J120 Suutinvika iski
Valvoja: Käyttäjä
Vähä updatee..
Vesipumppu oli sökö ja webaston palopesä.. great.
No hyvä uutinen oli että öljysihti oli puhdas, joten todennäkösesti kone on muuten ehjä.
Suuttimet on matkalla englannista, mallia kunnostetut. Hintaa kerty 333e/kpl, vuoden takuulla. Saavat kyllä luvan toimia _vähintään_ seuraavat 200tkm.
Sitten kun vielä tulisivat ajallaan, eli mielellään tällä viikolla. On "hiukan" epämääräinen oi ICCn seuranta palvelu.
Vai saako joku muu tästä jotain tolkkua? -> http://www.globalexpress.uk.com/quicktr ... 0067851989
Anyway, tulossa sellanen ihan mukavan kallis remontti..
Vesipumppu oli sökö ja webaston palopesä.. great.
No hyvä uutinen oli että öljysihti oli puhdas, joten todennäkösesti kone on muuten ehjä.
Suuttimet on matkalla englannista, mallia kunnostetut. Hintaa kerty 333e/kpl, vuoden takuulla. Saavat kyllä luvan toimia _vähintään_ seuraavat 200tkm.
Sitten kun vielä tulisivat ajallaan, eli mielellään tällä viikolla. On "hiukan" epämääräinen oi ICCn seuranta palvelu.
Vai saako joku muu tästä jotain tolkkua? -> http://www.globalexpress.uk.com/quicktr ... 0067851989
Anyway, tulossa sellanen ihan mukavan kallis remontti..
Viittaisko Status/POD: OHRAKAMMEN Kaukokiidon iltatyöjohtajaan Ari Ohrakämmeneen: http://www.auramaa.fi/yhteystiedot/vantaa
Joten saattaa olla jo lähellä...
Joten saattaa olla jo lähellä...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Hehh, aika kaukaa haettu, mutta ei mahdotonta. Toivottavasti nyt vaan sais auton mahd. pian kuntoon. Alkaa pääsiäinenkin lähestyyn...-MaTTi- kirjoitti:Viittaisko Status/POD: OHRAKAMMEN Kaukokiidon iltatyöjohtajaan Ari Ohrakämmeneen: http://www.auramaa.fi/yhteystiedot/vantaa
Joten saattaa olla jo lähellä...
Joop. Olivat englanninpoijjaat sitten pakanneet mukaan yhen väärän suuttimen. Eli 3 tuli oikeita. Prkl. No jos saisivat tilattua yhen uuden toyotalla sitten, ja jos ei niin sit pitää vaan laittaa pariks viikoks nippuun se yhellä vanhalla suuttimella ja toivoo ettei poi'i. Pikkuhiljaa alkaa kyllä nakertaa!
Miten automaattivaihteiston öljynvaihdot (-05 landcruiser). Öljyksi suositellaan ATF WS jos muistan oikein, mutta mitä tällainen öljy on. Toyotan omaa öljyä mutta onko tietoa mikä olisi vastaava niin vois ne öljytkin vaihdattaa muualla kuin tojo-autossa. Vaihtoväliksi antaa ohjekirja 90 tkm. Onko siellä jotain suodattimia tai tiivisteitä mitkä pitää samalla vaihtaa?
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
- Paikkakunta: Tervola
Onko kukaan kysynyt Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen OY:stä voivatko vaihtaa kärjet ja säätää 120 Cruiserista?
Autokatu 1 20380 Turku
puh. 02-2538447
Laittavat ainakin muutamaan muuhun merkkiin sähköohjatut suuttimet kuntoon. (lähetin irto suuttimet huoltoon)
Asiallinen ja hyvä palvelu. Ainakin omalla kohdalla.
Tv. Rein
Autokatu 1 20380 Turku
puh. 02-2538447
Laittavat ainakin muutamaan muuhun merkkiin sähköohjatut suuttimet kuntoon. (lähetin irto suuttimet huoltoon)
Asiallinen ja hyvä palvelu. Ainakin omalla kohdalla.
Tv. Rein
Nallentalli kirjoitti:Onko kukaan kysynyt Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen OY:stä voivatko vaihtaa kärjet ja säätää 120 Cruiserista?
Tuonne en ole soittanut, mutta muutamaan muuhun soitin ja kaikista sanoivat ettei suomessa tee mikaan paikka toyotan suuttimia. Kaikki kylla myyvat englannista tulevia vaihtosuuttimia.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Miten automaattivaihteiston öljynvaihdot (-05 landcruiser). Öljyksi suositellaan ATF WS jos muistan oikein, mutta mitä tällainen öljy on. Toyotan omaa öljyä mutta onko tietoa mikä olisi vastaava
Vanhemmassa 4 vaihteisessa on öljytikku ja eri öljyt.
