Sivu 4/7

Lähetetty: To Marras 26, 2009 6:12 pm
Kirjoittaja onsekone
Vois olla. Kokeilin kuitenkin. 1 ja 2 sylinterin kohdalla aukaistulla putkella ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Kolmosen kohdalla käy "hyvin" kolmella pytyllä. Nelosta onkin turha aukaista.

Lähetetty: Ke Joulu 09, 2009 11:56 am
Kirjoittaja onsekone
Paineet oli tippunu kaikista suuttimista. Uudet kärjet kaikkiin tilattu. Hehkutulpista yksi oli mykkä. Vaihdoin vanhat takasin.

Lähetetty: Ke Joulu 09, 2009 1:33 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Meikäläisellä jälleen vastoinkäymisiä kannen kanssa, taas tekee painetta/kuplaa, oksentaa paisarista vesiä yli. :evil: Kannella ajettu n. 6500 km/ 4 kk.

Kannentiivistehän on peltinen monikerroksinen, mielestäni hyvälaatuinen japanilainen, joten se ei kovin pienestä pitäisi pettää.

Edit: no niin, halkihan se taas on. :evil: 4. pytyn esikammiossa näyttäisi olevan halkeama kun on kosteeta/osin kirkasta siellä, kun muut on tasaisen nokisia.

Näinkö paskaa on kiinan laatu, vai sattuko vaan huono yksilö?! Vai onko mun koneen säädöt syynä moiseen? Lämmöt ei kyllä ikänä ole piiruakaan käyneet koholla eikä muutakaan käyttövirhettä tuu mieleen, en oo ihan lennosta sammuttanut jos on pidempi siivu vedetty. Vuoden takuuhan tolla on, mutta saas nähä millanen vääntö tulee myyjän kanssa. Ja toisaalta en samanlaista halua enää tilalle.

Pitänee laittaa orkkisosaa tällä kertaa. Englannista näyttää saavan alkuperäistä kasattua kantta £899 tiivisteineen (http://www.hiluxsurf.co.uk/members_page ... index.html), joten sellasta kai näillä näkymin sitten.

Toivottavasti "onsekone":lla ja "kzj":llä kannet kestää. Kuva

Lähetetty: Ma Joulu 14, 2009 6:47 pm
Kirjoittaja kzj
No onpa tuuria! :cry:

Minun auto meni vaihdossa, Cruiseriin tietysti :wink:
Toivottavasti kestää myös uudella omistajalla, joka sen mikkelin toyotalta osti..

Vajaan vuoden ehti olla uudella kannella, ei mitään oireita..
Jälkikiristyksen tein kannelle n. 1000km jälkeen, mutta jos siitä ois kiinni, nin puhaltaisi kyl tiivisteestä...

Olisko ruiskun ajoituksessa jotain häikkää? Tehoboksia?
Tai sitten kiinanlaatu on tosi syvältä...alkuperäinen kesti sentään 10vuotta.

Jos ei itse pysty laittamaan, niin rupee tulee kalliiksi tollainen kansirumba(no tulee se muutenkin )

--------

Mulla painoi hiljalleen 3 sylinteriin vettä, ei lämmöt noussu, ei paineita, ei nesteitä sekaisin..ainoastaan käynnistyksissä huomasi, kun oli yön seissyt ja alkoi nestettä häviämään pikkuhiljaa...

Lähetetty: Ma Joulu 14, 2009 6:55 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
kzj kirjoitti:
Olisko ruiskun ajoituksessa jotain häikkää?
On omat ennakot, ehkä pari astetta lisää. ;)
Tehoboksia?
Toki. ;)
Tai sitten kiinanlaatu on tosi syvältä...alkuperäinen kesti sentään 10vuotta.
Joo, en osta enää kiinalaisia autonosia, ainakaan mihinkään kriittiseen kohtaan tulevaa. Samoin huomasin että jakohihnan kiristysrulla rallatti ja rasvat oli lentäneet osin mäkeen, tällä siis ajettu samat 6500 km!. Milneriltä halvalla ostettu malli tuo, älkää siis ostako tätä osaa sieltä. Alkuperäinen kuin uusi 100 tkm ajon jälkeen.
Jos ei itse pysty laittamaan, niin rupee tulee kalliiksi tollainen kansirumba(no tulee se muutenkin )
Pystyn sentään, mutta takkiin tuli tuon kiinalaisen kannen verran. Tuskinpa saan ainakaan rahoja takaisin ja sinne pitäisi lähettää jos uuden vastaavan ehkä saisi tilalle.
Mulla painoi hiljalleen 3 sylinteriin vettä, ei lämmöt noussu, ei paineita, ei nesteitä sekaisin..ainoastaan käynnistyksissä huomasi, kun oli yön seissyt ja alkoi nestettä häviämään pikkuhiljaa...
Mulla kans hukkas kesällä vesiä, niin paljon jopa että ei parin päivän seisomisen jälkeen oikein tahtonut pyöriä ympäri asti (vettä männän päällä 2. sylinterissä).

