Kuva Kuva

hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

järjestelmä on pesty 4vuoden aikana kaksikertaa. viimeks kuluneena kesänä! moottori lämpiää kohtuu hyvin kun on verho kiinni kokonaan, mutta sisälle ei tule kunnolla lämmintä!

tilasin kiertovesipumpun, ja ajattelin olisiko sille hyvä paikka laittaa siihen etu ja takaläppärin yhteiseen paluuputkeen?
että lykkäis käytetyn veden koneeseen päin takas, ja imis uutta kennoille!
pumppu on 19mm ja magneettivetoinen!
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tuosta kuvat kuinka mulla on se asennettu. Hyvin tuo systeemi pelaa ja on kans magneettivetonen. Mukavasti tuolla saa myös taukolämmön toteutettua. Kattele tuolta minun vastaus

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=355 ... ht=kauanko
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

en ole kiertovesipumppua viekään saanut,kun meni aditan kans kaupat vituiks, maanantaina pitäis tulla paikalliseen kauppaan!
vieläkin kiinnostais mielipiteet tosta paluuletkuun asentamisesta?

vaihdoin koneeseen pakkaskelejä varten teboil diamond diesel 5w40
öljyt. heti huamas että ei ole ainakaan kovin pesevää kun oli koekäytön jälkeeen vie ihan kirkkaat. nesteen diesel 15w40 on aina heti tummaa ku hetkenkin käyttää konetta(venttiilikoneisto on sisältä on aina ihan puhdas)
taitaa diamondi pidempiaikaisesti käytettynä nokee koneen sisältä?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nyt on niertovesipumppu asnennettu! tuntuis tulevan lämmintä sisälle paremmin, mutta veden otto on kuten alkuperäisesti siitä keskimmäisestä putkilähdöstä. olisikohan vesi kuumenpaa koneen takaosasta otettuna? on putkilähdöissä samankokoinen kierre juuressa?
siinä takaläppärin putkilähdössä oli aika pieni se letkunlädön paikka, joten en viittiny siitä suoraan ottaa veten tuloa!
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

onkos noissa 61 sitä ongelmaa että vetää herkästi ilmaa syöttöpumppuun?

kesän jälkeen sammunut 4 tai 5kertaa ku on hörpännyt ilmaa, vaikka löpöö puoltankkia. viimeks eilen sammu ku pyöritin jäällä paskarinkiä paikoillansa aika kovalla vauhdilla. heti ku pumppas käsipumpulla vähän niin taas kävi! taidan kytkee sen paluuputken t-haaralla imuputkeen kuten monet on tainnut tehdä!
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tossa kun on tullut tota kytkintä luistateltua pitkin talvee, ja nyt kun on luntakin ihan kiitettävästi ja tullut riehuttua tuolla hangessa autolla niin on tullut muutaman kerran kytkimestä käryt. hienosti se jaksaa mennä umpihankeen pikkukolmosella vaikka ahtoja vaan 0,6.
nelosella ei voi kokeilla kun rupee luistaan kytkin. ja kolmosellakin pienillä kierroksilla esim auratessa lipsuntaa havaittavissa.

noita exedy kytkin paketteja sais noin 400€ mutta kun se on metalliliiton rahoista liian kova hankinta, niinpä ajattelin jos tavallisen kytkin levyn keskiön pooriosaan laittais kiinteän pellin ja siihen niittais esim 4sintterin palaa per puoli niin pitäiskö se paremmin? kytkin paketti on 3vuotta vanha aisini niin ei luulis asetelman olevan kauheen vetelistynyt.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

jokohan rupeis kytkin pitään?
täytyy samalla vähän kattoo vaihdelootan sisälle, kun tahtoo rutista aika paljon. ainakin kytkinakselin laakeri ja jatkoksen neulalaakeri vaihtaa.

