Kuva Kuva

LJ-70 turbon kunnosta

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

TURBOD42
Viestit: 23
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 6:18 pm
Paikkakunta: janakkala

LJ-70 turbon kunnosta

Viesti Kirjoittaja TURBOD42 »

Näin kun taas pääsin Landcruiserin omistajaksi nii täytyy heti kysellä tuon turbon kunnon perään.Vihreä turbovalo syttyy n.1500-2000rpm paikkeilla ja heittää punaista valoo jo himpan 3100rpm jälkeen ja auto tuntuu muutekin nuhaiselta, jotenkin vaparin tuntuselta!Haulla löysin jotain,et vois vaikka olla hukkaportissa jotain hämärää.Jumissa tms.Turbon alapuoli missä on ilmeisesti alipainekello on kovasti öljyisen näköinen! Tiedoista kiitollinen on hän :D
Pensalla pestään pensselit,savu on merkki voimasta.........
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Vihreä valo syttyy 0.3kg ja punanen 0.7kg ahtopaineessa. Usein,kun punanen valo alkaa palaa on hukkaportin painekellon kalvo puhki. Turbo kaupasta ostat uuden kellon ja laitat sen paikalleen. Vaatii sovittelua, mikään kello ei käy "bolt on" Nuhanenhan Ljiin kone on aina vakiona.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
markkuh
Viestit: 95
Liittynyt: Su Loka 25, 2009 7:35 pm
Paikkakunta: Talluskylä

Viesti Kirjoittaja markkuh »

Oman LJn turboa kun käytin pajalla nii sanoivat siellä että ko alkuperäisen turbon elinkaari on yleensä 300 tkm kohdalla täysi. Niin minunkin mutikkassa, pakopesä halki vähintään, samoin oli halki toisessa jota pidin alunperin parempana, ja jotain häikkää niissä läpysköissä, liekö se se hukkaportti. Kallis oli korjata.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Niin, eihän sieltä "hajoa" kuin laakerit. Täydellinen korjaussarja makso postikuluineen usasta vähän vaille 2sataa. Helppo homma vaihtaa laakerit itsekin. Purkaessa pitää vain merkata se pääty mutterin asento ja roottorin siipi, että pysyy tasapainossa. Siinä mutterissa on väärän kätinen jenka!
Hiililaakerin asennuksessa vain malttia ja huolellisuutta.
Pakopesä halki siitä hukkaportin reijän reunasta ei haittaa mitään.
Eihän se turbo mitään avaruustekniikkaa ole.Kasa rautaa.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
TURBOD42
Viestit: 23
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 6:18 pm
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja TURBOD42 »

Kiitokset tiedoista :D Jos tuota turboa rupeis ehjäämään nii missähän olis lähin turbotietäjä täällä Hämeessä kun en oo ikinä ite vielä turboo laitellu :oops: On noissa muissa hojottimissa aina ollu turbot ok!Ite saan kyl irti ja laite saa vielä kyydityksenkin ku vaa tietää minne :roll:
Pensalla pestään pensselit,savu on merkki voimasta.........
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Nii ennen kun purat sitä enemmän niin tarkista se hukkaportin letku että on kiinni ja ehjä.

Ja se hukkaportin kello että onko ehjä ja ettei siellä ole mitään omia jousiviritelmiä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
TURBOD42
Viestit: 23
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 6:18 pm
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja TURBOD42 »

Juu nääs läjän turbo oli kunnossa,samaten kello toimii!Säätivät hieman pumpusta lisää soppaa.Kyllähän se meno hieman piristyi,mutta jotain vielä kaipais.Mitenkä tuon HJ-61 turbo esim sopisi tuonne konehuoneeseen..eikös se ole karvan isompi ja kuinkahan paljon joutuis pajottaan et sopis????Vai onko turhaa touhua?Sen verran hain tietoa et läjän turbo on ct20 ja olikos se nyt sitte HJ:n ct26? Kiitosta etukäteen!
Pensalla pestään pensselit,savu on merkki voimasta.........
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Koetappas ottaa yhteyttä Puluun, niin alkaa 2LT "laulaa"
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
TURBOD42
Viestit: 23
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 6:18 pm
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja TURBOD42 »

Laittelin viestiä Pululle,katotaan miten käy!!!
Pensalla pestään pensselit,savu on merkki voimasta.........
Vastaa Viestiin