Sivu 2/2

Lähetetty: Ke Joulu 12, 2012 9:04 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
tompe88 kirjoitti:hauskoja viestejä :D tiedän kyl siis ton että ilman lukkoja sutii rengas jolla huonoin pito, mut tarkotin että mikä kytkee nopeen nelivedon kun nappia painaa, joku alipaine hässäkkä??
Nappinelikon kytkee alipaine.
Jos ne letkut/putket on rapeita niin nelikko ei tahdo kytkeytyä.
Vakio vika

http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1989_T ... NXW_2.html

Käy kurkkimassa

Lähetetty: Ke Joulu 12, 2012 9:48 pm
Kirjoittaja tompe88
kiitos tiedosta tarvii siis katsoa ne letkut kuntoon. mutta sitten tyhmä kysymys... onko taka akselin pyörän keskiössä oleva keskiosa käännettävä josta menee taka akseli lukkoon? eli siis siinä on kaksi uloketta ja näyttää siltä että siitä olisi tarkoitus vääntää, mutta tuskin menee käsin?? erilainen kuin etupäässä. :oops:

Lähetetty: Ke Joulu 12, 2012 10:00 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
tompe88 kirjoitti:kiitos tiedosta tarvii siis katsoa ne letkut kuntoon. mutta sitten tyhmä kysymys... onko taka akselin pyörän keskiössä oleva keskiosa käännettävä josta menee taka akseli lukkoon? eli siis siinä on kaksi uloketta ja näyttää siltä että siitä olisi tarkoitus vääntää, mutta tuskin menee käsin?? erilainen kuin etupäässä. :oops:
:mrgreen: :mrgreen: Juuei siitä ole tarkotus käännellä mitään ihmeempää.
Niistä nykämistä on heleppo kääntää vetarin pulttien reijät kohalleen ko tekee esim. stefaremppaa.

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1989_T ... _4102.html

tossa kuvassa osa 42311 on takavetari ja sen laipassa näkyy kaksi sellasta nykämä.
Tosin toi on semifloaterin kuva...

HMMMMM..... (googlettaa) Löyty :)

Tässä on fullfloater akselijn kuva mis näkyy ne nykämät akselin päässä.

Kuva

Lähetetty: Ke Joulu 12, 2012 11:51 pm
Kirjoittaja tompe88
juu kiitti tiedosta taas ollaan ihan pientä pykälää viisaampia :) eli tossa mulla on tollanen ku tossa ala kuvassa. olisko sulla tietoo et mitkä olis hyvät rengas paineet talvella et pitäis paremmin? alla on 33" mutikat...

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 7:48 am
Kirjoittaja Antsa
tompe88 kirjoitti:juu kiitti tiedosta taas ollaan ihan pientä pykälää viisaampia :) eli tossa mulla on tollanen ku tossa ala kuvassa. olisko sulla tietoo et mitkä olis hyvät rengas paineet talvella et pitäis paremmin? alla on 33" mutikat...
Jos kyseessä on Bf goodrichin mudterrainit ja vielä ne orkkikset eikä km 2:set , niin oikeat paineet on jonkun toisen renkaan sisällä. Eli ovatten ihan legendaarisen liukkaat rieskat.

Niita voi toki koittaa herkistellä valopetroolilla tai tinnerillä ja se joko auttaa tai sitten ei.(muinaisLemiläinen taksikuskien konsti).Ja näihin litkuihin ei sitten käsin kosketa eli hanskat ja mielellään kumi semmoiset jos rätillä meinaa rötvätä. Suihke pullo lienee kaikkein kätevin tuossa.

Ite oon pitäny bertassa jotain 2.5-2.8 paineita 35" renkailla.

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 8:13 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Antsa kirjoitti:
tompe88 kirjoitti:juu kiitti tiedosta taas ollaan ihan pientä pykälää viisaampia :) eli tossa mulla on tollanen ku tossa ala kuvassa. olisko sulla tietoo et mitkä olis hyvät rengas paineet talvella et pitäis paremmin? alla on 33" mutikat...
Jos kyseessä on Bf goodrichin mudterrainit ja vielä ne orkkikset eikä km 2:set , niin oikeat paineet on jonkun toisen renkaan sisällä. Eli ovatten ihan legendaarisen liukkaat rieskat.

Niita voi toki koittaa herkistellä valopetroolilla tai tinnerillä ja se joko auttaa tai sitten ei.(muinaisLemiläinen taksikuskien konsti).Ja näihin litkuihin ei sitten käsin kosketa eli hanskat ja mielellään kumi semmoiset jos rätillä meinaa rötvätä. Suihke pullo lienee kaikkein kätevin tuossa.

Ite oon pitäny bertassa jotain 2.5-2.8 paineita 35" renkailla.
Ei ne KM2:setkaan mitkään talvirenkaat ole :mrgreen: mutta on ainakin tuoreempaa kumia (muovia)

Sillon ko itsellä oli hojotin ajossa niin talvirenkaina oli BFG Track Edget nastoitettuna,ei nekään mitkään huiput ollu mut pitävämmät kyllä ko mutikset.

Lähetetty: To Joulu 13, 2012 11:04 am
Kirjoittaja yölento
Antsa kirjoitti:
tompe88 kirjoitti:juu kiitti tiedosta taas ollaan ihan pientä pykälää viisaampia :) eli tossa mulla on tollanen ku tossa ala kuvassa. olisko sulla tietoo et mitkä olis hyvät rengas paineet talvella et pitäis paremmin? alla on 33" mutikat...
Jos kyseessä on Bf goodrichin mudterrainit ja vielä ne orkkikset eikä km 2:set , niin oikeat paineet on jonkun toisen renkaan sisällä. Eli ovatten ihan legendaarisen liukkaat rieskat.

Niita voi toki koittaa herkistellä valopetroolilla tai tinnerillä ja se joko auttaa tai sitten ei.(muinaisLemiläinen taksikuskien konsti).Ja näihin litkuihin ei sitten käsin kosketa eli hanskat ja mielellään kumi semmoiset jos rätillä meinaa rötvätä. Suihke pullo lienee kaikkein kätevin tuossa.

Ite oon pitäny bertassa jotain 2.5-2.8 paineita 35" renkailla.
No on varmaan livakat kiekot noilla paineilla, itsellä hojon alla 35" Mudzillat ja painetta 1,5. Jopa 1,3:lla tullut ajeltua. Riippuu tietysti renkaasta miten jäykät ne on.

Lähetetty: Su Joulu 16, 2012 1:09 pm
Kirjoittaja A-P
Nappinelivedossa alipaine on se mikä kytkee etuvedon päälle.
Nopealla puolella jolkotellessa etuveto tulee mukaan napista painamallsa. Kun taas kytket hitaan puolen päälle kepistä, niin etuveto kytkeytyy automaattisesti.

Jakovaihteistossa on siis kaksi toisistaan mekaanisesti riippumatonta toimintoa: hidas-vapaa-nopea valinta kepillä, ja sitten tämä etuvedon kytkentä alipainekellolla.

Jakovaihteen modaaminen siten, että käytettävissä on hidas takaveto on helppoa, kun vain irrottaa piuhan hitaan alueen asentoanturilta. Eli neliveto kytkeytyy sen jälkeen vain ja ainoastaan napista painamalla riippumatta jakovaihteiston aluevalinnasta (keppi). Näppärää peräkärrysiirtelyissä, joskus maastossa, tms.

Jos se etuveto ei kytkeydy kepistä hitaalle siirryttäessä, niin ei ole mitn huolta napista neliveto kytkiessä. Siis jos etuveto kytkeytyy nopealla puolella nappia painettaessa.

Lähetetty: Ke Joulu 19, 2012 8:38 pm
Kirjoittaja tompe88
tutkin nyt paremmin mikä nelivedossa oli. alipaine letkussa oli halkein, uusi tilalle ja toimii. kun h4 nappi on pois päältä ja kepistä L4 asento niin edessä ei ole vetoa mutta kun painaa h4 nappia niin edessä on veto jako laatikko siis vain tässä vaiheessa kytkee joko hitaan tai nopean vedon. näin se ainakin minulla toimi?!? alipaine kello siis vain kytkee etukardaanin pyörimään jakolaatikon tahtiin.

ainakin meni komeesti noin 40cm hangessa :?

Lähetetty: Ke Joulu 19, 2012 10:07 pm
Kirjoittaja Jussi
ei tainnu mennä oikeen

napista saa nopean nelivedon päälle/pois jos kepistä ei ole pakotettu

Kepistä menee hidasneliveto väkisin päälle. Tällöin tuo nappi ei vaikuta mitenkään.

Lähetetty: To Joulu 20, 2012 11:43 am
Kirjoittaja tompe88
en sit tiä mut noin se mulla toimi kun aikasemmin selitin... varmaan siis jossain jotain vikaa, mut kyl se noinkin menee eteen päin.

Lähetetty: La Joulu 22, 2012 11:55 am
Kirjoittaja pihlaja
neliveto kytkeytyy mutta hyppii välillä pois.
elikkä vetopäällä paukahtelee ja veto lakkaa välillä kunnes taas alkaa vetämään etupyörillä. onko muilla ollu vastaavia ongelmia? täytyy ny kattoo etuperän ja laatikon öljyt.

Lähetetty: La Joulu 22, 2012 8:21 pm
Kirjoittaja tompe88
mä kattoisin kans ne alipaine letkut että on kunnossa...