Kuva Kuva

JARRU PROBLEEMAA BJ40 vm80

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

autotohtori
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2011 6:40 pm
Paikkakunta: ULVILA

JARRU PROBLEEMAA BJ40 vm80

Viesti Kirjoittaja autotohtori »

Elikkä tälläinen vika takajarrut ottavat kiinni kun hieman painaa jarrua uudet jarrukenkät mutta edessä ei jarruta ensimmäisellä polkasulla lainkaan kenkät säädetty lähelle ilmattu useamman kerran.Onkohan tämänikäisessä bj.ssä ollut jarrupaineen säädintä tässä autossa ei ainakaan ole.Jarrusylinterit toimivat hyvin. :arrow:
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Jos niitä kenkiä ei ole sovitettu niihin rumpuihin niin juurikin tuo oire voisi johtua siitä.

Eli jos et malta käyttää niitä kenkiä sovitettavana vaikka paikallisella amiksella niin käppärillä jarruttelemalla tarpeeksi pitäisi kenkien vähän kerrassaan mukautua paikoillensa...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

No ei kai beejiissä nyt sovitu paikalleen kun sen kardaanikässärin palat jos kässärillä jarruttelee... en suosittele on muuten aika lyhyt aikanen kässäri...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

tepa78 kirjoitti:No ei kai beejiissä nyt sovitu paikalleen kun sen kardaanikässärin palat jos kässärillä jarruttelee... en suosittele on muuten aika lyhyt aikanen kässäri...
Käsi ylös virheen merkiksi!!!!!!

Eli koska ite ajelen neljäkakkosella niin ei tuo tullut taas mieleen. Sori.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

jos ei laahauttamalla pikkuhiljaa muotoudu, niin mahtasko pääsylinteristä olla työsylkyntiiviste antautunut. Mutta yleensä siis rummut kuluu kuten kengätkin, ja sittenkun vaihdetaan bränikkä uusi kenkä, ei se vastaakaan enää kulunutta rumpua.

Eli vois pyörittää rumpua jossain värkissä et saat silotettua. Aikoinaan itse vähän porakoneeseen asennetulla lamellilaikka pyörylällä hieman pyörittelin ja auttoi kummasti.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Eli ensin korjaisin itse tuon vian etujarruista ja sitten murehtisin vasta takapäätä.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
autotohtori
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2011 6:40 pm
Paikkakunta: ULVILA

Bj40

Viesti Kirjoittaja autotohtori »

Ei minua takajarrujen toimiminen harmita vaan kun löytyisi eteen jarrut.Jarruja säädelty suuntaan ja toiseen ilmattu useaan otteeseen.Ilmaa ei ainakaan tule ilmatessa.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Silloin vika on joko pääsylinterissä tai työsylintereissä. Olettaen ettei työsylinterit vuoda nesteitä rumpuihin on pääsylinteri remppauksen tarpeessa. (hoonaus ja mäntä/tiivistepaketti)
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

tuommosta oli aikanaan mullakin. Remppasin ensin pääsylinterin ja alko pelittään, tosin muutaman polkasun jälkeen antautu työsylintereiden kumit ja nesteet siis ulos rummun sisään. Ne tuppaa haurastuun. Lopulta piti kaikki etusylinterit avata ja kunnostaa. Osat vaan kiven alla. Tojotalla jotain 170 euroo kappale vai oliko pari.... ja niitähän on 4 kappaletta.
kose
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Marras 01, 2006 8:01 pm
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja kose »

Minäkin raavin pääni verille tuon ongelman kans... Itse sain etupäähän painetta löysäämällä takasten kenkiä kauemmas. En vaan vieläkään ymmärrä sen pääsylinterin toimintaa että miksei sen takimmaisen sylinterin paine työnnä myös sille keulimmaiselle sylinterille painetta, Mutta se ei ole nyt ongelma kun jarrut toimii 8)
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Nii vaihoitko sen pääsylkän ja ongelma poistui????
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
kose
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Marras 01, 2006 8:01 pm
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja kose »

Juu vaihoinhan minä sen, mutta silti ei takajarrut kestänyt olla iholla??? Minäkin luulin tosiaan että tämä oma sylkky ois toiminut toisin vai ei... Joka tapauksessa nyt on tosi hyvät jarrut joka nurkassa.
Vastaa Viestiin