Jos on 5 vaihdetta, silloin on A750F-laatikko ja öljynä toyota ws(world standard) ei tikkua, öljymäärä katsotaan ylivuotoreiästä valuttamalla, kun öljyn lämpötila oikea. Katsotaan testerillä tai huijaamalla hyppylangalla, atf temp valosta katsomalla. Helppoa
Ainoa toinen tietämäni luokitukset täyttävä öljy on RedLine D6 atf
Toyota WS yli 10e/l 14 ? (tulee peltisessä 1l säilykepurkissa, jossa lukee toyota genuine motor oil )
RedLine yli 20e/l 22,5?
On muuten melko liruja nuo matalan viskositeetin öljyt..
Ja öljyä laatikossa reippasti yli 10l
(Vanhalla koneella tuonki laatikon korjauskirja, sieltä saisi tarkan määrän)
Tuosta pohjasta en saanut kuin n. 3l ulos,
Uudet sisälle ja jonkin ajan päästä uudestaan vaihto.
Onko muuta apua kuin mielenrauhaa? No kyllä ainakin saa lisää kitkanmuuntimia tai jotain lisäaineita kiertoon.
Muissa laatikoissa olen pudottanut öljypohjan alas, pessyt magneetit ja suotimen, tuossakin ilmeisesti sellainen metalliverkko, sen tarkka kaveri vaihtaakin joskus. Sitten tuoretta öljyä täyttö ja jäähdyttimeltä letku irti. Pari litraa kerrallaan tyhjään kanisteriin vanhaa öljyä, moottoria aina sen aikaa käyttäen. Ja samanverran uutta taas tilalle. Tätä toistetaan kunnes tulee tuoretta kirkkaan punaista öljyä ulos. Sitten ajoa kuumaksi ja öljytason tarkastus. Nyt on oikeaoppinen automaatin öljynvaihto suoritettu.
Ainakin volvolla ovat käyttäneet tuota kierrätysmenetelmää, onko oikein sellainen vaihtaja sitten joka riittävän pitkään kierrättää öljyä, että on puhdasta? Voi mennä enemmänkin öljyä kuin laatikon tilavuus on..
Onhan siinä hommaa, mutta jatkaa kivasti laatikon ikää, ja tosiaan se aski ihan oikeasti on kallis..
Vanhemmassa 4 vaihteisessa on öljytikku ja eri öljyt.
Jos on 5 vaihdetta, silloin on A750F-laatikko ja öljynä toyota ws(world standard) ei tikkua, öljymäärä katsotaan ylivuotoreiästä valuttamalla, kun öljyn lämpötila oikea. Katsotaan testerillä tai huijaamalla hyppylangalla, atf temp valosta katsomalla. Helppoa
Ainoa toinen tietämäni luokitukset täyttävä öljy on RedLine D6 atf
Toyota WS yli 10e/l 14 ? (tulee peltisessä 1l säilykepurkissa, jossa lukee toyota genuine motor oil )
RedLine yli 20e/l 22,5?
On muuten melko liruja nuo matalan viskositeetin öljyt..
Ja öljyä laatikossa reippasti yli 10l
(Vanhalla koneella tuonki laatikon korjauskirja, sieltä saisi tarkan määrän)
Tuosta pohjasta en saanut kuin n. 3l ulos,
Uudet sisälle ja jonkin ajan päästä uudestaan vaihto.
Onko muuta apua kuin mielenrauhaa? No kyllä ainakin saa lisää kitkanmuuntimia tai jotain lisäaineita kiertoon.
Muissa laatikoissa olen pudottanut öljypohjan alas, pessyt magneetit ja suotimen, tuossakin ilmeisesti sellainen metalliverkko, sen tarkka kaveri vaihtaakin joskus. Sitten tuoretta öljyä täyttö ja jäähdyttimeltä letku irti. Pari litraa kerrallaan tyhjään kanisteriin vanhaa öljyä, moottoria aina sen aikaa käyttäen. Ja samanverran uutta taas tilalle. Tätä toistetaan kunnes tulee tuoretta kirkkaan punaista öljyä ulos. Sitten ajoa kuumaksi ja öljytason tarkastus. Nyt on oikeaoppinen automaatin öljynvaihto suoritettu.
Ainakin volvolla ovat käyttäneet tuota kierrätysmenetelmää, onko oikein sellainen vaihtaja sitten joka riittävän pitkään kierrättää öljyä, että on puhdasta? Voi mennä enemmänkin öljyä kuin laatikon tilavuus on..
Onhan siinä hommaa, mutta jatkaa kivasti laatikon ikää, ja tosiaan se aski ihan oikeasti on kallis..
