Kuva Kuva

HJ61 ei sammu avaimesta???

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

HJ61 ei sammu avaimesta???

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mistä lähteä vikaa etsimään kun välillä jää käymään vaikka avain on kourassa???
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Virtalukon pohja, tietysti muitakin mahdollisuuksia on.
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

oisko konehuoneenpuolella se tikku irti/poikki. Naapurilla silleen. (koneen oikealla siis vänkärinpuolella kyljessä mötikkä)
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Anonymous kirjoitti:oisko konehuoneenpuolella se tikku irti/poikki. Naapurilla silleen. (koneen oikealla siis vänkärinpuolella kyljessä mötikkä)
Tarkotatko EDIC:iä?? 12H-T:stä ei moista löydy..
1987 LJ70
Hippo
Viestit: 55
Liittynyt: Su Heinä 24, 2005 2:04 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

läppä ei liiku???

Viesti Kirjoittaja Hippo »

Alipainekello ei vedä läpää kines...! solenodi tai alipainekello sökö?!?
Solkku testi kun virrat laitta päälle koneh. naks ääni ja pois toinen naks solkku ehkä ehjä ventiilin kunto???
Alipainekello testi hanttarin puolella turbon putki tulee läppärunkoon siinä yhteydessä alipainekello ota letku irti ja ime jos vastusta ja vipu liikahtaa on se ehjä, jos ilma tulee solkena läpi niin kaput on kello?!?
Jos näissä ei löytynyt vikaa niin sit virtalukon kimppuun!
Mitä sä ny taas sekoile..??
RUXI
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:17 am
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja RUXI »

mulla oli nelivedon kytkevä alipaine putki ruostunu puhki ja sai sieltä ilmaa prosessiin, ei lähtenny nelikko pois päältä eikä auto sammunu avaimesta.
cruiser61
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 10:39 am

Viesti Kirjoittaja cruiser61 »

Mun auto ei myöskään sammu aina avaimesta jos takaluukun kansi auki ja sisävalo kytketty toimimaan. Jostain syystä tuo tavaratilan valo aiheuttaa sen että virrat jää päälle.

Kieltämättä mielenkiintoinen ominaisuus.
Jäsen #265
HJ 61 vm.88 33"x12,5" Huoltoauto
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mulla kans samaa vikaa. Kaikki toimii suurin piirtein niin kun pitää, mutta kun takaluukun avaa niin virrat menee hetkeksi päälle! Ja avaimet ei ole lähelläkään virtalukkoa. Taitaapi olla enemmänkin ominaisuus, kun en ole ainoa?

HJ61 -89
dirtyhj
Viestit: 11
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 10:36 pm
Paikkakunta: iitti

Viesti Kirjoittaja dirtyhj »

Kiertäisköhän virta jotenkin takaluukun johdoissa "takaisinpäin",jos ne on murtuneet yläluukun läpiviennissä ja räpsivät yhteen?Sisävalon kytkinhän on yläluukun lukossa.
HJ60-82 3+3,HJ60-81 3+3,HJ60-81p-u,HJ60-82 soa,HJ60-81v-osa,FJ55-77aihio
SLCK#315
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hoijakat taitaa olla järjestään takaluukun johtojen uusimisen tarpeessa. Sieltä takaluukun läpiviennistähän ne murtuu ja "koko joulukuusi" palaa mittaristossa kun luukku on sopivassa asennossa.
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

No niin- Nyt saatiin HJ60:een asennettu 12H-T käymään ensimmäistä kertaa. Muuten meni hyvin, muttei sammu. Sammutussolenoidi naksahtaa, kun vääntää virrat päälle ja naksahtaa kun ottaa virrat pois.

En ole 100% varma, onko kaikki alipaineletkut oikein. Luultavasti ei näköjään...

Kone ei kuitenkaan sammu, vaikka käy kääntämässä "sammutusläpän" kiinni. Sen kun kädellä vääntää kiinni, alkaa hirveä vihellys, ja koneen kierrokset laskee parilla sadalla, muttei sammu. Sammuu ainoastaan laittamalla vaihde päälle ja kytkin ylös.

