Sivu 3/10

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 7:09 pm
Kirjoittaja metsäsika
liittyskö tuo kalvo jotenkin siihen korkeanpaan tyhjä käyntiin kylmänä kaveri tais jättää kans kokonaan pois käytöstä ko. mokkulan

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 7:17 pm
Kirjoittaja Gravehill
metsäsika kirjoitti:liittyskö tuo kalvo jotenkin siihen korkeanpaan tyhjä käyntiin kylmänä kaveri tais jättää kans kokonaan pois käytöstä ko. mokkulan
Joo, sehän se .

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2009 10:51 pm
Kirjoittaja HJ-61
Mulla ainakii oli siin paluulinjan liittimes se kolmas "sokea" eli ei menny muuta ku tankille paluu putki.Kalvo sydeemi on tosiaan se lisäkaasu kylmänä toimii alipaineella ja sen ylä puolella kellon ja 3-haaraliittimen välissä on se ylilämmöstä laukeava sammutin esim. tulipalo.

Lähetetty: To Tammi 08, 2009 8:07 pm
Kirjoittaja pemaripoju
sammuttimen ajattelin rakentaa tohon ylilämpö vipuun edicin moottorilla, mutta olikos tossa pakkosyöttö samassa vivussa? ja kumpaanko suuntaan käännettäessä sammuu?

ja kiitokset kaikille jotka ovat jaksaneet auttaa!

nyt täytyy odotella vähän aikaa sään lauhtumisia, kun ei ole lämmintä tallia ja ei viitti vielä pihalla roplata!

Lähetetty: Pe Tammi 09, 2009 11:21 am
Kirjoittaja HJ-61
Joskus muistaakseni testasin et ,ylilämpö vipua kun käänsi jakopäähän päin niin sammu.Ja tota lämpö mokkulaa kun tutkii niin se tanko tulis lauetessaan ulos eli työntäisi vipua.Pakkosyötöstä ei tietoa kun en koskaan kokeillut ja nyt kikkailaan tolla bossilaisella konetta käymään aika ikusuus projetkti ollut muutenkii tuo kone remppa.

Lähetetty: Ke Helmi 25, 2009 4:49 pm
Kirjoittaja andycruiser
Hmm.. Tuota se "kalvo" siinä pumpussa on sen ahdonalaisen syötön painekello.

Lähetetty: Pe Huhti 03, 2009 7:47 pm
Kirjoittaja pemaripoju
nyt homma edennyt sen verran että lähti pumppu säätöön/huoltoon
mustolalle. parempi kai se on säädättää ennen paikoilleen laittoo.

semmonen mietityttänyt sopiiko se tonne vaparin imusarjan alle?
vai sopiiko 12-ht imusarja?
olisko kellää irrallaan koneita/ pumppuja että vois vähän kokeilla? tai mittailla!
tosta 2-h imusarjasta voi varmaan reilun 1cm leikata siitä alareunasta pois missä on se neliskanttinen valu "mölli"

Lähetetty: La Huhti 04, 2009 6:39 pm
Kirjoittaja metsäsika
kyllä sen punpun pitäis sinne mahtua tossa talvella kaveri joutu tekeen koneen vaihtoa sun muuta niin mallailtiin 2h: kylkeen 12ht:n pumppua
imusarjat on ainakin ulkosin puolin ihan er näköset ,niitä ei kokeiltu kun ei ollut tarvis irrotella.

Lähetetty: To Huhti 09, 2009 9:11 am
Kirjoittaja timop
Tässähän on varsinaisena tarkoituksena saada turbotettuun 2H moottoriin ahdonalaisen säätö? Minusta tuo pumpun vaihto 12H-T:n pumppuun on siihen kaikkein helppo (=viisas) tapa. Muutama asia tuota ketjua pikasesti kahlatessa jäi minusta vähän epäselväksi.

Pumppuhan ei määrää ruiskutuspainetta, vaan suutin. Sieltähän se säädetäänkin. Pumppu vaan joko pystyy tuottamaan säädetyn paineen tai sitten ei, ja tuossa tapauksessa pystyy hyvin. Kun tuo moottori edelleenkin pumpunvaihdon jälkeen on tappisuuttimella varustettu esikammiokone, kannattaa käyttää alkuperäistä ruikutuspainetta joka ko. rakenteelle ja suuttimelle kuuluu, ei missään tapauksessa suorasuihkun paineita. Eli perustapauksessa, suuttimet ei aiheuta toimenpiteitä.

