Kuva Kuva

VIKAA. hj61 neliveto ei kytkeydy?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

tompe88 kirjoitti:hauskoja viestejä :D tiedän kyl siis ton että ilman lukkoja sutii rengas jolla huonoin pito, mut tarkotin että mikä kytkee nopeen nelivedon kun nappia painaa, joku alipaine hässäkkä??
Nappinelikon kytkee alipaine.
Jos ne letkut/putket on rapeita niin nelikko ei tahdo kytkeytyä.
Vakio vika

http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1989_T ... NXW_2.html

Käy kurkkimassa
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
tompe88
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2012 11:47 pm
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja tompe88 »

kiitos tiedosta tarvii siis katsoa ne letkut kuntoon. mutta sitten tyhmä kysymys... onko taka akselin pyörän keskiössä oleva keskiosa käännettävä josta menee taka akseli lukkoon? eli siis siinä on kaksi uloketta ja näyttää siltä että siitä olisi tarkoitus vääntää, mutta tuskin menee käsin?? erilainen kuin etupäässä. :oops:
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

tompe88 kirjoitti:kiitos tiedosta tarvii siis katsoa ne letkut kuntoon. mutta sitten tyhmä kysymys... onko taka akselin pyörän keskiössä oleva keskiosa käännettävä josta menee taka akseli lukkoon? eli siis siinä on kaksi uloketta ja näyttää siltä että siitä olisi tarkoitus vääntää, mutta tuskin menee käsin?? erilainen kuin etupäässä. :oops:
:mrgreen: :mrgreen: Juuei siitä ole tarkotus käännellä mitään ihmeempää.
Niistä nykämistä on heleppo kääntää vetarin pulttien reijät kohalleen ko tekee esim. stefaremppaa.

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1989_T ... _4102.html

tossa kuvassa osa 42311 on takavetari ja sen laipassa näkyy kaksi sellasta nykämä.
Tosin toi on semifloaterin kuva...

HMMMMM..... (googlettaa) Löyty :)

Tässä on fullfloater akselijn kuva mis näkyy ne nykämät akselin päässä.

Kuva
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
tompe88
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2012 11:47 pm
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja tompe88 »

juu kiitti tiedosta taas ollaan ihan pientä pykälää viisaampia :) eli tossa mulla on tollanen ku tossa ala kuvassa. olisko sulla tietoo et mitkä olis hyvät rengas paineet talvella et pitäis paremmin? alla on 33" mutikat...
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

tompe88 kirjoitti:juu kiitti tiedosta taas ollaan ihan pientä pykälää viisaampia :) eli tossa mulla on tollanen ku tossa ala kuvassa. olisko sulla tietoo et mitkä olis hyvät rengas paineet talvella et pitäis paremmin? alla on 33" mutikat...
Jos kyseessä on Bf goodrichin mudterrainit ja vielä ne orkkikset eikä km 2:set , niin oikeat paineet on jonkun toisen renkaan sisällä. Eli ovatten ihan legendaarisen liukkaat rieskat.

Niita voi toki koittaa herkistellä valopetroolilla tai tinnerillä ja se joko auttaa tai sitten ei.(muinaisLemiläinen taksikuskien konsti).Ja näihin litkuihin ei sitten käsin kosketa eli hanskat ja mielellään kumi semmoiset jos rätillä meinaa rötvätä. Suihke pullo lienee kaikkein kätevin tuossa.

Ite oon pitäny bertassa jotain 2.5-2.8 paineita 35" renkailla.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Antsa kirjoitti:
tompe88 kirjoitti:juu kiitti tiedosta taas ollaan ihan pientä pykälää viisaampia :) eli tossa mulla on tollanen ku tossa ala kuvassa. olisko sulla tietoo et mitkä olis hyvät rengas paineet talvella et pitäis paremmin? alla on 33" mutikat...
Jos kyseessä on Bf goodrichin mudterrainit ja vielä ne orkkikset eikä km 2:set , niin oikeat paineet on jonkun toisen renkaan sisällä. Eli ovatten ihan legendaarisen liukkaat rieskat.

Niita voi toki koittaa herkistellä valopetroolilla tai tinnerillä ja se joko auttaa tai sitten ei.(muinaisLemiläinen taksikuskien konsti).Ja näihin litkuihin ei sitten käsin kosketa eli hanskat ja mielellään kumi semmoiset jos rätillä meinaa rötvätä. Suihke pullo lienee kaikkein kätevin tuossa.

