Sivu 1/1

HDJ:n kierroslukumittarin anturi ongelma.

Lähetetty: La Joulu 10, 2011 12:24 am
Kirjoittaja Rauta
Ongelmana on että en saa anturia kiinni pumppuun. Oikea reikähän on pumpussa koneen puolella yläreunassa? Sopivan kokoinen reikä kyllä löytyy, mutta reijässä ei ole kierteitä.
Pumppu on ilmeisesti vaihdettu edellisen omistajan toimesta joskus, olisko mahdollista että on laitettu eri mallin pumppu, jossa ei ole kierteitä anturille.
Autohan on vm. 91.

Kuva
Siinä pumpun tiedot. Osaisiko joku tuosta sanoa onko oikea pumppu oikeassa autossa? Ja pitäisikö tuossa kierteessä mikä on kuvan yläreunassa olla kiinni jotain? Kun pumpun viereen on vedetty nippusiteellä kiinni letku joka näyttäisi sopivan pumpun kylkeen kiinni.

Varmistetaan vielä tämkin, eli tämähän on kierroslukumittarin anturi?
Kuva

Lähetetty: Ma Joulu 12, 2011 8:41 pm
Kirjoittaja Tommo__79
tuo pumppu on ainakin oikea.. tarkistin vanhoista kuvista niin kaikki numerot täsmää oman pumpun numeroihin.. milläs sit se on tulpattu jos ei oo anturia paikallaa? sehän on koneen etuosanpuolella pumppua ja o-renkaalla tiivistetään.. kyllä tuo anturikin pitäs oikea osa olla

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 12:38 pm
Kirjoittaja timop
Mahtukohan se sinne menemään kun pumppu on paikallaan, kun sellainen muistikuva että ei? Ahdas paikka, näppäräsorminen pittää olla... mutta jos ottas vesitorven ja imusarjan siitä edestä ja, ja... En halua lannistaa, mutta minun nakkinipulla ei onnistuisi.

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 2:26 pm
Kirjoittaja Rauta
Kävin tänään ottamassa kuvia. ja koska yksi kuva vastaa tuhatta sanaa, niin yksi huono kuva sekoittaa perkeleesti, mutta laitetaan silti.
Kuva

Joku tulppa siellä näkyy olevan.
Kiitos Tommo__79 pumpun tarkistamisesta.
Sormet mahtuu nippa nappa pyörittämään anturia paikoilleen, mutta ei toivoakaan saada tuota tulppaa irti ilman että tekee lisää tilaa, tai ottaa koko pumpun pois.
Olisiko arvon raadilla mielipidettä miksi tuo tulppa olisi tuonne laitettu?
On vähän mielenkiintoinen auto, kaverin isän vanha auto. Omistaja on kuollut viime joulun aikoihin, ja jäljelle ei ole jäänyt minkään näköistä huoltokirjaa tai muuta dokumenttia kuin rekisteriote.

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 10:21 pm
Kirjoittaja Tommo__79
villi veikkaus et anturi on menny sököks tai sit tuota samaa pumppua on käytetty jossain semmoses vehkees mis on kiekkamittarin impulssi otettu laturilta.. luulis äkkiseltää et tuota pumppua käytetään kuitenkin muissakin laitteissa ku hodaris :)

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 10:35 pm
Kirjoittaja Rauta
anturi antaa oikeat arvot kun mittasin. olisko ollut 37 ohmia, jos oikein muistan. Ja sikäli mikäli jos osasin mitata oikein.
Mietiskelin josko olisin jaksanut ottaa pumppua irti jossain vaiheessa, taitaa vaan olla melko iso homma ottaa irti.

Lähetetty: La Joulu 17, 2011 11:56 am
Kirjoittaja Tommo__79
Rauta kirjoitti:anturi antaa oikeat arvot kun mittasin. olisko ollut 37 ohmia, jos oikein muistan. Ja sikäli mikäli jos osasin mitata oikein.
Mietiskelin josko olisin jaksanut ottaa pumppua irti jossain vaiheessa, taitaa vaan olla melko iso homma ottaa irti.
jakopäänhihna pois ja pumpusta hihnapyörä irti(vaatii rakentelemaan ulosvetimet siihen) tietty syöttöputket irti... jos vaan mahdollista niin tuo pumpun irrottaminen kannattaa lykätä siihen asti kun joko vesipumppu tai jakohihna pitää vaihtaa koska kummassakin tapauksessa pitää hihna irrottaa.. ei tuo montaa tuntia ota tuo pumpun irrotus ja kiinnitys.