Sivu 1/1

hehkujen timerista?

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2011 8:26 pm
Kirjoittaja isuzubj
läjän hehkun timerista et onko sama ku hiluxissa ja hiacessa oisko kellää käryä? vaikuttais et on pimeenä ku jännite tulee boxiin napaan 3 niinku kirja sanoo mut releet naksahtaa heti pois pelistä eikä hehkuta ollenkaa.
hehkujen vaihdon jälkeen hehkutti kerran normaalisti ja sen jälkee alko vittuilee..

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 12:29 pm
Kirjoittaja timop
En tiedä tuosta, mutta esim. HJ:ssa on hehkuille oma lämpöanturi koneessa, jos sen johdot olisi oikosulussa kone luulisi olevansa kuuma ja hehku on tosi lyhyt, tai ei ensinkään. Kannattaa tarkistaa.

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 5:09 pm
Kirjoittaja isuzubj
juu onhan siellä mut ohje käski sen ottaa pois ja mitata tuleeko boxiin jännite sen jälkeen.. mielestäni se anturi oli ehjä ku mittasin,tosin en ole sähkömies!

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 10:23 pm
Kirjoittaja Tommo__79
saako kunnol maata? itel oli koneenvaihdon jälkee jääny löysälle se hehkujohtonipun maajohto mikä tulee kannen takaosaan ja oireet oli melko samanlaiset..

Lähetetty: Pe Joulu 16, 2011 8:18 am
Kirjoittaja isuzubj
täytyypä toikin tutkia ja just offipalstlta katoin et jos hehkuja pimeenä ni voi muka tehdä samanlaista touhua.. vituttaa hieman jos ois taas pimeenä ku orgikset laitoin viimek paikalleen..

Lähetetty: Ma Tammi 02, 2012 8:44 pm
Kirjoittaja isuzubj
tuli testattua ja kaks hehkua oli pimeenä vaihdoin uudet ja timeri toimi niinku pitikin ja hehkutti.lähti taas ku palmun alta. sitten aloin mittaa et tuleeko jännitettä minkä verran jälkihehkulla pari kertaa ehdin testaileen ennen sitä ja ku piti mitata ni naks naks relleet taas eli eiköhän menny ne samat pimeeks..vituiks meni sekin

ei ymmärrä..

Lähetetty: Ma Tammi 02, 2012 11:10 pm
Kirjoittaja Krisse
Sattuuko olemaan niitä vanhoja, ilmeisesti pitkään pelanneita hehkuja tallessa? Numerovertailua vaan meinasin ettei olisi väärät hehkut paikallaan?

Jos sinne on aikojen saatossa tehty jotain virityksiä hehkupuoleen ja pitäisikin käyttää kanttilamppuisen 11v hehkuja ja nyt siellä on auton speksien mukaiset 6v hehkut niin nehän nyt kärähtänevätkin sitten hyvin pikaisesti.

Täällähän on parissakin pyöreälamppuisessa Läjässä kaikista halvimmat ja kuulemma ihan paskat HKT:n hehkut ja hyvin on pelanneet.

Lähetetty: Ti Tammi 03, 2012 7:48 pm
Kirjoittaja Antsa
isuzubj kirjoitti:tuli testattua ja kaks hehkua oli pimeenä vaihdoin uudet ja timeri toimi niinku pitikin ja hehkutti.lähti taas ku palmun alta. sitten aloin mittaa et tuleeko jännitettä minkä verran jälkihehkulla pari kertaa ehdin testaileen ennen sitä ja ku piti mitata ni naks naks relleet taas eli eiköhän menny ne samat pimeeks..vituiks meni sekin

ei ymmärrä..
No jos hehkuttelit heti muutaman kerran peräjälkeen ja siellä vielä on alemman jännitteen hehkut tai vaikka ei olisikaan niin palaahan ne jo huonolla tuurilla silläkin....

Eikä sillä mittailulla saa välttämättä mitään semmoista lukemaa mistä voisi itse mitään päätellä. Paitsi että jos siellä on heti joko lähelle 12 volttia,tai yli ,tai jää reilusti alle vaikka 6 :den niin silloin ekassa tapauksessa hehkuista on joku pimeenä ja jälkimmäisessä oikosulku.Siis iso ehkä tässäkin.

Eli kun sinne laittaa semmoiset hehkut kun kuuluu niin se systeemi pitäisi toimia ilman mitään ihmettelyjä.

Ja HKT hehkut on halpoja mutta laatu on todella kirjavaa eli sarjasta hehkuja saattaa joku luovuttaa hyvinkin äkkiä...

Lähetetty: Ke Tammi 04, 2012 8:53 pm
Kirjoittaja isuzubj
Noh Toyon alkuperäset sinne tuli laitettua siks vähä kinostaakin ku palo. aikasemmin oli mikä hkt ja mittailtiin jännitteitä ni esihehkulla tuli kiskolle joku 10v ja risat ja sitten ku pudotti jälkihehkulle ni oli se 6v.. ei vaan tajua mikä niitä polttaa stana!

