Kuva Kuva

hehkujen timerista?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
isuzubj
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 9:47 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

hehkujen timerista?

Viesti Kirjoittaja isuzubj »

läjän hehkun timerista et onko sama ku hiluxissa ja hiacessa oisko kellää käryä? vaikuttais et on pimeenä ku jännite tulee boxiin napaan 3 niinku kirja sanoo mut releet naksahtaa heti pois pelistä eikä hehkuta ollenkaa.
hehkujen vaihdon jälkeen hehkutti kerran normaalisti ja sen jälkee alko vittuilee..
Bj 40 -77 bj 40-78 ex Lj 70 -88 ex Hj 61 -88
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

En tiedä tuosta, mutta esim. HJ:ssa on hehkuille oma lämpöanturi koneessa, jos sen johdot olisi oikosulussa kone luulisi olevansa kuuma ja hehku on tosi lyhyt, tai ei ensinkään. Kannattaa tarkistaa.
TP
Avatar
isuzubj
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 9:47 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja isuzubj »

juu onhan siellä mut ohje käski sen ottaa pois ja mitata tuleeko boxiin jännite sen jälkeen.. mielestäni se anturi oli ehjä ku mittasin,tosin en ole sähkömies!
Bj 40 -77 bj 40-78 ex Lj 70 -88 ex Hj 61 -88
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

saako kunnol maata? itel oli koneenvaihdon jälkee jääny löysälle se hehkujohtonipun maajohto mikä tulee kannen takaosaan ja oireet oli melko samanlaiset..
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
Avatar
isuzubj
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 9:47 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja isuzubj »

täytyypä toikin tutkia ja just offipalstlta katoin et jos hehkuja pimeenä ni voi muka tehdä samanlaista touhua.. vituttaa hieman jos ois taas pimeenä ku orgikset laitoin viimek paikalleen..
Bj 40 -77 bj 40-78 ex Lj 70 -88 ex Hj 61 -88
Avatar
isuzubj
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 9:47 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja isuzubj »

tuli testattua ja kaks hehkua oli pimeenä vaihdoin uudet ja timeri toimi niinku pitikin ja hehkutti.lähti taas ku palmun alta. sitten aloin mittaa et tuleeko jännitettä minkä verran jälkihehkulla pari kertaa ehdin testaileen ennen sitä ja ku piti mitata ni naks naks relleet taas eli eiköhän menny ne samat pimeeks..vituiks meni sekin

ei ymmärrä..
Bj 40 -77 bj 40-78 ex Lj 70 -88 ex Hj 61 -88
Krisse
Viestit: 80
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 2:09 am

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Sattuuko olemaan niitä vanhoja, ilmeisesti pitkään pelanneita hehkuja tallessa? Numerovertailua vaan meinasin ettei olisi väärät hehkut paikallaan?

Jos sinne on aikojen saatossa tehty jotain virityksiä hehkupuoleen ja pitäisikin käyttää kanttilamppuisen 11v hehkuja ja nyt siellä on auton speksien mukaiset 6v hehkut niin nehän nyt kärähtänevätkin sitten hyvin pikaisesti.

Täällähän on parissakin pyöreälamppuisessa Läjässä kaikista halvimmat ja kuulemma ihan paskat HKT:n hehkut ja hyvin on pelanneet.
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

isuzubj kirjoitti:tuli testattua ja kaks hehkua oli pimeenä vaihdoin uudet ja timeri toimi niinku pitikin ja hehkutti.lähti taas ku palmun alta. sitten aloin mittaa et tuleeko jännitettä minkä verran jälkihehkulla pari kertaa ehdin testaileen ennen sitä ja ku piti mitata ni naks naks relleet taas eli eiköhän menny ne samat pimeeks..vituiks meni sekin

ei ymmärrä..
No jos hehkuttelit heti muutaman kerran peräjälkeen ja siellä vielä on alemman jännitteen hehkut tai vaikka ei olisikaan niin palaahan ne jo huonolla tuurilla silläkin....

Eikä sillä mittailulla saa välttämättä mitään semmoista lukemaa mistä voisi itse mitään päätellä. Paitsi että jos siellä on heti joko lähelle 12 volttia,tai yli ,tai jää reilusti alle vaikka 6 :den niin silloin ekassa tapauksessa hehkuista on joku pimeenä ja jälkimmäisessä oikosulku.Siis iso ehkä tässäkin.

Eli kun sinne laittaa semmoiset hehkut kun kuuluu niin se systeemi pitäisi toimia ilman mitään ihmettelyjä.

