3,0TD
Valvoja: Käyttäjä
Meikäläisellä jälleen vastoinkäymisiä kannen kanssa, taas tekee painetta/kuplaa, oksentaa paisarista vesiä yli. Kannella ajettu n. 6500 km/ 4 kk.
Kannentiivistehän on peltinen monikerroksinen, mielestäni hyvälaatuinen japanilainen, joten se ei kovin pienestä pitäisi pettää.
Edit: no niin, halkihan se taas on. 4. pytyn esikammiossa näyttäisi olevan halkeama kun on kosteeta/osin kirkasta siellä, kun muut on tasaisen nokisia.
Näinkö paskaa on kiinan laatu, vai sattuko vaan huono yksilö?! Vai onko mun koneen säädöt syynä moiseen? Lämmöt ei kyllä ikänä ole piiruakaan käyneet koholla eikä muutakaan käyttövirhettä tuu mieleen, en oo ihan lennosta sammuttanut jos on pidempi siivu vedetty. Vuoden takuuhan tolla on, mutta saas nähä millanen vääntö tulee myyjän kanssa. Ja toisaalta en samanlaista halua enää tilalle.
Pitänee laittaa orkkisosaa tällä kertaa. Englannista näyttää saavan alkuperäistä kasattua kantta £899 tiivisteineen (http://www.hiluxsurf.co.uk/members_page ... index.html), joten sellasta kai näillä näkymin sitten.
Toivottavasti "onsekone":lla ja "kzj":llä kannet kestää.
Kannentiivistehän on peltinen monikerroksinen, mielestäni hyvälaatuinen japanilainen, joten se ei kovin pienestä pitäisi pettää.
Edit: no niin, halkihan se taas on. 4. pytyn esikammiossa näyttäisi olevan halkeama kun on kosteeta/osin kirkasta siellä, kun muut on tasaisen nokisia.
Näinkö paskaa on kiinan laatu, vai sattuko vaan huono yksilö?! Vai onko mun koneen säädöt syynä moiseen? Lämmöt ei kyllä ikänä ole piiruakaan käyneet koholla eikä muutakaan käyttövirhettä tuu mieleen, en oo ihan lennosta sammuttanut jos on pidempi siivu vedetty. Vuoden takuuhan tolla on, mutta saas nähä millanen vääntö tulee myyjän kanssa. Ja toisaalta en samanlaista halua enää tilalle.
Pitänee laittaa orkkisosaa tällä kertaa. Englannista näyttää saavan alkuperäistä kasattua kantta £899 tiivisteineen (http://www.hiluxsurf.co.uk/members_page ... index.html), joten sellasta kai näillä näkymin sitten.
Toivottavasti "onsekone":lla ja "kzj":llä kannet kestää.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
No onpa tuuria!
Minun auto meni vaihdossa, Cruiseriin tietysti
Toivottavasti kestää myös uudella omistajalla, joka sen mikkelin toyotalta osti..
Vajaan vuoden ehti olla uudella kannella, ei mitään oireita..
Jälkikiristyksen tein kannelle n. 1000km jälkeen, mutta jos siitä ois kiinni, nin puhaltaisi kyl tiivisteestä...
Olisko ruiskun ajoituksessa jotain häikkää? Tehoboksia?
Tai sitten kiinanlaatu on tosi syvältä...alkuperäinen kesti sentään 10vuotta.
Jos ei itse pysty laittamaan, niin rupee tulee kalliiksi tollainen kansirumba(no tulee se muutenkin )
--------
Mulla painoi hiljalleen 3 sylinteriin vettä, ei lämmöt noussu, ei paineita, ei nesteitä sekaisin..ainoastaan käynnistyksissä huomasi, kun oli yön seissyt ja alkoi nestettä häviämään pikkuhiljaa...
Minun auto meni vaihdossa, Cruiseriin tietysti
Toivottavasti kestää myös uudella omistajalla, joka sen mikkelin toyotalta osti..