Lähetetty: To Tammi 05, 2012 4:11 pm
Kirjoittaja Antsa
Esimerkiksi toimimaton moottorin lämpötila anturi, jos semmoinen on, eli hehkuttaa aina liian pitkään, tai kiinni jumiva hehkun rele.

Niin onkos siellä se esivastus imusatsissa ja jos on niin onkos se ehjä, eli ei oikosessa.

Ja kummat hehkut siellä on 11 vai 6 volttiset.

Lähetetty: Ke Tammi 11, 2012 8:51 am
Kirjoittaja Krisse
HipHei, omaakin hehkuasiaa tähän treadiin <3

Toi pyöreälamppuinen Läjä ei nyt näköjään jaksakaan jälkihehkuttaa. Hehkutus pelaa hyvin (mitattu kiskolta) ja lähtee käyntiin mutta käy miten sattuu sen jälkeen ja todettu samalla mittaustavalla että ei jälkihehkuta.

Kyllä se auto kuitenkin luulee jälkihehkuttavansa kun rele naksahtaa aina aamun ensimmäisissä liikennevaloissa niinkuin aina ennenkin, mutta kiskolle ei mene mitään.

Niin että onko sille jälkihehkulle oma rele josta eteenpäin alkaa vikaa etsimään, ja mikä rele se mahtaa olla ja mistä löytyy?

Lähetetty: To Tammi 12, 2012 8:53 am
Kirjoittaja jpesala
Muistaakseni löytyy kuskin puolen etulokarin sisältä. Näkyy niistä pienistä reijistä! Mahtuu tuleen sitä kautta pois.
t.jp

Lähetetty: To Tammi 12, 2012 2:42 pm
Kirjoittaja Krisse
Joo no rele kyllä löytyi ja ongelmakin alkaa selvitä, joskin hämmästyttäviä löytöjä on tehty.

Kytkentäkaavion (linkki, alkaen s 141) mukaan imusarjahehku toimii jälkihehkun vastuksena ja siitä lähtee 2 piuhaa (toisella tulee sähkö releeltä ja toinen menee hehkukiskolle, näin myös todettu kaverin autosta) mutta omassani lähteekin vain yksi.

Viime talvena auto toimi hienosti, ja viimeviikkoisen remontin tekijä ehdottoman varma että siitä lähti vain yksi piuha. Missään ei irtonaisia piuhoja näy joten kai se on vaan haihtunut johonkin.

Lähetetty: To Tammi 12, 2012 5:38 pm
Kirjoittaja Antsa
Krisse kirjoitti:Joo no rele kyllä löytyi ja ongelmakin alkaa selvitä, joskin hämmästyttäviä löytöjä on tehty.

Kytkentäkaavion (linkki, alkaen s 141) mukaan imusarjahehku toimii jälkihehkun vastuksena ja siitä lähtee 2 piuhaa (toisella tulee sähkö releeltä ja toinen menee hehkukiskolle, näin myös todettu kaverin autosta) mutta omassani lähteekin vain yksi.

Viime talvena auto toimi hienosti, ja viimeviikkoisen remontin tekijä ehdottoman varma että siitä lähti vain yksi piuha. Missään ei irtonaisia piuhoja näy joten kai se on vaan haihtunut johonkin.
Minkähänlainen johonpätkä se on, eli oisko mahollista että se on puonnu johonkin rempan yhteydessä.

Ja onko siinä se imusarjahehku ja jos on niin onko se yksi vai kaksi napainen.?

Lähetetty: To Tammi 12, 2012 9:09 pm
Kirjoittaja Krisse
Ei siellä näy missään irtonaista piuhanpäätä ja kaikki piuhat jotka hehkukiskolta lähtevät, menevätkin johonkin.

Tutkin tänään kaverin autoa ja ihan samanlainen se imusarjahehku on kuin omassakin (kuten myös toyodiyn mukaan kun valitsee molemmat autot alustanumeron perusteella), ja kun sitten ruuvasin omasta piuhan irti niin kyllä siellä on ihan selvästi sellaiset eristeet että kaksi piuhaa siihenkin on tarkoitettu. Ja em. linkin juttujen mukaankin siitä imusarjalta pitäisi mennä piuha hehkukiskolle. Vaikka toi nyt viimetalvena pelasikin hyvin niin ajattelin että oisko jäänyt edelliseltä tekijältä piuha laittamatta ja laitoinkin sellaisen sitten ja Gloriaahan siinä sitten tarvittiin sen jälkeen :-D Onneksi parin piuhan fiksaamisen jälkeen kuitenkin pelaa edelleen ihan niinkuin ennenkin.

Liekö sitten piuha mennyt kiskon päässä väärälle puolelle sitä eristyssteemiä, koska siihen pultiin mihin kiskolle virta tulee, tulee myös pari muutakin johtoa ja niissähän on joku eriste välissä ja sähköt menevät näinollen kuitenkin eri paikkoihin? Kun eihän ton kytkiksen mukaan ainakaan muunlaista vastusta siinä jälkihehkupiirissä ole.