Ite oon pitäny bertassa jotain 2.5-2.8 paineita 35" renkailla.
Ei ne KM2:setkaan mitkään talvirenkaat ole :mrgreen: mutta on ainakin tuoreempaa kumia (muovia)

Sillon ko itsellä oli hojotin ajossa niin talvirenkaina oli BFG Track Edget nastoitettuna,ei nekään mitkään huiput ollu mut pitävämmät kyllä ko mutikset.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
yölento
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 9:26 pm
Paikkakunta: Keitele

Viesti Kirjoittaja yölento »

Antsa kirjoitti:
tompe88 kirjoitti:juu kiitti tiedosta taas ollaan ihan pientä pykälää viisaampia :) eli tossa mulla on tollanen ku tossa ala kuvassa. olisko sulla tietoo et mitkä olis hyvät rengas paineet talvella et pitäis paremmin? alla on 33" mutikat...
Jos kyseessä on Bf goodrichin mudterrainit ja vielä ne orkkikset eikä km 2:set , niin oikeat paineet on jonkun toisen renkaan sisällä. Eli ovatten ihan legendaarisen liukkaat rieskat.

Niita voi toki koittaa herkistellä valopetroolilla tai tinnerillä ja se joko auttaa tai sitten ei.(muinaisLemiläinen taksikuskien konsti).Ja näihin litkuihin ei sitten käsin kosketa eli hanskat ja mielellään kumi semmoiset jos rätillä meinaa rötvätä. Suihke pullo lienee kaikkein kätevin tuossa.

Ite oon pitäny bertassa jotain 2.5-2.8 paineita 35" renkailla.
No on varmaan livakat kiekot noilla paineilla, itsellä hojon alla 35" Mudzillat ja painetta 1,5. Jopa 1,3:lla tullut ajeltua. Riippuu tietysti renkaasta miten jäykät ne on.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Nappinelivedossa alipaine on se mikä kytkee etuvedon päälle.
Nopealla puolella jolkotellessa etuveto tulee mukaan napista painamallsa. Kun taas kytket hitaan puolen päälle kepistä, niin etuveto kytkeytyy automaattisesti.

Jakovaihteistossa on siis kaksi toisistaan mekaanisesti riippumatonta toimintoa: hidas-vapaa-nopea valinta kepillä, ja sitten tämä etuvedon kytkentä alipainekellolla.

Jakovaihteen modaaminen siten, että käytettävissä on hidas takaveto on helppoa, kun vain irrottaa piuhan hitaan alueen asentoanturilta. Eli neliveto kytkeytyy sen jälkeen vain ja ainoastaan napista painamalla riippumatta jakovaihteiston aluevalinnasta (keppi). Näppärää peräkärrysiirtelyissä, joskus maastossa, tms.

Jos se etuveto ei kytkeydy kepistä hitaalle siirryttäessä, niin ei ole mitn huolta napista neliveto kytkiessä. Siis jos etuveto kytkeytyy nopealla puolella nappia painettaessa.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
tompe88
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2012 11:47 pm
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja tompe88 »

tutkin nyt paremmin mikä nelivedossa oli. alipaine letkussa oli halkein, uusi tilalle ja toimii. kun h4 nappi on pois päältä ja kepistä L4 asento niin edessä ei ole vetoa mutta kun painaa h4 nappia niin edessä on veto jako laatikko siis vain tässä vaiheessa kytkee joko hitaan tai nopean vedon. näin se ainakin minulla toimi?!? alipaine kello siis vain kytkee etukardaanin pyörimään jakolaatikon tahtiin.

ainakin meni komeesti noin 40cm hangessa :?
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

ei tainnu mennä oikeen

napista saa nopean nelivedon päälle/pois jos kepistä ei ole pakotettu

Kepistä menee hidasneliveto väkisin päälle. Tällöin tuo nappi ei vaikuta mitenkään.
tompe88
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2012 11:47 pm
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja tompe88 »

en sit tiä mut noin se mulla toimi kun aikasemmin selitin... varmaan siis jossain jotain vikaa, mut kyl se noinkin menee eteen päin.
pihlaja
Viestit: 2
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 9:16 pm
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

neliveto kytkeytyy mutta hyppii välillä pois.
elikkä vetopäällä paukahtelee ja veto lakkaa välillä kunnes taas alkaa vetämään etupyörillä. onko muilla ollu vastaavia ongelmia? täytyy ny kattoo etuperän ja laatikon öljyt.
tompe88
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2012 11:47 pm
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja tompe88 »

mä kattoisin kans ne alipaine letkut että on kunnossa...
Vastaa Viestiin