PikkuF kirjoitti:Tuo etuvedon osittainen häviäminen viitaisi napalukkon sensuroivaan käyttäytymiseen.Ei olisi ensimmäinen Bertta jossa on käynyt niin.
Napis saataa olla sisältä ruosteinen,paskainen,paskana tai talvella jopa jäässä.Toisinsanoen lukitus menee vain "huulille".
Ja sitten tuohon moottorin kylmänä savuttamiseen autta painonapilla toteutettu jälkihehkutus...
Ahaa ok. Samanlaiset on oireet. Ja mulla jo onkin jälkihehku.
Koska levyjarrut on kuulemma mahdollista saaha vanhaan akseliin, niin laittas HJ:n kamat paikoilleen ja ohjaustehostin. On vaan aika hämärän peitossa, että mitä kaikkea siihen jarru swappiin pitää HJ:sta ottaa ja mikä BJ:stä. Mun kuskinpuolen nappis ja vetari ei ainakaan käy kun ovatten muinais kamaa.
Ohjauksen osat pakettina purettuna toimivasta autosta:
Ratti
Rattitolppa viiksineen ja virtalukko, sähköliittimissä molemmat puolet mukana. Avain virtalukkoon löytyy.
Rattiakseli ja nivel, täydellisenä simpukalle asti.
Tehostettu simpukka
Ohjaustanko eli etummainen raidetanko, tässä ohjausiskari kiinni
Varsinainen raidetanko
HJ:n sektorivarret, nämä sopii BJ:n akseleiden kääntöpäihin.
Pumppu ja kiristin hihnapyörineen
Öljysäiliö, putkia ja letkuja
hakoteilla kirjoitti:Tästä sitten ne HJ:n ohjausosat: KLIK
Noi on sit varattu mulle
Joo tossa kattelin UKK:Sta ja vaikka mistä tehostimen asennuksesta niin alkaa näyttämään koko ajan pahemmalta ja pahemmalta toi urakka. Menee jo sektorivarret ja raidetangot sekaisin ja kun tuntuu ettei mikään sovi vanhaan beejiihin ja joku puhui Hiacen tehostajansimpukan sektorivarresta jottei osu jouseen sisäänjoustossa jne. Mutta kyllähän se tehostin asennetaan edes joskus kun viime safarilla sain jo tarpeeksi ratin kääntelystä kädet maitohapoilla. Katsotaan ja kysellään sitten lisää apua kun asennus on ajankohtainen.
hakoteilla kirjoitti:Tästä sitten ne HJ:n ohjausosat: KLIK
Noi on sit varattu mulle
Joo tossa kattelin UKK:Sta ja vaikka mistä tehostimen asennuksesta niin alkaa näyttämään koko ajan pahemmalta ja pahemmalta toi urakka. Menee jo sektorivarret ja raidetangot sekaisin ja kun tuntuu ettei mikään sovi vanhaan beejiihin ja joku puhui Hiacen tehostajansimpukan sektorivarresta jottei osu jouseen sisäänjoustossa jne. Mutta kyllähän se tehostin asennetaan edes joskus kun viime safarilla sain jo tarpeeksi ratin kääntelystä kädet maitohapoilla. Katsotaan ja kysellään sitten lisää apua kun asennus on ajankohtainen.
..ut se mikään paha homma ole. Ainakin 42:sen pieneen ohjausvarren/raidetangon väliin löytyi nivel muistaakseni motonetistä. Eli ei mitäään kunigaslaatua mutta minun kevyessä ajossa meni monta vuotta.
Se on jonkun vehkeen raidetangon pää mikä siihen käy.