Kuva Kuva

LJ mittariston irroitus/jäähdytysjärjestelmän ilmaus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

LJ mittariston irroitus/jäähdytysjärjestelmän ilmaus

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Mitenkä tuo LJ:n mittaristo irtoaa? Pitäis pari polttimoa vaihtaa, ja otin kehyksen ja sen päälikopan irti niin että muovinen mittaristo oli kokonaan esillä, sitten sen neljä kiinnitysruuvia irti, mutta ei tule ulos kuin sentin. Toyodiy:n kuvassa mittarivaijerin pitäisi tehdä lenkki kojetaulun sisällä jotta mittariston saisi ulos sen verran että vaijerin pään saa mittarista irti. Mutta tuntuu että vaijeri kanittaa ihan lyhyyttään. Pitääkö ottaa jakikselta saakka irti?

Toinen kysymys liittyy jäähdytysjärjestelmään eli vaihdoin syylärin ja muut roippeet ja sain sinne menemään suurinpiirtein sen 5 litraa uutta litkua, mutta silti tuntuu että ilmaa on vielä lämppärillä. Ilmenee niin että kun laittaa kylmänä käyntiin ja antaa vähän jenkaa, kuuluu lämppärin tienoolta lorinaa kun putket täyttyy. Läpiviento kennolle on kyllä aika korkealla korkkiin nähden, muistaisin että jossakin oli kirjoitettu että keula ylös reilusti ja sitten täyttöä?

Kolmaskin murhe löytyy mutta se liittyy takavaloihin (puskurissa), nuo on jo kerran fiksattu ja nyt katselin että nyt toinen jarruvalo ei toimi, no pientä konttausta ja sieltähän löytyy kuravellin seasta ryöstäjillä toteutettu perävaunupistokehaaroitus ja umpiruostuneita polttimon runkopesiä josta tästä jarruvalon/parkin kannasta irtiruostunut maatto...Ei tuohon taida olla muuta järkevää/kestävää konstia kuin siirtää valot noihin ylempiin kohtiin ja toivoa ettei inssi hermostu varapyörän aiheuttamasta katveesta...?Tai sitten korjata nuo vielä kerran ja laittaa kumista jotkut läpät suojaamaan lampun persuksia. Kun kummastakin lampusta puuttui sinne alunperin kuuluva suojamuovikin. :(
Avatar
pecu
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 9:05 pm
Paikkakunta: ROVANIEMI

Viesti Kirjoittaja pecu »

se mittaristo irtoaa kun vedät vaan vähän rajummin sitä poispäin sieltä kojetaulusta mutta eise mulla ainakaan tullut ku sen verran että just sopi käsi väliin et sai vaijerin löysättyä irti.pakkasessa voi olla melko jäykkä tulemaan.laita auto käymään ja käytä kuumaksi avaa sitten kennolta tulevan letkun klemmaria sen verran että saat ilmat pois sieltä.
Stare
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 2:14 am
Paikkakunta: Lappi

polttimot

Viesti Kirjoittaja Stare »

Itsellä kans pari polttimoa mittaristossa pimeenä. Kysymys kuulukin, että mitkä polttimot siellä on ja kuinka monta? Olisko mahdollinen toteuttaa ledeillä? Sit viel miten toi mittariston "lasi" on kiinni? tarttis putsata sisäpinta ko on jotain paskaa just 60-120 kohdilla ja ei näe oikeen lukemia.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Neljä 3w lasikantapolttimoa taitaa tuolla olla. Yhdet ulkoreunoilla ja yhdet nopeusmittarin kello kymmenessä ja kello kahdessa. Lasi saattaa olla vain sellaisilla klipseillä kiinni, helppoha tuo on siihen asti purkaakin.
Stare
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 2:14 am
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Stare »

Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Joo.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Tekipä cruiseri tänään tempun. Ajoin viimeksi eilen illalla seitsemän aikaan, ja tänään iltaseiskalta laitoin auton roikkaan vähäksi aikaa lämpeemään ennen ajoon lähtöä. Ja tunnin päästä kävellessäni autolle, valuu sen alle jäähdytinnestettä paisarista joka on täpötäysi. Otan lohkarin irti niin valuminen loppuu. Järjestelmässä litkut kohtuullisen lämpimät ja tietenkin sen verran painetta että korkki päästää litkuja paisariin. Olisko siellä sitten ollut vieläkin ilmaa systeemissä? Voiko se tehdä tuon?

Tarkistin termarin (se on uusi, ja sen pieni reikä on ylöspäin) ja täytin järjestelmän uudestaan niin että otin lämppärin kennolle menevät letkut auki ja täytin myös niiden kautta. Sitten ajoin auton kuumaksi (ihme lirinää aluksi taas lämppäriltä kun antoi kierroksia) ja ajoin 10km lenkin päätteeksi kotipihaan, penkkaan keula ja kuskinpuoli ylöspäin ja sitten päästin vielä ilmaa pois korkista. Kova plutina kuului syyläristä. Täytin vielä vajauksen ja korkki kiinni.

Jo on kumma jos vieläkin on ilmaa. Ajossa toimii normaalisti, ei nosta painetta paisariin ja lämmöt pysyy lähes samassa koko ajan.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Hitto, on muuten vaativa laite ilmata tää uudemmalla padalla oleva LJ. Ulkomaisilla foorumeilla vähän samansorttista virttä. Lopullinen resepti oli että täytin sekä lämmittimen letkuista ja korkista täyteen. Lämmittimen letkuista viimeiseksi kun ne ovat ylimpänä, niistä meni vielä litra lisää kun varsinainen korkki oli tapissa. Paisari full-merkkiin. Sitten kone kuumaksi ja ajon jälkeen ilmat pois. Ajoin vielä auton kallelleen reilusti niin että kuskinpuoli oli ylempänä, ja sieltä tuli vielä paljon ilmaa ulos. Sitten ajelua ja pinnnan seurailua.
Kaiken tämän riemun jälkeen 4-5 päivää perusteellisen ilmaamisen jälkeen auton seistyä viikonlopun pihassa, sunnuntai-ehtoolla roikkaan ja lohkolämmitin päästää toimintasavut pihalle. Eli ehkä siellä oli vieläkin ilmatasku, tai sitten se hajosi vain muuten...Nyt se tuntuisi jo toimivan, ei lorise eikä mitään. Auton pitäisi olla Toyotan ohjeen mukaan itse-ilmautuva.

Mittaristo lähti aika paljon ulospäin kun irrotin konehuoneesta mittarivaijerin kahdesta kiinnikkeestään. Näin tehtyäni mittari tuli ulospäin 10cm ja sinne sai aika hyvin käden taakse. Ilman kiinnikkeistä irroitusta, ei toivoakaan.
Vastaa Viestiin