Viimeksi muokannut kzj, Ma Huhti 01, 2013 9:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kzj kirjoitti:ja tosiaan se aski ihan oikeasti on kallis..
Kallis se on ja eritoten suomessa. Hiekkamaassa laatikko jakolaatikon kanssa olisi ollut yhteensa melkein 2000e
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Noin tein itse, melkein parikymmentä litraa sain öljyä kulutettua. Mulla on se 4 vaihteinen laatikko. Jotakin mobilin öljyä oli mitä laitoin, muistaakseni 240eur/20ltr. Ihan hyvänhajuset öljyt oli vanhatkin, mutta tulipahan vaihdettua.kzj kirjoitti:Miten automaattivaihteiston öljynvaihdot (-05 landcruiser). Öljyksi suositellaan ATF WS jos muistan oikein, mutta mitä tällainen öljy on. Toyotan omaa öljyä mutta onko tietoa mikä olisi vastaava
Vanhemmassa 4 vaihteisessa on öljytikku ja eri öljyt.
Jos on 5 vaihdetta, silloin on A750F-laatikko ja öljynä toyota ws(world standard) ei tikkua, öljymäärä katsotaan ylivuotoreiästä valuttamalla, kun öljyn lämpötila oikea. Katsotaan testerillä tai huijaamalla hyppylangalla, atf temp valosta katsomalla. Helppoa
Ainoa toinen tietämäni luokitukset täyttävä öljy on RedLine D6 atf
Toyota WS yli 10e/l 14 ? (tulee peltisessä 1l säilykepurkissa, jossa lukee toyota genuine motor oil )
RedLine yli 20e/l 22,5?
On muuten melko liruja nuo matalan viskositeetin öljyt..
Ja öljyä laatikossa reippasti yli 10l
(Vanhalla koneella tuonki laatikon korjauskirja, sieltä saisi tarkan määrän)
Tuosta pohjasta en saanut kuin n. 3l ulos,
Uudet sisälle ja jonkin ajan päästä uudestaan vaihto.
Onko muuta apua kuin mielenrauhaa? No kyllä ainakin saa lisää kitkanmuuntimia tai jotain lisäaineita kiertoon.
Muissa laatikoissa olen pudottanut öljypohjan alas, pessyt magneetit ja suotimen, tuossakin ilmeisesti sellainen metalliverkko, sen tarkka kaveri vaihtaakin joskus. Sitten tuoretta öljyä täyttö ja jäähdyttimeltä letku irti. Pari litraa kerrallaan tyhjään kanisteriin vanhaa öljyä, moottoria aina sen aikaa käyttäen. Ja samanverran uutta taas tilalle. Tätä toistetaan kunnes tulee tuoretta kirkkaan punaista öljyä ulos. Sitten ajoa kuumaksi ja öljytason tarkastus. Nyt on oikeaoppinen automaatin öljynvaihto suoritettu.
Ainakin volvolla ovat käyttäneet tuota kierrätysmenetelmää, onko oikein sellainen vaihtaja sitten joka riittävän pitkään kierrättää öljyä, että on puhdasta? Voi mennä enemmänkin öljyä kuin laatikon tilavuus on..
Onhan siinä hommaa, mutta jatkaa kivasti laatikon ikää, ja tosiaan se aski ihan oikeasti on kallis..
Laitoin 4 vaihteiseen (A343F) automaattiin Teboil Fluid S . n. 10e/l ,
4L pänikässä
Siinä on Toyota T-IV luokitus. (Ohjekirjan suositus)
Tosin askin propussa lukee D II ?
Silloin kävis esim. Teboil Fluid D , Reilu 80e 20L pönttö.
Pitäis tarkemmin tutkia vanhemman laatikon vaatimukset.
Voisi olla vanhaan laatikkoon parempikin tuo Dexron II , vähemmän luistoa.
Vielä ei uskalla kokeilla.
Ja en ole mikään teboil mainosmies, muilta löytyy kanssa vastaavat liemet.
Nuo vaan läheltä edullisesti löytyi..
4L pänikässä
Siinä on Toyota T-IV luokitus. (Ohjekirjan suositus)
Tosin askin propussa lukee D II ?
Silloin kävis esim. Teboil Fluid D , Reilu 80e 20L pönttö.
Pitäis tarkemmin tutkia vanhemman laatikon vaatimukset.
Voisi olla vanhaan laatikkoon parempikin tuo Dexron II , vähemmän luistoa.
Vielä ei uskalla kokeilla.
Ja en ole mikään teboil mainosmies, muilta löytyy kanssa vastaavat liemet.
Nuo vaan läheltä edullisesti löytyi..