Kuva




kiinnostaisko ketään tollanen 3vuotta käytetty aisinin kytkinpaketti?
pito riittää varmasti vapari hjhin, ja turbotettuunki piisas ennen pumpun vaihtoa, ja sisältä säädettävää ahtopainetta.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

pemaripoju kirjoitti:jokohan rupeis kytkin pitään?
Kertoileppa sitten kokemuksia tuosta exedystä. Itellä samanlainen odottaa hyllyssä, että pääsis joskus paikoilleen.
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mitenkähän toi exedy paketin mukana tullut painelaakeri pitäsi kiinnittää tohon kytkinhaarukkaan? vai onko uudemmissa erimoinen haarukka?
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

pemaripoju kirjoitti:mitenkähän toi exedy paketin mukana tullut painelaakeri pitäsi kiinnittää tohon kytkinhaarukkaan? vai onko uudemmissa erimoinen haarukka?
oisko tosta kuvasta apua :arrow: http://www.4x4.dk/billeder/billeder/Div ... age_01.jpg
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

HJ-61 kirjoitti:
pemaripoju kirjoitti:mitenkähän toi exedy paketin mukana tullut painelaakeri pitäsi kiinnittää tohon kytkinhaarukkaan? vai onko uudemmissa erimoinen haarukka?
oisko tosta kuvasta apua :arrow: http://www.4x4.dk/billeder/billeder/Div ... age_01.jpg
tossa kuvassa näkyi samanlainen painelaakeri kuin vakio.
tossa exedyn paketissa tuli mukan toi koko mötkkä, eikä pelkkää keskiöön vaihdettavaa laakeria.
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

pemaripoju kirjoitti:
HJ-61 kirjoitti:
pemaripoju kirjoitti:mitenkähän toi exedy paketin mukana tullut painelaakeri pitäsi kiinnittää tohon kytkinhaarukkaan? vai onko uudemmissa erimoinen haarukka?
oisko tosta kuvasta apua :arrow: http://www.4x4.dk/billeder/billeder/Div ... age_01.jpg
tossa kuvassa näkyi samanlainen painelaakeri kuin vakio.
tossa exedyn paketissa tuli mukan toi koko mötkkä, eikä pelkkää keskiöön vaihdettavaa laakeria.
Istuta se uus laakeri vanhan tilalle jos on irrotettava. Ja onko ne ees saman näkösiä et onko teoriassa mahdollista ees käydäkkää.Miulla oli kans pikku propleema painelaakerin kaa ku oli sisäreikä suurempi ku vakio nii joutu sit tekee holkin siihen. Jos saisit kuvia noista nii ehkä helpompi hahmottaa.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

on mulla uusi alkuperäisen moinen painelaakeri joka vaihdetaan siihen valuosaan, mutta mutta.

kytkinpaketin mukana tuli siis täysin erilainen painelaakeri osa, mikä ei ole puretava. se on myös noin 5mm matalampi, johtuen varmaan siitä että toi vahvistettu asetelma on hivenen paksumpi.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

pemaripoju kirjoitti:on mulla uusi alkuperäisen moinen painelaakeri joka vaihdetaan siihen valuosaan, mutta mutta.

kytkinpaketin mukana tuli siis täysin erilainen painelaakeri osa, mikä ei ole puretava. se on myös noin 5mm matalampi, johtuen varmaan siitä että toi vahvistettu asetelma on hivenen paksumpi.
Tilasitko painelaakerin oikealla auton (vaihdelaatikon) vuosimallilla? Painelaakereita on useampaa mallia eikä taida käydä ristiin mitenkään.
#428
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Se Aisinin kytkinpaketti on sama kuin alkuperäinen kytkin ja ASCO:a on myös käytetty alkuperäisasennuksena. Myös Aisin myydään nykyään Exedyn nimellä. Tuo sinun Exedy paketti taas näkyy olevan Daikinin tekemä. On sitä ollut myynnisää aikaisemmin Daikin merkilläkin. Nyt kun on taas vähän lyöty hynttyitä yhteen jossakin... ja ASCO on siinä samassa Exedy sopassa mukana ja taitaa olla muitakin.

Onko tuon siis luvattu olevan jollain tavalla vahvistettu, onko tuo lautasjousi paksumpi tai halkaisija isompi? Sillähän sitä pitoa lisää tulee jos tulee. Taitaa olla sitten sintterit seuraava vaihtoehto tai tuplakytkin.
TP
Vastaa Viestiin