Nyt teki painetta ja vedet tulvi paisarista yli.

Lähetetty: Ma Joulu 14, 2009 7:17 pm
Kirjoittaja kzj
No jätänkin tilaamatta milneriltä jakohihnapaketin tähän d4d koneiseen .. :wink:

Ois jarrupalasarjakin £16,50 eteen.

Voihan se olla et tulee liikaa rasituksia jos on liikaa ennakkoa..

Itellä oli kaikki teräksiset esikammiot halki ja moottorikoneistamon heppu epäili että olis ollu ajoituksessa häikkää, dieselpaja totesi vaan et niin ne on kaikissa .. :lol:

Laitoin kannen vaihdon jälkeen egt- mittarin, iso hevoskärry perässä pitkään ylämäkeen mäen alla nopeutta 100, mäen päällä n. 75km/h. kokoajan pedaali lattiassa.. 650C oli lämmöt mäen päällä :wink:
Pumpusta pikkusen käännetty syöttöä muuten kone vakio, niin ja cooper stt 33":t alla

Eihän toi tyhjiltään vakiorenkailla nostanut pakokaasunlämpöjä juurikaan, mittari ennen ahdinta.

Lähetetty: Ma Joulu 14, 2009 7:30 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
kzj kirjoitti:
Itellä oli kaikki teräksiset esikammiot halki ja moottorikoneistamon heppu epäili että olis ollu ajoituksessa häikkää, dieselpaja totesi vaan et niin ne on kaikissa .. :lol:
Niin ne oli munki vanhassa kannessa, tässä vielä ehyet. Mutta saa kai niissä halkeemat ollakkin, eikai se juuri elämää haittaa.
Laitoin kannen vaihdon jälkeen egt- mittarin, iso hevoskärry perässä pitkään ylämäkeen mäen alla nopeutta 100, mäen päällä n. 75km/h. kokoajan pedaali lattiassa.. 650C oli lämmöt mäen päällä :wink:
Pumpusta pikkusen käännetty syöttöä muuten kone vakio, niin ja cooper stt 33":t alla

Eihän toi tyhjiltään vakiorenkailla nostanut pakokaasunlämpöjä juurikaan, mittari ennen ahdinta.
Mulla on normiajossa n. 300-350°C, täyskaasulla nousee jonnekkin 700°C hujakoille. Ei viitti pitkään vetää. Nämä turbon jälkeen, eli paljonko lie jäähtyyvät hyrrän välissä...

Pitäis tuommoiset lämmöt sietää kansi kuin kansi, kun ei tosiaan oo tänä syksynä vedetty mitään kunnollista eikä muutenkaan hurjasteltu. Enkä oo lennosta sammuttanutkaan koskaan jos on yhtään vedättetty ennen.

Lähetetty: Ma Joulu 14, 2009 7:56 pm
Kirjoittaja kzj
Joo ei ne halkeamat pitäis menoa haitata, ellei paloja putoa männän päälle :lol:

Jenkit oli cummins sivuilla tietävinään et vajaa parisataa C astetta olis lämmöt korkeemmalla ennen ahdinta, just korkeimpien lämpöjen aikana??

Olen kyllä aina jäähdytyskäyttänyt konetta, ellei ihan kaupunkipyöritystä ole ollut alla ja viel pienillä kierroksilla mielummin kuin tyhjäkäynnillä, jos on ollut kovempaa rasitusta..

Ja ei ole leipää annetu ennenkun on ollut kone varmasti lämmin..
Tiedä sitten mitä kohtelua on Italiassa saanut alkuun?

Tai jotain materiaalin väsymistä vanhemmiten on veikkailtu :?

Aika näyttää sitten nää d4d mallit, et miten kannet kestää, ainakin on jonkin verran suomeen myyty 120 sarjan cruisereita..