Ja HKT hehkut on halpoja mutta laatu on todella kirjavaa eli sarjasta hehkuja saattaa joku luovuttaa hyvinkin äkkiä...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
isuzubj
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 9:47 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja isuzubj »

Noh Toyon alkuperäset sinne tuli laitettua siks vähä kinostaakin ku palo. aikasemmin oli mikä hkt ja mittailtiin jännitteitä ni esihehkulla tuli kiskolle joku 10v ja risat ja sitten ku pudotti jälkihehkulle ni oli se 6v.. ei vaan tajua mikä niitä polttaa stana!
Bj 40 -77 bj 40-78 ex Lj 70 -88 ex Hj 61 -88
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Esimerkiksi toimimaton moottorin lämpötila anturi, jos semmoinen on, eli hehkuttaa aina liian pitkään, tai kiinni jumiva hehkun rele.

Niin onkos siellä se esivastus imusatsissa ja jos on niin onkos se ehjä, eli ei oikosessa.

Ja kummat hehkut siellä on 11 vai 6 volttiset.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Krisse
Viestit: 80
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 2:09 am

Viesti Kirjoittaja Krisse »

HipHei, omaakin hehkuasiaa tähän treadiin <3

Toi pyöreälamppuinen Läjä ei nyt näköjään jaksakaan jälkihehkuttaa. Hehkutus pelaa hyvin (mitattu kiskolta) ja lähtee käyntiin mutta käy miten sattuu sen jälkeen ja todettu samalla mittaustavalla että ei jälkihehkuta.

Kyllä se auto kuitenkin luulee jälkihehkuttavansa kun rele naksahtaa aina aamun ensimmäisissä liikennevaloissa niinkuin aina ennenkin, mutta kiskolle ei mene mitään.

Niin että onko sille jälkihehkulle oma rele josta eteenpäin alkaa vikaa etsimään, ja mikä rele se mahtaa olla ja mistä löytyy?
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Muistaakseni löytyy kuskin puolen etulokarin sisältä. Näkyy niistä pienistä reijistä! Mahtuu tuleen sitä kautta pois.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Krisse
Viestit: 80
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 2:09 am

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Joo no rele kyllä löytyi ja ongelmakin alkaa selvitä, joskin hämmästyttäviä löytöjä on tehty.

Kytkentäkaavion (linkki, alkaen s 141) mukaan imusarjahehku toimii jälkihehkun vastuksena ja siitä lähtee 2 piuhaa (toisella tulee sähkö releeltä ja toinen menee hehkukiskolle, näin myös todettu kaverin autosta) mutta omassani lähteekin vain yksi.

Viime talvena auto toimi hienosti, ja viimeviikkoisen remontin tekijä ehdottoman varma että siitä lähti vain yksi piuha. Missään ei irtonaisia piuhoja näy joten kai se on vaan haihtunut johonkin.
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Krisse kirjoitti:Joo no rele kyllä löytyi ja ongelmakin alkaa selvitä, joskin hämmästyttäviä löytöjä on tehty.

Kytkentäkaavion (linkki, alkaen s 141) mukaan imusarjahehku toimii jälkihehkun vastuksena ja siitä lähtee 2 piuhaa (toisella tulee sähkö releeltä ja toinen menee hehkukiskolle, näin myös todettu kaverin autosta) mutta omassani lähteekin vain yksi.

Viime talvena auto toimi hienosti, ja viimeviikkoisen remontin tekijä ehdottoman varma että siitä lähti vain yksi piuha. Missään ei irtonaisia piuhoja näy joten kai se on vaan haihtunut johonkin.
Minkähänlainen johonpätkä se on, eli oisko mahollista että se on puonnu johonkin rempan yhteydessä.

Ja onko siinä se imusarjahehku ja jos on niin onko se yksi vai kaksi napainen.?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Krisse
Viestit: 80
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 2:09 am

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ei siellä näy missään irtonaista piuhanpäätä ja kaikki piuhat jotka hehkukiskolta lähtevät, menevätkin johonkin.

Tutkin tänään kaverin autoa ja ihan samanlainen se imusarjahehku on kuin omassakin (kuten myös toyodiyn mukaan kun valitsee molemmat autot alustanumeron perusteella), ja kun sitten ruuvasin omasta piuhan irti niin kyllä siellä on ihan selvästi sellaiset eristeet että kaksi piuhaa siihenkin on tarkoitettu. Ja em. linkin juttujen mukaankin siitä imusarjalta pitäisi mennä piuha hehkukiskolle. Vaikka toi nyt viimetalvena pelasikin hyvin niin ajattelin että oisko jäänyt edelliseltä tekijältä piuha laittamatta ja laitoinkin sellaisen sitten ja Gloriaahan siinä sitten tarvittiin sen jälkeen :-D Onneksi parin piuhan fiksaamisen jälkeen kuitenkin pelaa edelleen ihan niinkuin ennenkin.

Liekö sitten piuha mennyt kiskon päässä väärälle puolelle sitä eristyssteemiä, koska siihen pultiin mihin kiskolle virta tulee, tulee myös pari muutakin johtoa ja niissähän on joku eriste välissä ja sähköt menevät näinollen kuitenkin eri paikkoihin? Kun eihän ton kytkiksen mukaan ainakaan muunlaista vastusta siinä jälkihehkupiirissä ole.
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin