Sivu 2/3

Lähetetty: Ke Syys 20, 2006 9:50 am
Kirjoittaja anateus
osilpi kirjoitti:Itselläni tuota Nesteen 10w30 lirua kului aivan tolkuttomasti ja paineet oman mittarin mukaan todella alhaalla kuumana.

Toiset öljyt sisään ja paineet nousivat hieman (mielestäni kyllä silti turhan alhaalla kuumana -> täytyy varmistaa mekaanisella mittarilla kanssa) ja öljynkulutus pieneni roimasti.
Niin mitäs laitoit tilalle? Pitäisi varmaan sitä öljytikkua katsastaa, kun on reilu kolmetonnia ajettu tuon öljyn vaihdon jälkeen...

Lähetetty: Ti Tammi 30, 2007 12:25 pm
Kirjoittaja Luigi81
Avataas vanha topicci...Kiinnostais kans tietää mitkä öljyt pysyis sisällä :D Tikku näyttää puoltaväliä jo 500km:n ajon jälkeen, tehot tosin tallella ja öljynpaineetkin näyttää hyviltä. Öljyinä nesteen turbo lxe 15w-40
Eli mitä öljyä suosittelette/kannattas kokeilla?

Lähetetty: Ti Tammi 30, 2007 3:14 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mä olen käyttänyt tavallista nesteen 15w-40 öljyä ja on pysynyt koneessa todella hyvin! 5000km vaihtovälillä kuluu joku 0,5L ja autolla on ajettu 470tkm. oli venttilikoneisto puhdistunut karstasta mämmistä 1v käytön aikana, venttileitä säätäessä vaan pisti silmään!

Lähetetty: Ti Tammi 30, 2007 4:53 pm
Kirjoittaja jonep
koneella tahkottu580tkm öljynä teboilin super hpd 13-30 ja noin puolikas litra maistuu 5000 vaihtovälillä.. Hintaa oli muistaakseni tolla kymppilitran purnukalla 24e :roll:

Lähetetty: Ti Tammi 30, 2007 8:47 pm
Kirjoittaja osilpi
pumo kirjoitti:mitäs öljyjä laitoit tilalle ?
Päivitetäämpä hieman.

Eli mulla kului Nesteen 10W30 mineraaliöljyä aivan tolkuttomasti (8 litraa / 3000km... sininen savu oli mahtava...). Paineet oli olemattomat kuumalla koneella.

Vaihdoin Teho-Oilin (Teboilin tekemää, halpaa kuin saippua) 15W40 mineraalidieselöljyyn, jota kului noin 0,5L /1000km. Talvikäyttöön kuitenkin liian jäykkää ja alkoi myös EDICci oireilla siten, että sammutti koneen, koska paineet ei noussut riittävän nopeasti (tai siis edic toimi tällöin oikein).

Nyttemmin olen käyttänyt Teho-Oilin 5W40 täyssynteettistä ja öljynkulutus käytännössä loppui. Kertaakaan ei ole tarttenut lisätä 5tkm aikana, mittatikku nyt puolivälissä. Varmasti voitelee paremmin, paineet nousee heti myös -20c pakkasella ym.

Eli kyllä öljynkulutus vaihtelee todella paljon.

Lähetetty: Ti Tammi 30, 2007 10:27 pm
Kirjoittaja hj60
osilpi kirjoitti:
pumo kirjoitti:mitäs öljyjä laitoit tilalle ?
Nyttemmin olen käyttänyt Teho-Oilin 5W40 täyssynteettistä ja öljynkulutus käytännössä loppui. Kertaakaan ei ole tarttenut lisätä 5tkm aikana, mittatikku nyt puolivälissä. Varmasti voitelee paremmin, paineet nousee heti myös -20c pakkasella ym.

Eli kyllä öljynkulutus vaihtelee todella paljon.
Itellä käytössä Teboilin mikä olikaan Dieseliin 5W-40 täyssynteettistä, ei kulu ja muutenki oon tyytyväinen.

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 10:07 am
Kirjoittaja Cojootti
Teboil 5W40 Diamond DIESEL.
Toimii ja tuntuu pysyvän sisällä!

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 10:43 am
Kirjoittaja Blis
Cojootti kirjoitti:Teboil 5W40 Diamond DIESEL.
Toimii ja tuntuu pysyvän sisällä!
ite oon käyttäny 5w50 ralli formulaa ja pelaa kuin unelma, kympin vaihtovälillä ei syö ollenkaan...

Lähetetty: Ma Kesä 01, 2009 4:50 pm
Kirjoittaja Bingi
Onkos monella ollut sitten noiden LJ_70 öljykellojen/mittarin kanssa ongelmia? Heitti näyttämästä mittari mitään kun uusin johdot kellolta ensimmäiseen liittimeen(noin50CM). Kattoin eilen paineet mittarilla, tyhjäkännillä 2,5bar ja huudatettaessa 5,5bar vai minä nyt ilmoitettiinkaan. kellonkin käytin auki ja oli kuin uusi. kellon on isä jokunen vuosi sitten vaihtanu, eli ei ole vanhuuteenkaan hajonu....

Miten nuo tarvike mittarit toimii? millanen niissä on se paineen tunnistus? oos kellään kuvaa laittaa?

Lähetetty: Ti Loka 13, 2009 11:02 pm
Kirjoittaja Cruizsub
HJ60, jos kylmänä käynnistää ei lyö heti öljyn painetta ylös vaan moottori sammu 10 sek jälkeen (EDIC). Toista kertaa käynnistämällä lyö paineet ylös. Miksi näin on? Moottorin öljy ja suodattimet on vaihdettu (Total 15W40 öljyä, suodatin MANN) Ennen öljyn vaihtoa oli kaikki ok.

Lähetetty: Ke Loka 14, 2009 6:37 am
Kirjoittaja Jussi
Cruizsub kirjoitti:HJ60, jos kylmänä käynnistää ei lyö heti öljyn painetta ylös vaan moottori sammu 10 sek jälkeen (EDIC). Toista kertaa käynnistämällä lyö paineet ylös. Miksi näin on? Moottorin öljy ja suodattimet on vaihdettu (Total 15W40 öljyä, suodatin MANN) Ennen öljyn vaihtoa oli kaikki ok.
Kuulostaisi olevan liian vähän öljyä tai 15W40 on liian kankeaa näin kylmällä. Teboil 5W40 Diamond DIESEL on ollut käytössä ja hyvin on toiminut.

Lähetetty: Ke Loka 14, 2009 8:11 am
Kirjoittaja Cruizsub
öljyn määrä on ok. onko
täyssynteettistä öljy tällaiseen vanhaan moottoriin ole vaarallista? voiko olla virhe paineensäätöventiilissä?

Lähetetty: Ke Loka 14, 2009 8:20 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Bertassa ja hoojiissä käytin aikoinaan shellin 10/30:stä.
Roikan päästä tulille kovemmilla pakkasilla eikä mitään ongelmia.

Lähetetty: To Loka 15, 2009 2:04 pm
Kirjoittaja Eqoistig
HJ-60:ssä, ajettua rapia 400k. Motox 5w-40 täyssynteettiset diesel ölpät. Ei ongelmia, ja vielä 20l pänikässä suht edullista oikeaksi öljyksi.

Lähetetty: To Loka 15, 2009 6:17 pm
Kirjoittaja Cruizsub
no niin, selvä. Laitan seuraavaksi 5w40 sisään, mutta ennen haluaisi tarkastaa paineensäätöventiilin. Miten sitä helpompi vaihtaa? kuinka paljon pitää purkaa?