Lähetetty: Ma Joulu 14, 2009 8:46 pm
Kirjoittaja tiipe
Matti semmon 150 astetta heittää kun on turbon jälkeen mittari noi pakolämmöt että aika korkeella on kun 850 astetta alkaa olemaan parhaimillaan. 8)

Lähetetty: Ma Joulu 14, 2009 9:46 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Meinaatteko ettei Tojotan pata kestäis hetkittäisiä (muutaman sekunnin) 850°C lämpötiloja?! Putkestakaan kun ei tule tuossa vaiheessa kovin tummaa, hädin tuskin peilistä erottaa. Tokihan se alkaa jo vähän sisuskaluja rassaamaan, mutta ei ne särkyä saisi. Ahdin kai se ahdistaa, kun ei se ruuan paljoudesta ainakaan johdu. Sama homma oli vakioajotuksilla.

Missäs kzj:llä oli anturi kiinni?

Lähetetty: Ti Joulu 15, 2009 11:31 am
Kirjoittaja pulu
noist savuist tuli mielee et tos omas katiskas oli leimal savut joku 1,5 ja en yhtää kääntänny syöttöö pois ja on kaikki ruuvattu minkä sallii ilman suurta tyhjäkäyntii!

Lähetetty: Ti Joulu 15, 2009 12:27 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
pulu kirjoitti:noist savuist tuli mielee et tos omas katiskas oli leimal savut joku 1,5 ja en yhtää kääntänny syöttöö pois ja on kaikki ruuvattu minkä sallii ilman suurta tyhjäkäyntii!
Sama mulla, ennen oli vajaata 2, nyt ennakkoo enemmän ja alta yhen k-arvo. Ahdot tuntui nousevan normiajossa siinä samalla (karkeesti ulkomuistista 80 km/h = 0.5 bar ja 100 km/h = 0.7 bar) ja tietty pakopaineet myös (ei mittaria). Ei välttämättä niin hyvä juttu jos hyrrä ahdistaa, mut onhan tolla päästy päälle 200 hp tehoihin vakiokamoilla: http://www.adonistechnology.free.fr/pre ... /page5.jpg

Lähetetty: Ti Joulu 15, 2009 3:25 pm
Kirjoittaja kzj
Anturi meni siitä missä joissain malleissa lähtee egr venttiilille putki..;)

Siinä kolmosen primääriputken kohdilla mittapiste.
Ei nyt mitenkään optimaalinen paikka, ehkä enimmäkseen 3. lämpöjä mittasi..

Ja juu, ahdot nousi syötön lisäyksen jälkeen ~ Max 0,7-0,8bar
Ennen joku 0,6 ... lelumittari tarkkuus mitälie.

^ Noi siis max. vedätyksessä, normiajossa paineet varmaan 0,3-0,4bar/ 100km/h

Lähetetty: Ke Joulu 16, 2009 10:35 am
Kirjoittaja pulu
mulla toi on ahtannu koko ajan 0,8bar,ei ollu vaikutusta coolerilla tai syötön lisäilyllä!tot patonki juttuu ku kattelin ,ni tuli mielee et tost mun virvelist mitattii veto pyörä tehoo 135hepoa,ja vääntöö ei saatu ku penkki otti autost häiriöö?mut on sit sen verran et jaksaa tyhjä käynnil mennä mettäs hienosti jopa kivien ja kanojen yli!

Lähetetty: Pe Joulu 18, 2009 2:33 pm
Kirjoittaja onsekone
Vastuksen perkelettä!!! Eipä löydy ohjekirjasta apuja kun välillä alkaa vilkuttamaan öljynpinnan tason, Jakoremmin vaihtoajan, vedenerottajan, käsijarrun ja latauksen merkivaloa. Siis kaikki kerralla ja niin että välillä valot vilahtaa ja saattavat vilkkuakkin niinkuin olisi joku kosketushäiriö. Kansi ei ole toistaiseksi halennut mutta innolla odotan... :x

Tyhjäkäynnillä kylmänä edelleen hieman kakoo. Dieselkorjaamon mies sanoi että kokeile aikaistaa pumppua hieman ennen kun tuon heille. Oli vissiin kiireitä. Sanoi että kallistaa pumppua hieman koneeseen päin. Millikin on jo liikaa. Mitenhän tämä käytännössä onnistuu helpoiten?