Kuva Kuva

Lataus?Asia selvis

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

joppek53
Viestit: 139
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Padasjoki 17500

Lataus?Asia selvis

Viesti Kirjoittaja joppek53 »

Paljonkos voltteja pitäs BJ40 käydessä akusta mitattuna pitäs laturista tulla?
T: J.K
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No pistetään nyt vaikka muillekkin jonkinlaiseksi suuntaa antavaksi tiedoksi...

12V järjestelmässä 13.8-14.5V
24V järjestelmässä 27.5-28.5V

Nämä siis autosta riippumatta.
Sami80
Viestit: 56
Liittynyt: Su Tammi 29, 2012 4:17 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Sami80 »

Tuli vaihdettua omaan laturiin jännitesäädin ja hiilisilta,ja edelleen laturista suoraan mitattuna 23,8-25v rippuen kierroksista,tyhjäkäynnillä siis n24v,ja kun painaa kaasua,niin nousee hiukan,ilmeisesti laturi on kuitenkin sökö???
HJ61,Corvette procharger ic,Jeep Cherokee.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Mitäs jos niitä kärkiä painelee kiinni ihan käsin??

Ja tarkistele ne laturin päällä olevat johdotukset notta onko siellä joku johto poikki tai huono kontakti , vai oliko kyse sisäisestä säätimestä??
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Sami80
Viestit: 56
Liittynyt: Su Tammi 29, 2012 4:17 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Sami80 »

Sisäinen säädin ja uusi sekin,ja johdot on ok.
HJ61,Corvette procharger ic,Jeep Cherokee.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No sitten siellä on varmaan jotain vikaa. Katoikko että se uusi säädin on tarkalleen samanlainen ? Ulkomuistista itellä taisi olla joku tarvike hiilisilta joskus aavistuksen erilainen kuin alkuperäinen eli sitä piti hieman rukata. Tosin meitsillä on ulkoinen säädin, eli täysin eri maailmaa.

Laturi irti ja autosähköliikkeeseen mars, tai sitten pistät sen ite atomeiksi ja katot mikä siellä on vikana.

Joku varmaan muistaa mitä maksaa uusi laturi ja se saattaa olla niin vähän ettei kannata korjata, mutta kenttäkäämi kannattaa vielä ehkä vaihtaa ja siinä samalla laakerit, mutta diodisilta on jo niin kallis että sitä ei. Tai ainakin joskus oli näin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Sami80
Viestit: 56
Liittynyt: Su Tammi 29, 2012 4:17 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Sami80 »

Eipä pahemmin kannata noita vanhoja korjailla,kun uuden sai 170e,ja vielä Rintsikka joupilta... :shock:
HJ61,Corvette procharger ic,Jeep Cherokee.
Vastaa Viestiin