Onko ideoita, mistä lähteä liikkeelle? Eli miten tuo saadaan sammumaan siitä sammutusläpästä, onko jossain imuvuoto tms??? Vai ohjaako se sammutussolenoidi alipainetta myös pumpulle jotenkin?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Johan se hirveä vihellys kertoo, että jossain on imuvuoto tai läppä ei ole tiivis. Moottorin pitää sammua kun läpän sulkee käsin. Imuvuoto varmaan, ei muuta kun ääntä kohti.

Jos solenoidi napsahtaa, kokeile meneekö siitä ilma läpi. Sitten solenoidin toinen pää kelloon ja toinen suoraan alipaineeseen. Ja jos ei toimi, sitten letkut toisinpäin, solenoidi on todellisuudessa eräälainen kolmitieventtili, kolmannessa haarassa on se suodatin joka pästää sulkeutuessaan pienen ilmavuodon kalvolle, että se pääsee myös takaisin auki, eli letkut pitää olla oikeipäin. Kun kaikki pelaa oikein läppä palautuu aukiasentoon n. viiden sekunnin kuluttua siitä kun moottori on sammutettu. Pumpulle ei kuulu mennä mitään alipainetta.
TP
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Mun solenoidissa on kyllä vain 2 letkulähtöä?

Alipainevuoto löytyi, hehkun välistä imi. Korjattu, muttei koekäytetty vielä.

Saako tuo koko alipainejärjestelmä mistään muualta sitä alipainetta, kuin suoraan alipainepumpulle menevästä letkusta? Eli saako jotenkin lohkon kautta tms? On nimittäin jäänyt kytkemättä ko pikkuletku alipainepumpulle, kun ei ole löytynyt sopivaa t-haaraa.

Joku oli tehnyt sammutuksen vaijerillakin, mutta olet ollut siinä uskossa, että laki tämän kieltäisi (eli pitää sammua avaimesta)? Mitä vähemmän alipainevermeitä ja sähköä, sen parempi ;-)
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Kolmas "lähtö" on siinä solenoidin (magneettiventtiilin) päässä olevan pötkylän sisällä, se on pieni pölysuodatin sille vuotoilmalle. Tarkotin, että vaihda niiden kahden lähdön letkujen paikkaa keskenään. Ohivuoto kytkeytyy vain toiseen letkulähtöön ja se kuuluu olla kalvon puoleisessa.

Alipainetta tulee vain alipainepumpulta, alkuperäinen liitäntäpilli on siinä alipainepumpun banjoliittimen kyljessä, mutta jos osa on 2H:sta, sitä ei ole. Itse porasin siihen alipainepumpun banjoliittimen kylkeen reiän ja juotin oikeen hopialla pillinpätkän kiinni. Joku on kuulemma porannut parin millin reiän siihen kumiletkun kylkeen ja tyrkännyt pillinpätkän siihen hyvällä menestyksellä. Jos vaikka vielä liimaa väliin...
TP
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Eli minulta siis puuttuu koko alipaine siitä säätöjärjestelmästä. Eipä kyllä tuntunut toimintaan juuri vaikuttavan.

Mahtaakohan 2H ja 12H-T banjot käydä ristiin? Jos jostain löytäisi tuollaisen 12H-T:sta. Laiton jo tojotalle kyselyä. En tiedä ketään / mitään firmaa, joka hopealla juottelisi.

Onko noilla alipainejärjestelmillä mitään oikeaa hyötyä? Eli mikäli sammutuksen järjestäisi vaijerilla, ja kierrosten noston kylmänä pois käytöstä (onhan siellä ohjaamossa käsikaasu), niin mihin sitä alipainehässäkkää tarvitaan?

Ilmeisesti pumppu jotenkin haistelee ahtoja, mutta eihän se alipaineeseen liity millään tavalla?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin