Kuva Kuva

jarrurumpu taka

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

SCA720
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 7:44 am
Paikkakunta: Ruokolahti

jarrurumpu taka

Viesti Kirjoittaja SCA720 »

Käyttöjarru ottaa heikosti oikea taka, käsijarru tosi hyvä molemmissa.
Miten säädetään jarru?
Mikä lie vikana?
Miten rumpu lähtee pois?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Mistähän autosta on oikein kysymys???
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
SCA720
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 7:44 am
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja SCA720 »

BJ40 takajarrua pitäs säätää - unohtui mainita alkuperäisestä viestistä
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

Käsijarru ottaakin hyvin kun on kardaanissa, sillä ei siis mitään tekemistä käyttöjarrun kanssa. Rummuissa on kahdet kengät, kumpiakin pitää säätää erikseen. Jarrukilventakapuolella on sellaiset kolot josta talttapäisellä meisselillä saa liksutettua säätökiekkoa. Pyörittämällä akselista poispäin jarrut kirraa, ja toistepäin löysää. Luulempa että siellä on sylinteri jumissa, eli pitäs löysät jos säätimet liikkuu, sit rengas pois, pyöritä pultit ulkopinnalta jarrurumpuun, siellä on kolot muistaaksi kasimillisille pulteille kierteineen. Aina vähän kirrausta ja parikilosella lekalla naputat jarrurumpua. Pitäs vähän antautua. Rasvaa se keskellä oleva akselinpääty, varmaan ruosteessa ja jumissa. Mut toistaen lekaa ja kirraustalähtee rumpu irti mikäli kengät on riittävän löysällä. Jos taas ei, niin joutunee vähän kaivaan sorkkaraudalla tms.. Sekin Auttaa kun antaa olla väännötyksellä aikansa. Kun rumpu irti niin tarkista pyöriikö säätimet. Nekin saatta jumiutua. Jos jumissa niin pura ja huolla jarrusylinterit.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

jarru

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Riippuu BJ:n vuosimallista onko kartaani vai rumpukäsijarru.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: jarru

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Hoosuu kirjoitti:Riippuu BJ:n vuosimallista onko kartaani vai rumpukäsijarru.
Vain 42:sissa oli käkkäri takajarruissa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
kossu
Viestit: 49
Liittynyt: Su Tammi 02, 2011 8:23 am
Paikkakunta: äkehenkylä eli karhi

Viesti Kirjoittaja kossu »

katastus mies moitti et käsijarru ei ota kuskin puolella ollenkaan ja en saannu rumpua irti vaikka kuin moukutin ja kiristin niitä ulosveto ruuveja.mikä neuvoksi? auto hj 61.
ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Isot pillit , ja lampöä nopeasti rummun sisäkehälle !!
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

kossu kirjoitti:katastus mies moitti et käsijarru ei ota kuskin puolella ollenkaan ja en saannu rumpua irti vaikka kuin moukutin ja kiristin niitä ulosveto ruuveja.mikä neuvoksi? auto hj 61.
Liinat puree rummun olakkeisiiin. Liinat ensin löysälle nkiistä takapuolen reijistä.
Rumpu puree siihen keskiöön suhteellisen napakasti eli crc<:>llä tms. liottelua.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Tai sitten (kuten minä jouduin tekemään) raaka peli, ja rälläkällä halki molemmat rummut.
Ne ei vaan yksinkertaisesti lähteneet navasta irti, vaikka teki mm. tälläistä : hakkasi vasaralla, itki ja potki, lämmitti pilleillä, väänti kierteet hajalla ulosvetorei´istä, samaan aikaan kun pillillä lämmitti rumpua, nostaa takapää pukkien varaan ja koettaa vetopäällä tehdä nopeita jarrutuksia, että rummut heltiintyisivät, mutta ei.
Rummut olivat vain yksinkertaisesti ruostuneet kiinni napaan ja sen taustaan niin s.tnan lujaan, ettei siinä auttanut muukuin hajottaa paikoilleen ne rummut.
Mutta tuli sitten kerralla uusittua kaikki takapään jarruihin...
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Vastaa Viestiin