Vajaan vuoden ehti olla uudella kannella, ei mitään oireita..
Jälkikiristyksen tein kannelle n. 1000km jälkeen, mutta jos siitä ois kiinni, nin puhaltaisi kyl tiivisteestä...
Olisko ruiskun ajoituksessa jotain häikkää? Tehoboksia?
Tai sitten kiinanlaatu on tosi syvältä...alkuperäinen kesti sentään 10vuotta.
Jos ei itse pysty laittamaan, niin rupee tulee kalliiksi tollainen kansirumba(no tulee se muutenkin )
--------
Mulla painoi hiljalleen 3 sylinteriin vettä, ei lämmöt noussu, ei paineita, ei nesteitä sekaisin..ainoastaan käynnistyksissä huomasi, kun oli yön seissyt ja alkoi nestettä häviämään pikkuhiljaa...
Viimeksi muokannut kzj, Ma Joulu 14, 2009 6:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On omat ennakot, ehkä pari astetta lisää.kzj kirjoitti:
Olisko ruiskun ajoituksessa jotain häikkää?
Toki.Tehoboksia?
Joo, en osta enää kiinalaisia autonosia, ainakaan mihinkään kriittiseen kohtaan tulevaa. Samoin huomasin että jakohihnan kiristysrulla rallatti ja rasvat oli lentäneet osin mäkeen, tällä siis ajettu samat 6500 km!. Milneriltä halvalla ostettu malli tuo, älkää siis ostako tätä osaa sieltä. Alkuperäinen kuin uusi 100 tkm ajon jälkeen.Tai sitten kiinanlaatu on tosi syvältä...alkuperäinen kesti sentään 10vuotta.
Pystyn sentään, mutta takkiin tuli tuon kiinalaisen kannen verran. Tuskinpa saan ainakaan rahoja takaisin ja sinne pitäisi lähettää jos uuden vastaavan ehkä saisi tilalle.Jos ei itse pysty laittamaan, niin rupee tulee kalliiksi tollainen kansirumba(no tulee se muutenkin )
Mulla kans hukkas kesällä vesiä, niin paljon jopa että ei parin päivän seisomisen jälkeen oikein tahtonut pyöriä ympäri asti (vettä männän päällä 2. sylinterissä).Mulla painoi hiljalleen 3 sylinteriin vettä, ei lämmöt noussu, ei paineita, ei nesteitä sekaisin..ainoastaan käynnistyksissä huomasi, kun oli yön seissyt ja alkoi nestettä häviämään pikkuhiljaa...
Nyt teki painetta ja vedet tulvi paisarista yli.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
No jätänkin tilaamatta milneriltä jakohihnapaketin tähän d4d koneiseen ..
Ois jarrupalasarjakin £16,50 eteen.
Voihan se olla et tulee liikaa rasituksia jos on liikaa ennakkoa..
Itellä oli kaikki teräksiset esikammiot halki ja moottorikoneistamon heppu epäili että olis ollu ajoituksessa häikkää, dieselpaja totesi vaan et niin ne on kaikissa ..
Laitoin kannen vaihdon jälkeen egt- mittarin, iso hevoskärry perässä pitkään ylämäkeen mäen alla nopeutta 100, mäen päällä n. 75km/h. kokoajan pedaali lattiassa.. 650C oli lämmöt mäen päällä
Pumpusta pikkusen käännetty syöttöä muuten kone vakio, niin ja cooper stt 33":t alla
Eihän toi tyhjiltään vakiorenkailla nostanut pakokaasunlämpöjä juurikaan, mittari ennen ahdinta.
Ois jarrupalasarjakin £16,50 eteen.
Voihan se olla et tulee liikaa rasituksia jos on liikaa ennakkoa..
Itellä oli kaikki teräksiset esikammiot halki ja moottorikoneistamon heppu epäili että olis ollu ajoituksessa häikkää, dieselpaja totesi vaan et niin ne on kaikissa ..
Laitoin kannen vaihdon jälkeen egt- mittarin, iso hevoskärry perässä pitkään ylämäkeen mäen alla nopeutta 100, mäen päällä n. 75km/h. kokoajan pedaali lattiassa.. 650C oli lämmöt mäen päällä
Pumpusta pikkusen käännetty syöttöä muuten kone vakio, niin ja cooper stt 33":t alla
Eihän toi tyhjiltään vakiorenkailla nostanut pakokaasunlämpöjä juurikaan, mittari ennen ahdinta.
Niin ne oli munki vanhassa kannessa, tässä vielä ehyet. Mutta saa kai niissä halkeemat ollakkin, eikai se juuri elämää haittaa.kzj kirjoitti:
Itellä oli kaikki teräksiset esikammiot halki ja moottorikoneistamon heppu epäili että olis ollu ajoituksessa häikkää, dieselpaja totesi vaan et niin ne on kaikissa ..
Mulla on normiajossa n. 300-350°C, täyskaasulla nousee jonnekkin 700°C hujakoille. Ei viitti pitkään vetää. Nämä turbon jälkeen, eli paljonko lie jäähtyyvät hyrrän välissä...Laitoin kannen vaihdon jälkeen egt- mittarin, iso hevoskärry perässä pitkään ylämäkeen mäen alla nopeutta 100, mäen päällä n. 75km/h. kokoajan pedaali lattiassa.. 650C oli lämmöt mäen päällä
Pumpusta pikkusen käännetty syöttöä muuten kone vakio, niin ja cooper stt 33":t alla
Eihän toi tyhjiltään vakiorenkailla nostanut pakokaasunlämpöjä juurikaan, mittari ennen ahdinta.
Pitäis tuommoiset lämmöt sietää kansi kuin kansi, kun ei tosiaan oo tänä syksynä vedetty mitään kunnollista eikä muutenkaan hurjasteltu. Enkä oo lennosta sammuttanutkaan koskaan jos on yhtään vedättetty ennen.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Joo ei ne halkeamat pitäis menoa haitata, ellei paloja putoa männän päälle
Jenkit oli cummins sivuilla tietävinään et vajaa parisataa C astetta olis lämmöt korkeemmalla ennen ahdinta, just korkeimpien lämpöjen aikana??
Olen kyllä aina jäähdytyskäyttänyt konetta, ellei ihan kaupunkipyöritystä ole ollut alla ja viel pienillä kierroksilla mielummin kuin tyhjäkäynnillä, jos on ollut kovempaa rasitusta..
Ja ei ole leipää annetu ennenkun on ollut kone varmasti lämmin..
Tiedä sitten mitä kohtelua on Italiassa saanut alkuun?
Tai jotain materiaalin väsymistä vanhemmiten on veikkailtu
Aika näyttää sitten nää d4d mallit, et miten kannet kestää, ainakin on jonkin verran suomeen myyty 120 sarjan cruisereita..
Jenkit oli cummins sivuilla tietävinään et vajaa parisataa C astetta olis lämmöt korkeemmalla ennen ahdinta, just korkeimpien lämpöjen aikana??
Olen kyllä aina jäähdytyskäyttänyt konetta, ellei ihan kaupunkipyöritystä ole ollut alla ja viel pienillä kierroksilla mielummin kuin tyhjäkäynnillä, jos on ollut kovempaa rasitusta..
Ja ei ole leipää annetu ennenkun on ollut kone varmasti lämmin..
Tiedä sitten mitä kohtelua on Italiassa saanut alkuun?
Tai jotain materiaalin väsymistä vanhemmiten on veikkailtu
Aika näyttää sitten nää d4d mallit, et miten kannet kestää, ainakin on jonkin verran suomeen myyty 120 sarjan cruisereita..
