Kuva Kuva

BJ40. Neliveto katosi

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

PikkuF kirjoitti:Tuo etuvedon osittainen häviäminen viitaisi napalukkon sensuroivaan käyttäytymiseen.Ei olisi ensimmäinen Bertta jossa on käynyt niin.
Napis saataa olla sisältä ruosteinen,paskainen,paskana tai talvella jopa jäässä.Toisinsanoen lukitus menee vain "huulille".
Ja sitten tuohon moottorin kylmänä savuttamiseen autta painonapilla toteutettu jälkihehkutus...
Ahaa ok. Samanlaiset on oireet. Ja mulla jo onkin jälkihehku.

Koska levyjarrut on kuulemma mahdollista saaha vanhaan akseliin, niin laittas HJ:n kamat paikoilleen ja ohjaustehostin. On vaan aika hämärän peitossa, että mitä kaikkea siihen jarru swappiin pitää HJ:sta ottaa ja mikä BJ:stä. Mun kuskinpuolen nappis ja vetari ei ainakaan käy kun ovatten muinais kamaa.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Tästä sitten ne HJ:n ohjausosat: KLIK
Ohjauksen osat pakettina purettuna toimivasta autosta:

Ratti
Rattitolppa viiksineen ja virtalukko, sähköliittimissä molemmat puolet mukana. Avain virtalukkoon löytyy.
Rattiakseli ja nivel, täydellisenä simpukalle asti.
Tehostettu simpukka
Ohjaustanko eli etummainen raidetanko, tässä ohjausiskari kiinni
Varsinainen raidetanko
HJ:n sektorivarret, nämä sopii BJ:n akseleiden kääntöpäihin.
Pumppu ja kiristin hihnapyörineen
Öljysäiliö, putkia ja letkuja
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

hakoteilla kirjoitti:Tästä sitten ne HJ:n ohjausosat: KLIK
Noi on sit varattu mulle 8)
Joo tossa kattelin UKK:Sta ja vaikka mistä tehostimen asennuksesta niin alkaa näyttämään koko ajan pahemmalta ja pahemmalta toi urakka. Menee jo sektorivarret ja raidetangot sekaisin ja kun tuntuu ettei mikään sovi vanhaan beejiihin :lol: ja joku puhui Hiacen tehostajansimpukan sektorivarresta jottei osu jouseen sisäänjoustossa jne. Mutta kyllähän se tehostin asennetaan edes joskus kun viime safarilla sain jo tarpeeksi ratin kääntelystä kädet maitohapoilla. Katsotaan ja kysellään sitten lisää apua kun asennus on ajankohtainen.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

4x4_88 kirjoitti:
hakoteilla kirjoitti:Tästä sitten ne HJ:n ohjausosat: KLIK
Noi on sit varattu mulle 8)
Joo tossa kattelin UKK:Sta ja vaikka mistä tehostimen asennuksesta niin alkaa näyttämään koko ajan pahemmalta ja pahemmalta toi urakka. Menee jo sektorivarret ja raidetangot sekaisin ja kun tuntuu ettei mikään sovi vanhaan beejiihin :lol: ja joku puhui Hiacen tehostajansimpukan sektorivarresta jottei osu jouseen sisäänjoustossa jne. Mutta kyllähän se tehostin asennetaan edes joskus kun viime safarilla sain jo tarpeeksi ratin kääntelystä kädet maitohapoilla. Katsotaan ja kysellään sitten lisää apua kun asennus on ajankohtainen.
..ut se mikään paha homma ole. Ainakin 42:sen pieneen ohjausvarren/raidetangon väliin löytyi nivel muistaakseni motonetistä. Eli ei mitäään kunigaslaatua mutta minun kevyessä ajossa meni monta vuotta.

Se on jonkun vehkeen raidetangon pää mikä siihen käy.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin