Kuva Kuva

Akseliin lukkoa?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Akseliin lukkoa?

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Kohtuullisen kova autokuume. Turbo ja lukkoakselit kuumottaa. Saako tuohon 60:een ARB/vastaavia lukkoja? Vai liekkö viisaampi metästää originaalit jostain elimenluovuttajasta? Mikä on kustannustehokkain tie?
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Jotenkin tuntuu asiaa sivusta seuranneena että kivuttomimmin selviää ostamalla jonkun 61:n osat offipalstan tai tän kautta.
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

Saa ARB:t. Kustannus hintaluokkaa 1200/akseli + paineilmasysteemi. Originaalit lukkoakselit hintaluokka 1000/pari. Toki orkkisakselit yleensä ajettu se 500+ tuhatta kilometriä. Kumpi sitten on kustannustehokkain, on kunkin omassa harkinnassa.
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Jos hitusen kerrallaan parantaisi, niin ilmeisesti taka-akseliin ensimmäinen lukko?
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Osta vaan kerralla molempiin päihin ne 61 lukkoakselit vipuineen kaikkineen niin pääsee halvemmalla ja helpommalla. Helppo asentaa ja menee kohtuudella paikalleen. Ainoastaan kartaanin laipan kanssa voi joutua painimaan mutta senkin jos ottaa vanhasta perästä niin ei tuu ongelmaa. Lisäksi kannattaa ostaa uudet U pultit niin saa surutta vetää laikalla vanhat poikki ja säästää hermot. Vanhat ei kuitenkaan enään kelpaa mihinkään. Tai jos hifistelee niin tekee uudet kiinnikkeet itte niin saa ne pultin päät akselin yläpuolelle (siis ylösalaisin)
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Onko kokemusta TML:n air lockerista. Näkyy olevan hintaa 802 €.
Ja kompura satasen luokkaa.
Ja se minun käyttö on sellaista vaativaa metsästyskäyttöä.

PS Juhlapäivä. Tänään varmistui se, että meitin HooJii tulee täyttämään kunniakkaat 30 vuotta maantieliikenteessä.
Avatar
timppas
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 7:52 am
Paikkakunta: Hartola

tml

Viesti Kirjoittaja timppas »

mulla on ollut pari vuotta tml paineilma lukko rj etuakselilla ja 33 tuuman renkaat, hyvin on kestänyt muutama suunistukisakin on ajettu toki lukkoa on käytetty harkiten murroksia säästäen :)
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Joutuuko koneistamolle, kun siirtää sen hammasrataskehän uuteen perään?
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Ei vaadi koneistuksia mutta laakerit tarvii.
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
bj-40/76
Viestit: 19
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 11:37 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja bj-40/76 »

[quote="Iisiraireri"]Joutuuko koneistamolle, kun siirtää sen hammasrataskehän uuteen perään?[/quote]

Siis jos vaihdat ns. hj-61 lukkot, niin silloin vaihdetaan koko murikka välityksineen päivineen, ja myös eteen pitempi vetoakseli ja taakse lyhempi vetoakseli.

ja jos pistät sinne jonkun tarvikelukon, niin silloin kannattaa vaihtaa uudet poskilaakerit, voi kyllä onnistua ottamaan entiset ehyenä irti.

Ja lautaspyörä on pulttaamalla kiinni, toki helpottaa asentamista jos lautaspyörän ja tasuspyörästön välillä 50 astetta lämpötilaeroa, ainaki alkuperäisissä sovite niin justiinsa.
Vastaa Viestiin