Kuva Kuva

BJ 40 käy hetken

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

joppek53
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Padasjoki 17500

BJ 40 käy hetken

Viesti Kirjoittaja joppek53 »

Hei!!
Mistäs vikaa pitää hakea.
Kone seisyt 3v lähti hyvin käymään mutta sammuu sammutin vipu menee of asentoon ja kone sammuu. Käy niin vähän aikaa että ei nää onko ölynpaineita.
T; j.k
Avatar
Bj 40
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Bj 40 »

Edic sammuttaa koneen juurikin tuosta syystä, jos ei nouse öljynpaineet tietyssä ajassa niin se sammuttaa koneen sitä suojellakseen, se sammuttaa sen myös ajaessa mikäli paineet katoaa. Jos kone on seisonut noin pitkään niin ei helposti lähde nostamaan paineita kun öljypumppu on valunut kuivaksi, edicin voi ohittaa mutta ei suositeltavaa ja paineet ei välttämättä nouse kierroksillakaan, paras on valuttaa/painaa öljyä koneeseen vaikka niitten 1/8 kierteellä olevista sokkonipoista koneen kyljessä tai öljynpaineanturin reiästä. Kun pumppu saa "siemenöljyn" niin lähtee nostamaan paineet normaalisti, ihan yleinen juttu noissa koneissa.
joppek53
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Padasjoki 17500

Viesti Kirjoittaja joppek53 »

No joo kävi eilen niin että panin koneen käyntiin ja se sammu kohta kokeili montakerta ja aina sama juttu sit huomasin että kone käy vastapäivään
siinä olen jonkun aikaa ihmeissäni ennenkun tajosin että moottorista ei ollu maajohtoa runkoon. sen jälkeen kone pyöri oikeeseen suuntaan mutta sammuu Ilman edikin johtoo käy eli ei oo öljynpaineita Täytyy koittaa sitä siemenöljyä . Mitäköhän sielt ensin hajoo jos ei öljynpaineet nouse?
T: j.k
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

joppek53 kirjoitti: Mitäköhän sielt ensin hajoo jos ei öljynpaineet nouse?
T: j.k
Veikkaisin laakereita jotka leipoo kiinni jos siä ei oo oikeita öljynpaineita.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
joppek53
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Padasjoki 17500

Viesti Kirjoittaja joppek53 »

Pistin edikin tulpasta 2 kertaa desin öljyä 2kertaa öljykellon reijästä ei auttanu otin hehkut pois ja laitoin 2tahtiöljyä vähän joka reikään.
viellä yks kerta edikin reijästä ei auttanu olin lähössä pois tallilta
kokeilin viellä kerran jee öljynpaineet nousi ja pysy!!!!!!!
Kiitos tuhannesti neuvosta ILOMANTSIN MIEHELLE!!!!
TERV: j.k
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ja lisättäköön vielä että yleensä se "kirottu edicci" toimii iästään huolimatta oikein eli jos se sammuttaa moottorin niin siihen on joku oikea syy...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Pelmis
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 1:28 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pelmis »

Yks melko nopea tarkistus muuten on kans se, että vilkaset yleisvirtamittarilla paljonko on volttiloisia akuissa.
Hojossa ainakin alkoi EDICci vinoilemaan siitä, kun oli jonniimoinen jännite-ero akuissa. (eihän se nyt välttämättä tälläkertaa ole se vika, mutta kannattaahan tuokin tarkastaa)
#498 (läheltä liippas)
HJ-45 -79 (käyttis)
Avatar
Bj 40
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Bj 40 »

Jos ei kytke sammutinta päältä ollenkaan tai startatessa menee sammutin päälle, voi virran saannissa olla ongelmia kun ei riitä virta kytkemään releitä. Mutta jos auto lähtee käyntiin ja sammuu hetken päästä niin joko ei oo öljynpaineita, tai öljykello sökö mutta virran vähyydestä ei ole kyse. Myös johtoliitosten hapettumat tai viat voi tehdä saman mutta syy on sama, edic ainaskin uskoo että paineita ei ole.

Mutta tuo paineittten katoaminen b-moottorista pitkän seisotuksen aikana ei ole uutta, eikä tahdo saada paineita millään nousemaan ilman tuota öljyn läträystä. En ainakaan keksi helpompaa tapaa millä paineet sais nousemaan ilman tuota konstia, meinasin laittaa ekaan viestiin että sitä öljyä vois turauttaa sinne lähemmäs litran että pumpullekkin pääsee varmasti hyvin öljyä niin ei tartte starttailla useaan kertaan. Yleensä ylitäyttökään öljyissä ei tuossa tilanteessa haittaa kun öljyt menee yleensä vaihtoon pitkän seisonnan jälkeen kuitenkin. Mutta hyvä kun homma selvisi!
Vastaa Viestiin