Kuva Kuva

Hodarin lasit huurussa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Daniel
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 9:56 pm
Paikkakunta: Häme

Hodarin lasit huurussa

Viesti Kirjoittaja Daniel »

Onko muiden hodareissa tätä vikaa. Näillä keleillä tuntuu, että lasit on kokoajan huurussa. Jos aamulla on pakkasta saa lasit raapata myös sisäpuolelta. Jostainhan se kosteus tulee sisään tai sitten lämmitys/ilmanvaihto on tehoton. Yhden vian löysin takasivulasien alla olevista kromilistoista. Oli jäänyt tiivisteet pois ylimaalauksen jälkeen ja vesi tippui suoraan takakoteloihin. Takakotelot oli myös ummessa eikä vesi päässyt sieltä pois. Tiivistin listan nastojen reiät ja painoin reiät koteloiden pohjassa oleviin muoviproppuihin mutta huuruun vetää vieläkin.
Nuo avautuvat takalasit eivät kyllä vaikuta kovin tiiviiltä muutenkaan.
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Mistäs sieltä pääsee ilma pihalle. Jossainhan on räppänät, että ilma pääsee ulos. Lämmityslaitehan ei voi poistaa kosteutta ellei ilma sisällä vaihdu. Lämmityslaite sulla tuskin on sisäkierrolla, vai onko?
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Yks mikä kanssa laittaa lasit huuruun, on jos lämppärin kenno vuotaa.

Ja kurkkaas kanssa lattiamattojen alle. Siellä voi olla ämpärillinen vettä..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Daniel
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 9:56 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Daniel »

En tiedä pääseekö ilmat ulos jossain pitäisi tosiaan olla poistoräppänät. Sisäkierto ei ole päällä sen katsoin :D
Huomasin tossa räplätessä, että puhallus vähenee merkittävästi kun vaihtaa kylmältä lämpimälle. Voisikohan kenno olla tukossa ulkopuolelta?
Täytyy perehtyä asiaan.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tuli joku päivä semmonen mieleen, että voisiko sisäkennoon suihkia jotain jarru cleaneria/rasvan poistajaa ja imuroida/puhaltaa puhtaaksi?
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mun hdj:ssa samaa ongelmaa/ominaisuutta, eli lämppäri ei jaksa pitää näillä kosteilla keleillä kuin tuulilasin ja etusivulasit kirkkaana. Jos lasit saa sisälämppärillä ikkunat raollaan kuivaksi, niin hetken ajon jälkeen on taas lasit huurussa. Takasivulasit on umpinaista mallia, joten sieltä ei mitään vuoda. Ovien tiivisteistä oli muutamia nippeleitä ollut irti ja ne laitoin paikalleen, joten niistä ei vuoda sisälle/helmojen sisään enää, eikä lämppärilaitteen kennokaan kyllä vuoda lattialle.

C-pilareissahan on ne tuuletusräppänät, mutta mitä kautta pitäisi ilman päästä sisältä räppänien kautta ulos? Pitää ottaa varmaan ne kontin muoviverhoilut pois vähäks aikaa ja katsoa muuttuuko tilanne.
#428
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Onko siinä kattoluukku? Kattoluukun etummaiset vedenpoistoputket menee helmakoteloihin, jos vedenpoistoreiät on tukossa, kotelot voi olla vettä puolillaan, hölske sattaisi tietysti kuulua. Helmakotelot on nimittäin suoraan auki pilareihin päin, höyryt nousee. Ja voihan helmoihin mennä vettä muutenkin.

Puhallin noissa on mikä on, ei lähellekkään HJ:n veroinen.
TP
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kenno voi vuotaa niin vähän, ettei tippase lattialle, mutta höyrynä puhallusilman mukaan. Onko tuulilasi likanen sisältä, ja taas pesun jälkeen parin päivän päästä jää tummaa valkoseen talouspaperiin?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

timop kirjoitti:Onko siinä kattoluukku? Kattoluukun etummaiset vedenpoistoputket menee helmakoteloihin, jos vedenpoistoreiät on tukossa, kotelot voi olla vettä puolillaan, hölske sattaisi tietysti kuulua. Helmakotelot on nimittäin suoraan auki pilareihin päin, höyryt nousee. Ja voihan helmoihin mennä vettä muutenkin.

Puhallin noissa on mikä on, ei lähellekkään HJ:n veroinen.
Mulla on kattoluukku ja helmat tosiaan oli täynnä vettä kesällä (epäilin kyl et ois mennyt vesi ovitiivisteiden kautta kynnyslistojen rei'istä). Laitoin putkiin paineilmaa yläkautta ja poistin koteloista pohjatulpat vähäks aikaa. Pitänee avata ne taas uudestaan, vaikkei vielä hölske käykään. Onko siellä kattoluukun takareunassa myös jotkut putket ja mitä kautta ne vois koittaa avata? Niitä ei näe vaikka luukku on auki.
#428
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Isännällä on ollut uudesta asti HZJ alla, ja siinä on ollut tuo ominaisuus koko ajan. Eli kyllä tuo on ominaisuus/suunnitteluvirhe toyotalla. Kovien pakkasten aikaan lämppäri ei jaksa pitää etu ikkunoitakaan kunnolla kuurasta vapaana ajon aikana, takalaseista nyt puhumattakaan...
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mulla puuttuu c-pilareista ne pintamuovit kokonaan, ja hienosti näkyy lepsuttavan ilmaa pihalle auton käydessä. kuskin sivuikkuna meinaa huurtua herkästi siitä etureunasta, kun siitä reunimmaisesta pikkureijästä ei tunnu tulevan ilmaa kunnolla?

ja pitäämuuten yllättävän kovaa ääntä toi puhallin. kakkosnopeudella jo hurisee häiritsevästi.
tässähän on ollut ilmastointi, jonka joku on purkanut pois, ja ei ole oikeen tietoo miten noi normi palikat on sinne runnottu takas...
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

Juuri ajelin exän Hodarilla pari päivää. Keli oli tällainen tyypillinen tämän talven sää, eli jatkuva tihku-/kunnon sade. Hyvin pysyi ikkunat auki takalaseja myöten. Että ei se täysin ominaisuuskaan voi olla.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei tossa munkaan vessassa ole pahemmin huurtumis ongelmaa ollut...
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Eikös ne poistoräppänät ole siellä auton takapäässä? (takasivuikkunoiden takana)

Puhallustehoon vaikuttanee se itse lämppärinkennon likaisuus. Muutamasta omasta autosta aikoinaan puhdistanut ja vaikutus puhalustehoon on ollut aika huima.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

PETEBJ75 kirjoitti:Muutamasta omasta autosta aikoinaan puhdistanut ja vaikutus puhalustehoon on ollut aika huima.
Puritko kennon kokonaan pois putsausta varten vai onnistuiko jotenkin muuten?



Jonkin verran huurtumiseen auttaa, kun pitää jatkuvasti takatilan lämppäriä päällä. Toi HDJ:n etupuhallin on HJ:n puhaltimeen verrattuna tosiaankin aivan lelu, kuten jo muutamat mainitsivatkin.
#428
Vastaa Viestiin