Kuva Kuva

Rumpujen tilalle levyt.?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Rumpujen tilalle levyt.?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mitä kaikea tarttee vaihtaa BJ-40,jos haluaa levyt rumpujen tilalle.?
Riittääkö pelkkien napojen vaihto esim..HJ , vai tarviiko vaihtaa myös vetoakselit..HJ:n vetarihan on kuskinpuolella pidempi..
Niin ja etuakselistahan tietty kyse...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vaihda pelkät kääntöpäät niin saat helpoiten ne levyjarrut,ei tarvi koko akselia vaihtaa-
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Anonymous kirjoitti:Vaihda pelkät kääntöpäät niin saat helpoiten ne levyjarrut,ei tarvi koko akselia vaihtaa-
Helpolla kyllä, mutta jos haluat niistä vielä tehokkaat, pitäis vaihtaa
vielä jarru pääsylinterikin HJ:sta!
Itse kyllä vaihtaisin koko akselin, samalla tulis lukko.
Ja jos intoo riittää, niin kierre jouset!!!
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

joo ja edellämainitulla tais unohtua mainita että jarrut ei toimi tehostimen vaihdonkaan jälkeen kunnolla... Kunnes vaihdat taakse BJ 42 mallisen akselin yhdellä sylkyllä tai asennat semmosen säätimen BJ40 malliseen takajarrupolitiikkaan joka jakaa painetta etten ja takkse halutulla tavalla.

jari
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

ton hj jarrutehostimen kun vaihtaa bj niin kannattaa etsiä semmonen tehostin joka purettavissa,eli niitä on kahtamallia jossa tehostimen puolikkaat on kiinni toisissaan joko pultattavalla tai prässätyllä pannalla.
tommosen pultattavan pannan kun aukasee ja kääntää takapuolikasta 180astetta niin välttyy rintapellin peltihommilta,ainoastaan polkimelle lähtevää akselia pitää lyhentää vähän.
noita jarrupaine säätimiä löytyy edullisimmin racers placesta http://www.racersplace.fi/home.php http://www.racersplace.fi/allstar_tarj.php ,toi on wilwoodin tekemä säädin mutta sitä myydään myös allstars merkillä.
tossa kuva missä ko säädin pultattu bj olevan hj tehostajan kylkeen http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... JPG&lite=1
eli tossa on idea se että tolla tipautetaan taka-akselille meneviä jarrupaineita ettei takajarrut ole liian "äkäiset" suhteessa etujarruihin.
ja jos intoa riittää niin ... http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
Avatar
tare
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:29 am
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tare »

joo ja edellämainitulla tais unohtua mainita että jarrut ei toimi tehostimen vaihdonkaan jälkeen kunnolla...
mitä tarkoitat? jarruvoima eroa?tehottomuutta?

mulla on bj:ssä levyt edessä ja muuten originaali jarru osat ja jarrut toimivat ihan hyvin
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

No sitä kun ei toimi KUNNOLLA! :roll:

Kun asensin taakse oikean tyyppisen akselin ni alkoi jarrutuskin toimimaan eri tavalla. :idea:

Ja kyllä se siis tietenkin toimi jotenkin jos vedetään leppäkerttua siihen mustaan täplään. :oops:
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Hippo
Viestit: 55
Liittynyt: Su Heinä 24, 2005 2:04 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

jarrupääsylinteri

Viesti Kirjoittaja Hippo »

Mun muistaakseni noit muutos papruja kun tein niin todettiin BJ-40 Rumpujarrut tehokkaamiksi kuin HJ-61 ainakin paperilla BJ:iissä on jarru pinta-alaa enenemmän ja pääsylinterin halkaisija+isku on enemmän, joten suosittelen vain tasapainosäätimen lisäystä!!! ei jarruja vaan pysäyttimet!!!
Mitä sä ny taas sekoile..??
Vastaa Viestiin