Kuva Kuva

HJ 60 neliveto ei pysy päällä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

toyota hj60
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 6:22 am
Paikkakunta: Kangasala

HJ 60 neliveto ei pysy päällä

Viesti Kirjoittaja toyota hj60 »

Eli mistä voisi johtua, ettei nopee neliveto pysy ajossa päällä? Kun ajaa hiljaa pihassa neliveto päällä niin pysyy, mutta esim. jos ajaa lumipenkkaan (tai muuhun pinteseen) niin joutuu kädellä pitämään nelivetoa päällä. Myös tiellä ajettaessa neliveto saatta pysyä päällä yhden kiihdytyksen, mutta seuraavassa vaihteen vaihdossa hyppää pois. Missä vika. Pikkuneliveto pysyy päällä on vaan tiellä vähän liian hidas :)
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

etuvedon kytkentäholkin siirtohaarukka lienee kulunu ohueksi,ja holkki ei mene pohjaan asti.Pikku nelikko pysyy pakotettuna päällä vielä jonkin aikaa.

Vika johtuu siitä että autolla on ajettu ilman jakolaatikon öljyjä,koska ne siirtyneet sinne päälootaan.

Jos ei raaski ostella uusia osia niin muistaakseni se siirtohaarukka oli hitsattavaa materiaalia...

Päivän homma tuon korjaus noin suunnilleen.Jako loota halki ja siitä se sitten lähtee...

Tässä yksi arvaus.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Mulla oli samoja ongelmia. Ei tahtonu pysyä päällä kun pitämällä. Mulla auttoo kun kiristeli niitä nivelkohtia siitä jakolaatikon kepistä.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Joo kannattaa tietysti nuo helpot kohteet tarkistaa ennen kuin räjäyttää lootan levälleen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

JIIHAA kirjoitti:Mulla oli samoja ongelmia. Ei tahtonu pysyä päällä kun pitämällä. Mulla auttoo kun kiristeli niitä nivelkohtia siitä jakolaatikon kepistä.
Ja siellä vivustossa on vaihdettavia muovipuslia ja niveliä. Itsellä olivat aivan sohloja kaikki.

Ei edes olleet mitenkään kovin kalliita merkkiliikkeessä.

Kannattaa tarkistaa ensin.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
amutikai
Viestit: 90
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 9:02 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja amutikai »

HJ 61 -88 tuli pitkän seisonnan jälkeen saman tyyppistä vikaa.
Ensin vika alkoi n. 60 vauhdissa, alkoi kuulumaan murinaa... pikkuvauhdissa ei mitään ongelmaa? Sen jälkeen alkoi jurisemaan jo pikkuvauhdissa? Takavedolla pelaa aivan normaalista. Vaikuttaako n. 5 sentin korotus pakoissa jotenkin...? kardaanin ristikko on aika jyrkässä kulmassa laatikkoon nähden ?
3kpl HJ61:ä
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ootko ravistellu kardaanoita että onkos niissä väljää???

Tai niissä laakereissa.

Vaikka itseäni viisaana pidänkin niin ainakin yhdet laakerit oon pilannu sillä että jonkun hitsihomman yhteydessä kun maa oli jossain rungossa kiinni,otti puikko ja hipaisi takaperää seurauksella että takakardaanin yoken laakeriin tuli arvet ja eipähän se sitte enää pitkäikäinen ollut.

Tai siis homma paljastui kun vaihdoin sen laakerin. Siellä oli kahdet kipinäjäljet.

Että näin täällä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
amutikai
Viestit: 90
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 9:02 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja amutikai »

Juu kyllä tuli hitsailtua. Saattaa olla... pitänee käyttää auki. Kiitos tiedosta.
3kpl HJ61:ä
Vastaa Viestiin