Taas rakenne-ero esikammio/suorasuihku vaatii erilaisen ennakkokäyrän, tästä syystä ennakonsäädin pitää ottaa mootorin mukaan 2H pumpusta, tai ainakin painot ja jouset soveltaen jos ei koko säädin käy akselille. Sama rakenne ero ehkä vaatii hiukan erilaisia ruiskutuskäyriä eri tilanteissa noiden kahden moottorityypin välillä, eli minusta tässä vaiheessa pumpusta kannattaa korkeintaan tasata ruiskutusmäärät ja tarkistaa kunto muuten, ei ehkä hieroa sitä tarkalleen 12H-T tehdassäätöihin (turhaa kustannusta). Sitten se on vaan käytännössä kokeiltava ne säädöt, tosin pelaa varmaan sellasenaankin paljon paremmin kun 2H pumppu ahdetussa.

Ja siitä vivustahan se sammuu, pakkosyöttöä siinä vivussa ei tosiaankaan ole joten sen toiminnon joutuu hoitamaan tarvittaessa polkasemalla kaasupedaalin pohjaan, se on käytännössä suunnilleen sama asia.

Paluuputken voi vetää mihin tahansa, mistä palaava polttoaine päätyy takaisin tankkiin eikä pihalle, mutta ei suoraan takaisin imuputkeen. Ilmaantuu se vaikka pelkästään starttaamalla iman mitään ilmaruuvien avaamisia, mutta pumppailut ja ruuvien avaamiset tietty säästää starttia ja akkua.

Jos ei imusarja meinaa mahtua, sitä pitää särmätä. Kyllä siitä hyvä tulee, täs muutoksessa on minusta järkee.

Lähetetty: Pe Huhti 10, 2009 7:26 pm
Kirjoittaja pemaripoju
ei siihen mitää tehdas säätöjä laitetakkaan. vääntöö lisää niin että tuntuu :)
tota ennakon säädintä kyllä täytyy kokeilla voiko ne vaihtaa tosta vaan.

Lähetetty: To Huhti 16, 2009 6:15 pm
Kirjoittaja pemaripoju
tuli pumppu takaisin huollosta 110mm2 oli maksimi syöttö.
huomasin että oli se iso hätäpysäytin mollukka säädetty niin että jää 0,5mm tilaa vivun väliin. muitten ruuvien pyörittelystä en tiedä.

Lähetetty: To Huhti 16, 2009 7:36 pm
Kirjoittaja komk
Mulle on kyllä vieläkin epäselvää, että istuuko se pumppu muka suoraan sinne jakopäähän vai ei?
Vieläkin siinä uskossa, että ei passaa mutta kai se sopii...

Mielenkiinnolla seurataan homman etenemistä.

Lähetetty: To Huhti 23, 2009 7:44 pm
Kirjoittaja pemaripoju
sie syöttöpumpun kiinnitys laipassa on 138mm halkasijalla oleva ura, ja noin 3mm syvä! kuuluuko sinne o-rengas vai jokin neliön muotoinen rengas? saako muualta kuin toyotalta?

Lähetetty: To Huhti 23, 2009 7:53 pm
Kirjoittaja Blis
pemaripoju kirjoitti:sie syöttöpumpun kiinnitys laipassa on 138mm halkasijalla oleva ura, ja noin 3mm syvä! kuuluuko sinne o-rengas vai jokin neliön muotoinen rengas? saako muualta kuin toyotalta?
tojodiy:n mukaan sinne tulee o-rengas, maksanee ~10e tojootalta...

Lähetetty: To Huhti 30, 2009 8:55 pm
Kirjoittaja pemaripoju
tänään yritin vaihtaa sitä pumppua ja eihän se sinne mahtunut vaan ottaa öjynsuodattimen jalkaan kiinni! käykö sinne hj-61 jalka kun se näyttää vähän erimoiselta?

ja jäi vittuunnuksissa se keskipako möntinkin kartio kattomatta!