Sivu 1/2

Hodarin lasit huurussa

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2011 9:37 am
Kirjoittaja Daniel
Onko muiden hodareissa tätä vikaa. Näillä keleillä tuntuu, että lasit on kokoajan huurussa. Jos aamulla on pakkasta saa lasit raapata myös sisäpuolelta. Jostainhan se kosteus tulee sisään tai sitten lämmitys/ilmanvaihto on tehoton. Yhden vian löysin takasivulasien alla olevista kromilistoista. Oli jäänyt tiivisteet pois ylimaalauksen jälkeen ja vesi tippui suoraan takakoteloihin. Takakotelot oli myös ummessa eikä vesi päässyt sieltä pois. Tiivistin listan nastojen reiät ja painoin reiät koteloiden pohjassa oleviin muoviproppuihin mutta huuruun vetää vieläkin.
Nuo avautuvat takalasit eivät kyllä vaikuta kovin tiiviiltä muutenkaan.

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2011 8:26 pm
Kirjoittaja JIIHAA
Mistäs sieltä pääsee ilma pihalle. Jossainhan on räppänät, että ilma pääsee ulos. Lämmityslaitehan ei voi poistaa kosteutta ellei ilma sisällä vaihdu. Lämmityslaite sulla tuskin on sisäkierrolla, vai onko?

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2011 8:29 pm
Kirjoittaja r2ree
Yks mikä kanssa laittaa lasit huuruun, on jos lämppärin kenno vuotaa.

Ja kurkkaas kanssa lattiamattojen alle. Siellä voi olla ämpärillinen vettä..

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2011 9:48 pm
Kirjoittaja Daniel
En tiedä pääseekö ilmat ulos jossain pitäisi tosiaan olla poistoräppänät. Sisäkierto ei ole päällä sen katsoin :D
Huomasin tossa räplätessä, että puhallus vähenee merkittävästi kun vaihtaa kylmältä lämpimälle. Voisikohan kenno olla tukossa ulkopuolelta?
Täytyy perehtyä asiaan.

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2011 9:52 pm
Kirjoittaja pemaripoju
tuli joku päivä semmonen mieleen, että voisiko sisäkennoon suihkia jotain jarru cleaneria/rasvan poistajaa ja imuroida/puhaltaa puhtaaksi?

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 8:04 am
Kirjoittaja Hessu
Mun hdj:ssa samaa ongelmaa/ominaisuutta, eli lämppäri ei jaksa pitää näillä kosteilla keleillä kuin tuulilasin ja etusivulasit kirkkaana. Jos lasit saa sisälämppärillä ikkunat raollaan kuivaksi, niin hetken ajon jälkeen on taas lasit huurussa. Takasivulasit on umpinaista mallia, joten sieltä ei mitään vuoda. Ovien tiivisteistä oli muutamia nippeleitä ollut irti ja ne laitoin paikalleen, joten niistä ei vuoda sisälle/helmojen sisään enää, eikä lämppärilaitteen kennokaan kyllä vuoda lattialle.

C-pilareissahan on ne tuuletusräppänät, mutta mitä kautta pitäisi ilman päästä sisältä räppänien kautta ulos? Pitää ottaa varmaan ne kontin muoviverhoilut pois vähäks aikaa ja katsoa muuttuuko tilanne.

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 12:20 pm
Kirjoittaja timop
Onko siinä kattoluukku? Kattoluukun etummaiset vedenpoistoputket menee helmakoteloihin, jos vedenpoistoreiät on tukossa, kotelot voi olla vettä puolillaan, hölske sattaisi tietysti kuulua. Helmakotelot on nimittäin suoraan auki pilareihin päin, höyryt nousee. Ja voihan helmoihin mennä vettä muutenkin.

Puhallin noissa on mikä on, ei lähellekkään HJ:n veroinen.

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 10:11 pm
Kirjoittaja hj60
Kenno voi vuotaa niin vähän, ettei tippase lattialle, mutta höyrynä puhallusilman mukaan. Onko tuulilasi likanen sisältä, ja taas pesun jälkeen parin päivän päästä jää tummaa valkoseen talouspaperiin?

Lähetetty: Pe Joulu 16, 2011 8:20 am
Kirjoittaja Hessu
timop kirjoitti:Onko siinä kattoluukku? Kattoluukun etummaiset vedenpoistoputket menee helmakoteloihin, jos vedenpoistoreiät on tukossa, kotelot voi olla vettä puolillaan, hölske sattaisi tietysti kuulua. Helmakotelot on nimittäin suoraan auki pilareihin päin, höyryt nousee. Ja voihan helmoihin mennä vettä muutenkin.

Puhallin noissa on mikä on, ei lähellekkään HJ:n veroinen.
Mulla on kattoluukku ja helmat tosiaan oli täynnä vettä kesällä (epäilin kyl et ois mennyt vesi ovitiivisteiden kautta kynnyslistojen rei'istä). Laitoin putkiin paineilmaa yläkautta ja poistin koteloista pohjatulpat vähäks aikaa. Pitänee avata ne taas uudestaan, vaikkei vielä hölske käykään. Onko siellä kattoluukun takareunassa myös jotkut putket ja mitä kautta ne vois koittaa avata? Niitä ei näe vaikka luukku on auki.

Lähetetty: Pe Joulu 16, 2011 5:05 pm
Kirjoittaja Kontio
Isännällä on ollut uudesta asti HZJ alla, ja siinä on ollut tuo ominaisuus koko ajan. Eli kyllä tuo on ominaisuus/suunnitteluvirhe toyotalla. Kovien pakkasten aikaan lämppäri ei jaksa pitää etu ikkunoitakaan kunnolla kuurasta vapaana ajon aikana, takalaseista nyt puhumattakaan...

Lähetetty: Pe Joulu 16, 2011 5:41 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mulla puuttuu c-pilareista ne pintamuovit kokonaan, ja hienosti näkyy lepsuttavan ilmaa pihalle auton käydessä. kuskin sivuikkuna meinaa huurtua herkästi siitä etureunasta, kun siitä reunimmaisesta pikkureijästä ei tunnu tulevan ilmaa kunnolla?

ja pitäämuuten yllättävän kovaa ääntä toi puhallin. kakkosnopeudella jo hurisee häiritsevästi.
tässähän on ollut ilmastointi, jonka joku on purkanut pois, ja ei ole oikeen tietoo miten noi normi palikat on sinne runnottu takas...

Lähetetty: Pe Joulu 16, 2011 9:59 pm
Kirjoittaja IironSika
Juuri ajelin exän Hodarilla pari päivää. Keli oli tällainen tyypillinen tämän talven sää, eli jatkuva tihku-/kunnon sade. Hyvin pysyi ikkunat auki takalaseja myöten. Että ei se täysin ominaisuuskaan voi olla.

Lähetetty: Pe Joulu 16, 2011 10:09 pm
Kirjoittaja pemaripoju
ei tossa munkaan vessassa ole pahemmin huurtumis ongelmaa ollut...

Lähetetty: La Joulu 17, 2011 5:12 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Eikös ne poistoräppänät ole siellä auton takapäässä? (takasivuikkunoiden takana)

Puhallustehoon vaikuttanee se itse lämppärinkennon likaisuus. Muutamasta omasta autosta aikoinaan puhdistanut ja vaikutus puhalustehoon on ollut aika huima.

Lähetetty: La Joulu 17, 2011 8:51 am
Kirjoittaja Hessu
PETEBJ75 kirjoitti:Muutamasta omasta autosta aikoinaan puhdistanut ja vaikutus puhalustehoon on ollut aika huima.
Puritko kennon kokonaan pois putsausta varten vai onnistuiko jotenkin muuten?



Jonkin verran huurtumiseen auttaa, kun pitää jatkuvasti takatilan lämppäriä päällä. Toi HDJ:n etupuhallin on HJ:n puhaltimeen verrattuna tosiaankin aivan lelu, kuten jo muutamat mainitsivatkin.