Kuva Kuva

BJ 40 vm:80 - rumpujarru ongelma

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kose
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Marras 01, 2006 8:01 pm
Paikkakunta: oulu

BJ 40 vm:80 - rumpujarru ongelma

Viesti Kirjoittaja kose »

En tiedä olisiko tämä pitänyt laittaa osto ilmotukseksi mutta kuitenkin. Olen tapellu jarrujen kanssa jo useamman vuoden ja saanut ne aina katsastukseen toimimaan jotenkuten ja loput puhumalla läpi. Mutta nyt Nyt en enää saa siihenkään kuntoon jarruja että kehtaisi konttorille asti autoa kiikuttaa.
Elikkä tapahtumat on seuraavat:
- takajarrut ottaa ennen etujarruja ja nyt ei enää oikein takasetkaan ensi polkasulla toppaa. (jarrut säädetty iholle)
- Pääsylinteriin löysin sopivat tiivisteet mutta vaihon jälkeen keulimmainen mäntä ei palauta kunnolla ja siten ei anna etummaiselle piirille painetta. (Pääsylinterinkin ilmasin täältä saavun ohjeen mukaan mutta ei) Operaation jälkeen venytettiin keulimmaista jousta ja saatiin mäntä palautumaan oikijaan paikkaan mutta ei silti nosta painetta polkimeen niinku sen oikein pitäisi nostaa.
- On myös alkanut epäilyttämään tuo pääsylinteri että onkohan se mistä tojotasta. Se on semmonen yksi säiliöinen ja 7/8 tuumasella putkella.

Eli eli hyvät neuvot olisi kalliit ja jos jollakin rumpujarru härpäkkeitä on jäänyt ylimääräiseksi ja tai pääsylinteriä niin olisin kiinnostunut ne ostamaan.
Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Heti ekaks joku sanoo ettei ne rummut koskaan toimi ja vaihda levyt vaan eteen... No ratkaisu se on tuokin ja sen jälkeen on jarrut kurassa uittamisen jälkeenkin.

Mun -80:ssä on rumpujarrut aina pelanneet ok ( uudesta asti ollu ) ja edelleen originaalin kengät, mittarissa noin 300 tkm. Pääsylinterissä on erilliset säiliöt etu ja taka piireille, eli mahdollisesti sulla ei oo oikea pääsylinteri? Jarrut ei oo kovin tarkat säädöistään polkimen liikevaran suhteen, eli kengät ei tarvii olla kovin lähellä ja poljin ei silti painu mitenkään kauhean alas. Muutenkaan ei oo ollu kummempia haasteita toiminnassa saati katsastuksen suhteen.

Kurassa uittaminen sotkee rumpujen toiminnan ja tietynlainen maalaji myös kuluttaa kengät nopsaan, eli kurassa uittajalle levyt on paremmat. Muuten mulla ei oo ollu ongelmia rumpujen kanssa.

Niin, mitenkähän tuo sun pääsylinteri? Onkohan oikea osa?
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

kakstonkkanen sen pitäs olla bj40 vm 80 mallissa.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Tuota tuota...

Rumpujarrut vaatii ne takaiskut vai mitkähitot ne ny oli nimeltään ne venttilit siinä pääsylkässä jotka jättää pienen paineen sinne linjastoon.

Eli jos se on levyjarru autosta se sylkkä niin se ei silloin toimi oikein ja siinä voisi olla syy noihin oireisiin.

Näin niiku amis aikoija muistellessa.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
kose
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Marras 01, 2006 8:01 pm
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja kose »

Juu... Näinhän se oli... Se tuo joppe53 keskisuomesta raaski myydä minulle Oikiamman pääsylkän... Kiitoksia vielä kerran...
Vastaa Viestiin