asentaja taisi laittaa lyhyen pultin jakolaatikkoa vaihteistoon kiinnittäessään, eikös tuossa keskellä olevaan tule olla pitkä pultti 5v adapterin läpi vaihdelaatikkoon?
Onko tuossa 5v adapterissa kierteet että vahingossa voi laittaa lyhyen pultin?
Uploaded with ImageShack.us
Tuosta reiästä taitaa öljyt valua suoraan ulos, sen tukkiminen pultilla ulkoakäsin ei taida olla järkevä idea, kestääkö tuo kiinnitys ilman yhtä pulttia ja pysyykö öljyt sitten sisässä vai valskaako välistä?
Miten tuo 5v adapterin öljytila yhteydessä vaihdelaatikkoon onko pelkästään akselin kautta ? Tämä mietityttää kun siitä ei kumminkaan öljyä tullut ulos vaihteistoon lisättäessä...
BJ42-HJ60 5 vaihteen öljytilasta, jakiksen kiinnityksestä
Valvoja: Käyttäjä
öljy
Kaikilla vaihteilla 1...5 kiertelee sama öljy, eli koko valurautanen loota samoilla öljyillä. Jakolaatikssa, eli alumiininen loota mukaanlukien ulosotto omilla öljyillä. Adapteri??, eli mitä sillä tarkoitit!
Re: BJ42-HJ60 5 vaihteen öljytilasta, jakiksen kiinnityksest
Jos katsot onko itse päävaihteistossa kierre tuossa nuolen osoittamassa kohdassa, niin silloin siinä pitäisi olla myös pultti sinne asti.Marx8nka kirjoitti:asentaja taisi laittaa lyhyen pultin jakolaatikkoa vaihteistoon kiinnittäessään, eikös tuossa keskellä olevaan tule olla pitkä pultti 5v adapterin läpi vaihdelaatikkoon?
Onko tuossa 5v adapterissa kierteet että vahingossa voi laittaa lyhyen pultin?
Uploaded with ImageShack.us
Tuosta reiästä taitaa öljyt valua suoraan ulos, sen tukkiminen pultilla ulkoakäsin ei taida olla järkevä idea, kestääkö tuo kiinnitys ilman yhtä pulttia ja pysyykö öljyt sitten sisässä vai valskaako välistä?
Miten tuo 5v adapterin öljytila yhteydessä vaihdelaatikkoon onko pelkästään akselin kautta ? Tämä mietityttää kun siitä ei kumminkaan öljyä tullut ulos vaihteistoon lisättäessä...
Viitosen öljyt pitäisi olla samalla tasolla kuin koko laatikon öljyt, mutta koska toi pultin reikä menee jakiksen puolelle, niin päävaihteistoon öljyä lisättäessä tuon ei pitäisi vuotaa vaikka jättää koko pultin pois, mutta jakikseen lisättäessä sen pitäisi kaiken järjen mukaan vuotaa. Tarinahan ei kerro mitä asentaja on tehnyt, onko siellä hubba bubba pultin tilalla tms. Pitkässä juoksussa on parasta korjata siten kun on tarkoitettu, eikä arpoa kestääkö ilman jotain pulttia vai ei. Kai asentajalta jonkun takuun sai?
#428
kierteet on päälaatikossa - ja ilmeisesti jakolaatikosta puuttuu vastaava pultti kokonaan kun siitä tuli öljyä ulos jakista täyttäessä.
tuolla adapterilla tarkoitin sitä osaa joka päälaatikon jatkeena jossa 5v rattaat on sisällä. Spacer:ksi näköjään kutsuvat tuossa artikkelissa
http://thewagonway.com/?p=1841
tuo tyhmä pohdiskelu lähinnä valmistelua siihen ettei asentaja-takuu yritä ehdottaa mokomaa vippaskonstia...
eli jakolaatikko auki ja puuttuva/oikea pultti tilalle.
tuolla adapterilla tarkoitin sitä osaa joka päälaatikon jatkeena jossa 5v rattaat on sisällä. Spacer:ksi näköjään kutsuvat tuossa artikkelissa
http://thewagonway.com/?p=1841
tuo tyhmä pohdiskelu lähinnä valmistelua siihen ettei asentaja-takuu yritä ehdottaa mokomaa vippaskonstia...
eli jakolaatikko auki ja puuttuva/oikea pultti tilalle.
Jos asentaja on sellasta sorttia ettei edes pura ja lisää yli jääneitä osia oma-aloitteisesti, niin kandee olla kyllä tarkkana onko se jakis kasattu muutoinkaan oikein. Siellä on kuitenkin muutamia kohtia mitkä voi kasata ihan persiilleen. Toyotan alkuperäisohjeilla kasaaminen on kuitenkin helppoa, vaikkei hommaa olisi aiemmin tehnytkään.
#428