Kuva Kuva Kuva Kuva

HJ jarrupääsylinterin ilmaus

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

HJ jarrupääsylinterin ilmaus

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri » Ke Elo 10, 2011 8:15 am

Ilmavaivoja? Satulat vaihdettu molempiin etukulmiin. Linjat ilmattu alipaineilmaajalla, niin että kirkasta nestettä tulee satulan ilmaruuvista ilman kuplia. Satulan männät vain ei inahdakkaan poljinta painaessa.

Pitääkö pääsylinteri ilmata erikseen? Haku tuotti seuraavanlaisen ohjeen:

http://www.phnet.fi/public/mika.jussila ... interi.htm

Pitääkö tämmönen operaatio vielä tehdä?

Tietenkin epäilyttää nuo pääsylinterin sisuskalutkin, kun ikää on jo 28 v.

Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa » Ke Elo 10, 2011 8:43 am

ÖÖÖ...

Jos sieltä on imetty hillittömästi nestettä niin voisikohan sieltä pääsylinteristä olla männät jumiutunu pohjaan tms.???? Tai kumit menny nurin niskoin.

Hanki uusi tippakannu johon laitat jarrunestettä ja päähän letku joka sopii siihen ilmaruuvin päähän ja pumppaat sillä tippakannulla sitä nestettä sieltä pyörältä takaisin päin.

Pitäisi mennä siinä vaiheessa kun pääsylkyn männät peruuttaa tarpeeksi taakse ,ja reikä aukeaa sinne säiliöön. Ja huomioi että se säiliö sitten tulee yli jossain vaiheessa. Ja jos tämä ei auta niin sitten varmaan kannattaa rempata se pääsylkky.

Tosin ainut vehe mikä on pitäny näin ilmata on ollut Sl Sisun kytkin...

Mikä v....n alipaine hässäkkä????
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri » Ke Elo 10, 2011 9:10 am

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Tämmönen ilmausvärkki Motonetistä.

IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika » Ke Elo 10, 2011 3:49 pm

Kyllä mä olen ilmannut pääsylinterin juuri tuolla Mikan menetelmällä. Nuo putkenpätkät jopa kulkee pakissa mukana reissuilla.

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri » Ke Elo 10, 2011 5:00 pm

Pääsylinteri irrotettu. Sisuskalut on siniseksi eloksoitua alua, ei näytä vanhalta, mutta tiivisteet kuluneet. Huonot uutiset on, että se sisempi mäntä on jumissa siellä perällä. Ei lähtenyt paineilmalla.
Tässä kirjottelen samalla, kun koitan muistella, missä mun irtorasvanippapussi on?

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri » Ke Elo 10, 2011 5:05 pm

PS eikös tuo peremmän (= etummainen keulasta katsottuna) männän jumiminen selitä tuon etusatuloiden liikkumattomuuden?

Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa » Ke Elo 10, 2011 10:12 pm

Joo jos se on etupiiri...

Eli sieltähän se vika sitten löytynee.

Never höörd juttu ainakin meikäläiselle tuo pääsylkyn ilmauksen tarve... Eli en ole moiseen törmänt aiemmin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri » To Elo 11, 2011 6:11 am

Niin aika täynnä nestettä tuo pääsylinteri oli, kun tyhjäksi valuttelin.
Varaosatiskille taas tänään.

Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa » To Elo 11, 2011 6:22 am

No tuota liekkö tuossa myös syy siihen ettei ne männät menny sisälle siinä palojen vaihdossa.

Eli se pääsylinterin mäntä ei ole päässyt perimään eikä näin ollen se reikä sinne säiliöön ole avautunut, eli neste ei pääse säiliöön takaisin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri » To Elo 11, 2011 9:41 pm

"mitäs tänään HooJiista opit poika....."
Se juminut mäntä näyttää olevan tuo mitä myydään Tamgearilla.
Heidän sivuilla sanotaan: vm 85 ->. Varmistin asian puhekimitse ja tämän päivän tiedon valossa tuo ei tosiaan sovi vm:iin -83. Sen etummaisen männän laipat on liian isot. Rasvaprässillä tuota ei saanut ulos, kun vaseliini pääsi pakenemaan siihen täyttösäiliöön. Kumivasaran iskut kumpaankaan päähän sylinteriä ei saanut mitään liikettä aikaiseksi.

Raaps.. raaps: 4mm terä pylväsporakoneeseen ja reikä sylinterin etupäähän. Sitä kautta sitten kaikenlaiset puikot testattuna sain sen lyötyä ulos. Vanhat tiivisteet veks ja pelkkää mäntää sylinteriin testaamaan -> tosi tiukka heti alusta lähtien. No se mäntä pylväsporaan ja viilalla ja hiekkapaperilla "hienotyöstetty" niin, että nyt liikkuu.

Nyt on osat petroolissa likoomassa, että saa sen turhan vaseliinin veks.

Toivottavasti tästä on joskus jollekkin apua, kun alkaa jarruja ropaamaan.

Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa » To Elo 11, 2011 11:03 pm

Nyt aletaan olla jo alueella jossa ei enää pitäisi ehkä sanoa enää mitään.

Jos se vassu tms. pääsee säiliöön on mäntä tarpeeksi takana toimiakseen. Vaseliini ja kaikki muutkin mineraaliöljy tuotteet paisuttaa jarrrukumit toimimattomiksi...

Nyt en enää keksi muuta kuin että hanki kaveriksi joku joka taitaa homman muutenkin kuin että on kuullut asioista jossain paarissa puhuttavan...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri » Su Elo 14, 2011 8:40 pm

Vaseliinit pesty veks ja uudet tiivisteet vaihdettu mäntiin. Sylinteri ilmattu penkissä ja laitettu paikalleen. Jopa rupesi palat liikkumaan :)

A-P
Member
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P » Ma Huhti 07, 2014 6:32 am

Uusimman HooJiin jarruputkirikkon jälkimainingeissa jouduin törmäämään tähän pääsylinterin ilmantumisongelmaan. Tein viilapenkki-ilmauksen per piiri autossa paikallan olevalle pääsylinterille. Piiri kerrallaan, koska pihinä en ostanut noita liittimiä heti laatikollista, vaan vain "tarvittavan määrän".

Kuva

Kaksoiskartiotyökalu tullee hankintaan, koska oletan jarruputkien olevan kauttaaltaan vastaavassa kunnossa kuin nuo jo vaihtamani.
Viimeksi muokannut A-P, Ma Huhti 07, 2014 11:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4081
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Ma Huhti 07, 2014 7:24 am

A-P kirjoitti:Uusimman HooJiin jarruputkirikkon jälkimainingeissa jouduin törmäämään tähän pääsylinterin ilmantumisongelmaan. Tein viilapenkki-ilmauksen per piiri autossa paikallan olevalle pääsylinterille. Piiri kerrallaan, koska pihinä en ostanut noita liittimiä heti laatikollista, vaan vain "tarvittavan määrän".

Kaksoiskartiotyökalu tullee hankintaan, koska oletan jarruputkien olevan kauttaaltaan vastaavassa kunnossa kuin nuo jo vaihtamani.

Kuva

(mikäs tuossa kuvan liittämisessä nyt noin hankalaa osaa olla?)
Käytä sitä g2img namiskaa tämän sivuston galleriasta hostaamiseen ;)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

Vastaa Viestiin