Meinaatteko ettei Tojotan pata kestäis hetkittäisiä (muutaman sekunnin) 850°C lämpötiloja?! Putkestakaan kun ei tule tuossa vaiheessa kovin tummaa, hädin tuskin peilistä erottaa. Tokihan se alkaa jo vähän sisuskaluja rassaamaan, mutta ei ne särkyä saisi. Ahdin kai se ahdistaa, kun ei se ruuan paljoudesta ainakaan johdu. Sama homma oli vakioajotuksilla.
Missäs kzj:llä oli anturi kiinni?
Missäs kzj:llä oli anturi kiinni?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Sama mulla, ennen oli vajaata 2, nyt ennakkoo enemmän ja alta yhen k-arvo. Ahdot tuntui nousevan normiajossa siinä samalla (karkeesti ulkomuistista 80 km/h = 0.5 bar ja 100 km/h = 0.7 bar) ja tietty pakopaineet myös (ei mittaria). Ei välttämättä niin hyvä juttu jos hyrrä ahdistaa, mut onhan tolla päästy päälle 200 hp tehoihin vakiokamoilla: http://www.adonistechnology.free.fr/pre ... /page5.jpgpulu kirjoitti:noist savuist tuli mielee et tos omas katiskas oli leimal savut joku 1,5 ja en yhtää kääntänny syöttöö pois ja on kaikki ruuvattu minkä sallii ilman suurta tyhjäkäyntii!
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Anturi meni siitä missä joissain malleissa lähtee egr venttiilille putki..
Siinä kolmosen primääriputken kohdilla mittapiste.
Ei nyt mitenkään optimaalinen paikka, ehkä enimmäkseen 3. lämpöjä mittasi..
Ja juu, ahdot nousi syötön lisäyksen jälkeen ~ Max 0,7-0,8bar
Ennen joku 0,6 ... lelumittari tarkkuus mitälie.
^ Noi siis max. vedätyksessä, normiajossa paineet varmaan 0,3-0,4bar/ 100km/h
Siinä kolmosen primääriputken kohdilla mittapiste.
Ei nyt mitenkään optimaalinen paikka, ehkä enimmäkseen 3. lämpöjä mittasi..
Ja juu, ahdot nousi syötön lisäyksen jälkeen ~ Max 0,7-0,8bar
Ennen joku 0,6 ... lelumittari tarkkuus mitälie.
^ Noi siis max. vedätyksessä, normiajossa paineet varmaan 0,3-0,4bar/ 100km/h
mulla toi on ahtannu koko ajan 0,8bar,ei ollu vaikutusta coolerilla tai syötön lisäilyllä!tot patonki juttuu ku kattelin ,ni tuli mielee et tost mun virvelist mitattii veto pyörä tehoo 135hepoa,ja vääntöö ei saatu ku penkki otti autost häiriöö?mut on sit sen verran et jaksaa tyhjä käynnil mennä mettäs hienosti jopa kivien ja kanojen yli!
Vastuksen perkelettä!!! Eipä löydy ohjekirjasta apuja kun välillä alkaa vilkuttamaan öljynpinnan tason, Jakoremmin vaihtoajan, vedenerottajan, käsijarrun ja latauksen merkivaloa. Siis kaikki kerralla ja niin että välillä valot vilahtaa ja saattavat vilkkuakkin niinkuin olisi joku kosketushäiriö. Kansi ei ole toistaiseksi halennut mutta innolla odotan...
Tyhjäkäynnillä kylmänä edelleen hieman kakoo. Dieselkorjaamon mies sanoi että kokeile aikaistaa pumppua hieman ennen kun tuon heille. Oli vissiin kiireitä. Sanoi että kallistaa pumppua hieman koneeseen päin. Millikin on jo liikaa. Mitenhän tämä käytännössä onnistuu helpoiten?
Tyhjäkäynnillä kylmänä edelleen hieman kakoo. Dieselkorjaamon mies sanoi että kokeile aikaistaa pumppua hieman ennen kun tuon heille. Oli vissiin kiireitä. Sanoi että kallistaa pumppua hieman koneeseen päin. Millikin on jo liikaa. Mitenhän tämä käytännössä onnistuu helpoiten?