Kuva Kuva

Hodarin kylmäkäynnistys ongelma

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jakenbj
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2012 9:05 pm
Paikkakunta: Tupos

Hodarin kylmäkäynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja jakenbj »

Eli probleemana olis hodarin kylmäkäynnistys.Auton kun starttaa hehkutuksen jälkeen niin hörähtää käyntiin mutta sammuu heti.Jos kaasua antaa niin jollain lailla lähtee käyntiin.Jos auto käynyt parikymmentä sekuntia ja kokeilee uudelleen startata niin lähtee käyntiin kuin palmun alta. Missähän mahtais olla vika??
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

mites se öljynpaine. kun hörähtää niin ehtiikö paineet nousta. Ainakin HJ sammuu jos paineet ei lähe nousemaan heti
jakenbj
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2012 9:05 pm
Paikkakunta: Tupos

Viesti Kirjoittaja jakenbj »

Kyllä ne paineet nouseepi
profi
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 12:44 am
Paikkakunta: veteli

Viesti Kirjoittaja profi »

Kaverin hodarissa oli kans samanlaista vikaa eli ei lähteny käyntii jos ei painanu kaasua niin siinä vika oli ruiskutuspumpussa. Pumppu kävi pajalla ja kuntoon tuli :D Voihan tuo kyllä kans olla ilmavaivaakin.Paljonkos tässä on kilometrejä takana? Usein tuota pumppua joutua rempata ennen puolta miljoonaa...
hj 60
hj 61
jakenbj
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2012 9:05 pm
Paikkakunta: Tupos

Viesti Kirjoittaja jakenbj »

vajaa puoli milliä mittarissa..
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

oottekos kulutukseen saanu eroo pumppurempalla?
toi hp dieselin mustola haluis kumminki tehdä 270hv tikissä olevan pumpun... väittää että kulutus putoo että on kuskista kiinni kuinka pöllyyttää konetta :D
jakenbj
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2012 9:05 pm
Paikkakunta: Tupos

Viesti Kirjoittaja jakenbj »

pemaripoju kirjoitti:oottekos kulutukseen saanu eroo pumppurempalla?
toi hp dieselin mustola haluis kumminki tehdä 270hv tikissä olevan pumpun... väittää että kulutus putoo että on kuskista kiinni kuinka pöllyyttää konetta :D
Paljonko tollanen remontti kustantaa??
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

jakenbj kirjoitti:
pemaripoju kirjoitti:oottekos kulutukseen saanu eroo pumppurempalla?
toi hp dieselin mustola haluis kumminki tehdä 270hv tikissä olevan pumpun... väittää että kulutus putoo että on kuskista kiinni kuinka pöllyyttää konetta :D
Paljonko tollanen remontti kustantaa??
Ainakin HJ61:n pumpun laitto Mustolalla maksoi tasan 300€ viime vuonna ja lupasi muistaakseni 300hv asti toimivan. Matkahuollolla lähetin ja viikon päästä oli takas.
#428
alticity
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 2:23 pm
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja alticity »

Mulla ainaki tippu kulutus ehkä litran verran. Samalla tuli kyllä uus ahdin, välijäähdytin ja 3 tuuman putki että en tiedä vaikuttaako ne kuin paljon. Oli kyllä ihan eri auto sen jälkeen. :D
profi
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 12:44 am
Paikkakunta: veteli

Viesti Kirjoittaja profi »

Ainakin HJ61:n pumpun laitto Mustolalla maksoi tasan 300€ viime vuonna ja lupasi muistaakseni 300hv asti toimivan. Matkahuollolla lähetin ja viikon päästä oli takas.
Mitä kaikkea se teki pumpulle, että noihin lukuihin pääsee :D . Vaihettiinko sinne isommat elementit? Vai saako siitä pelkästään säätämällä noin paljo tehoja ulos :shock: Ja max. syöttömäärät kiinnostas kans tietää paljonko tosta pumpusta saa. Nyt kun sain tosta omasta hojottimesta ilma puolen kuntoon niin pitää kyllä het kun kevät tullee niin ruuvata pumppu irti ja pajalle, nyt on pohjolan tallissa vähän liian kylymä :evil:
hj 60
hj 61
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

profi kirjoitti:
Ainakin HJ61:n pumpun laitto Mustolalla maksoi tasan 300€ viime vuonna ja lupasi muistaakseni 300hv asti toimivan. Matkahuollolla lähetin ja viikon päästä oli takas.
Mitä kaikkea se teki pumpulle, että noihin lukuihin pääsee :D . Vaihettiinko sinne isommat elementit? Vai saako siitä pelkästään säätämällä noin paljo tehoja ulos :shock: Ja max. syöttömäärät kiinnostas kans tietää paljonko tosta pumpusta saa. Nyt kun sain tosta omasta hojottimesta ilma puolen kuntoon niin pitää kyllä het kun kevät tullee niin ruuvata pumppu irti ja pajalle, nyt on pohjolan tallissa vähän liian kylymä :evil:
vähän rupee aihe rönsyileen, mutta mustolan ruuvaama 61 pumppu tuottaa 110 kuutio milliä, ja se riittänee johki vähän reiluun 200hv.
ja kun sen asentaa 60 moottoriin, niin ei savuta yhtää millään kierroksilla, ja lappuun tuli 205hv ct-26 ahtimella :D

mutta toi kulutus homma hdj pumpusta kiinnostais ainakinittee...
ja mulla ei pelaa se kylmänä känynti kierrosten nosto...
alticity
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 2:23 pm
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja alticity »

hdj:n pumpusta tulee 150mm3 tavaraa ja Mustola epäili että riittää 270 heppaan asti. Kylmäkäynti morkoolia ei ole ja orkkis nestepää. 232 hp ja 560 nm tuli luvuiksi penkissä, 1,3 baria oli ahtoja. Ulkolämpötila oli 28 ja 500 kilsaa takana kun rullille ajoin, kone oli varmasti normilämmöissä :D . Jonkun aikaa ajelin ilman etukardaania napalukot paikollaan kunnes sain uudet laipat napisten tilalle. Aika paljo vaan vie tehoa kun on jatkuva neliveto. Kulutusta nostaa litran satkulle. Kesällä matka-ajossa vie nyt aika tasan 10 litraa 35 renkailla. Talvella 11 litraa kun eberiä käytän aika paljon.
Vastaa Viestiin