Sivu 2/2

Lähetetty: To Kesä 08, 2006 6:56 am
Kirjoittaja HiluxMan
Niin kyllä sitä voi ajella etunavat kiinni takavedolla, ei se aiheuta tilanteita. Sitten vaan nelivetoa kun tarvii. Mutta huono ratkaisu maantielle.
Maastossa sillä kyllä pärjäsi, mutta kyllä kytkettävä malli edessä on ilmanmuuta parempi ratkaisu. Mieluummin sitten ehkä kokonaan ilman etulukkoa. Hyvät joustot etuakselilla korvaa lukon puutetta mukavasti!

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2007 9:05 am
Kirjoittaja mikkohen
Dodiin etittiin sitten tällainen topikki, kun saattaa tulla jopa ajankohtaiseksi! Takaperään olisi tarkoitus laittaa, kun meinas tuossa jo pikku kinokseen jumia tuo lukoton BJ. Pari kysymystäkin olisi!

-Miten tuo sitten oikeasti käyttäytyy tuolla maantieajossa, tilanteessa 80km/h tiekaartaa ja vielä ylämäkeä, pikitiellä!? Entä talvella!?
-Paremmuusero/kestävyys!?
-Onnistuuko tuon asennus jopa tällaiselta noviisilta!?

Lähetetty: Ma Tammi 29, 2007 11:39 am
Kirjoittaja r2ree
Mulla on Kermitissä Lock-Right takana ja on ihan perkuleen hyvä keksintö. Toimii normaaliliikenteessä hyvin, mitä nyt joskus ryskäyttää hiukan.. Ja sit kun pitävällä tekee tiukkaa käännöstä, ei saa epäröidä. Käännös kerralla loppuun saakka. Jos nostaa kaasun kesken kurvia, niin polttoaine vaihtuu siihen aussilöpöön (kenkurupensaa). Kohta ajanu n 10tkm, ilman ongelmia.
Hommaan varmaan pojan Taroonkin vastaavan jossain kohtaa.

Metässä toimii tosi hyvin. Ja täyslukkoon nähden etuna parempi kääntyminen.

Lähetetty: Su Helmi 11, 2007 7:10 pm
Kirjoittaja Bjhjcgmod
Toivottavasti ei pahasti offtopic mutta tämmönen utelu:
Joutuuks kukaan muu hinaileen noita maastovekottimiaan Hiacella edemmäksi metsään, meinaan onko kukaan asentanut Hiaceen automaattilukkoa sen kitkasen tilalle. Vuosimalli on -99, erillisripustettu perä ja toimiihan toi kitkakin yllättävän hyvin mutta ennenpitkäähän se varmaan alkaa lipsua kun kilsat syö kitkat pois

Lähetetty: Ke Heinä 11, 2007 2:19 pm
Kirjoittaja mikkohen
Nostellaan...

No nyt se ois tarkoitus laittaa tuollainen automaattilukko takaperään... Soittelinkin jo erääseen liikkeeseen, jossa myyjä mainitsi jostain pitoongelmista noissa palalukoissa!? Taisi olla mielessä vain myydä mulle tuollainen tuhottomankallispaineilmalukkohärvelisysteemi. :roll:

Vai miten on onko ollu vielä kenelläkään ongelmia!?

Nuo Aussie Locker, Lock Right tai Quick Lok ei taida erota sitten toisistaan juurikaan!?

Lähetetty: Ke Heinä 11, 2007 5:27 pm
Kirjoittaja hj60
Pito-ongelmia on jos ei ole simmattu oikein (asennusohjeen mukaisiin toleransseihin).

Vai meinasko se että toisella renkaalla on sitte pito-ongelmia?:)

Lähetetty: Ke Heinä 11, 2007 6:34 pm
Kirjoittaja mikkohen
Millainen operaatio shimmaaminen oikein on!? Onko tuo jollain metallilimuilla vai!? Ja saako noita erikokoisia limuja esim. Toyotalta.

Nimimerkillä: ikinä en oo perää auki vielä käyttänyt :wink:

Ps. eipä ollu tarkemmin puhetta millai nuita löysänny. Onko saatu hampaattomaksi vai onko ongelma ollu juuri tuossa shimmaamisessa

Lähetetty: La Heinä 14, 2007 8:23 pm
Kirjoittaja JF
Pito-ongelmia ei pitäisi olla, koska kykentä perustuu hammastuksen aikaansaamaan muotolukitukseen ja on siten joko päällä tai poissa päältä, mitään varsinaista luistoa ei näissä tapahdu.

Periaatteen saa kyllä selville jos käy esim. valmistajien sivuilla katselemassa kuvia.

Joissain perissä on tietääkseni täytynyt hankkia paksummat entisten poskirattaiden alle tulevat laakerilevyt, joilla se välys saadaan asettumaan kohdalleen.

Lähetetty: La Heinä 14, 2007 8:37 pm
Kirjoittaja mikkohen
Kiitoksia selvennyksistä... Aussie on nyt hommattu, kiitokset siitä tuonne leppävirran suuntaan! Lissää kysymyksiä esittelen sitten kun ja jos tulee ongelmia...

Lähetetty: Ma Marras 10, 2008 11:26 am
Kirjoittaja 27612
Tässä topicissa oli juttua että aussie lockeri saattaa mutkissa rytkäyttää, onko tämä ominaisuus vai pitäisikö sen toimia ilman rytkyttelyjä?
Omassani jyrkemmissä käännöksissä asfatilla tuntuu kans kori heilahtelevan ja meno on kuin kengurulla. Varsinkin jos alkaa vielä jossain risteyksissä kiihdyttelemään ja vaihtamaan vaihdetta.
Kovemmassa vauhdissa lockeri on kyllä huomaamaton.

Lähetetty: Ma Marras 10, 2008 11:46 am
Kirjoittaja 4x4_88
27612 kirjoitti:Tässä topicissa oli juttua että aussie lockeri saattaa mutkissa rytkäyttää, onko tämä ominaisuus vai pitäisikö sen toimia ilman rytkyttelyjä?
Omassani jyrkemmissä käännöksissä asfatilla tuntuu kans kori heilahtelevan ja meno on kuin kengurulla. Varsinkin jos alkaa vielä jossain risteyksissä kiihdyttelemään ja vaihtamaan vaihdetta.
Kovemmassa vauhdissa lockeri on kyllä huomaamaton.
Normaalia. Mun Suzukissa lock right teki samaa.