Kuva Kuva

LC 120:ssa esiintyneet viat?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

LC2007
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 4:18 pm
Paikkakunta: Salo

LC 120:ssa esiintyneet viat?

Viesti Kirjoittaja LC2007 »

Mittarissa 118tkm (3.0D aut 2007) ja nyt tuli ensimmäisen kerran vikatilanne vastaan. Virtalukosta hajosi joku akseli startatessa. Toyota-huolto laittoi auton kuntoon ja matka jatkuu taas. Onneksi huoltosopimus on edelleen voimassa eikä tarvinnut maksaa 600-700€ korjaamokäyntiä (osa n. 400+työt).
Huoltosopparin hinta kuitenkin nousee nopeasti kun autolla on ikää jo 5-6 vuotta (tai vasta :D ), vaikkei kilometrejä tulekkaan paljoa.

Tästä tuli mieleeni kysyä minkälaisia vikoja teillä on tullut vastaan vuosien varrella tässä J120 mallisessa Land Cruiserissa? Vika, kilometrit, auton ikä.

Tuon pohjalta voi sitten arvioida kannattaako huoltosopimusta jatkaa vai oliko tämä vain satunnainen rikkoutuminen ja seuraavat 200tkm saa huristella huolettomasti. Voihan tästä olla hyötyä auton jollekin auton ostajallekin.
LC2007
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

-Jarrusylinterit ruostuu ja alkaa laahamaan
-Mootorin kumityynyt
-Ruostetta konepellin etuosassa säleikön yläreunoissa
-ilmajousten korkeustunnistimet/sensor(jos on ilmajouset TEMS)
-Suutimien tiivisteet vuotaa savuttaa nokee öljyt öljy sihti menee tukkoon öljynpaineet häipyy mootori kaput
Kaikki nämä viat korjattu/korjataan ilman veloitusta (valmistusvika)
tässä on ne tunnetuimat viat
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Mulla 2005 ja 304.000 mittarissa, 2. omistaja, merkkihuolto on todennäkösesti tehnyt kaikki huollot/korjaukset, niistä myös löytyy kuitit ja paperit. Yhtään autoa ei noin vähillä violla ole ollu :wink:
300tkm huollossa takuuseen vaihdettiin vielä suuttimien tiivisteet...

Paljonkos huoltosoppari kustantaa? Onko se kuukausi- vai kilometripohjainen laskutus vai miten se menee?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
LC2007
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 4:18 pm
Paikkakunta: Salo

LC 120:ssa esiintyneet viat?

Viesti Kirjoittaja LC2007 »

Huoltosopparin saa vain uuteen autoon. Ekat 3 vuotta meni kutakuinkin normaali huoltojen hinnalla, 50€/kk, viides vuosi ja 100tkm ylittyminen alkoi nostamaan hintaa, 85€/kk.
Nämä tosiaan alle 20tkm vuotuisilla ajomäärillä. Seuraava vuosi nousisi ilmeisesti yli 100€ joten tästä joutuu varmastikin luopumaan, varsinkin kuin osuu vain 135tkm huolto ko. jaksolle.

Toyota rahoituksen mukaan on kuulemma laskettu todellisten keskimääräisten huoltokulujen mukaan + muutaman prosentin kate. Varmistavat tällä että huollot tehdään merkkiliikkeessä. Järkevää kyllä ja tyytyväinen olen ollut.

Suuttimien kumit on tosiaan vaihdettu ennakoivasti Toyotan piikkiin.
LC2007
Spetkelä
Viestit: 7
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 11:33 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: LC 120:ssa esiintyneet viat?

Viesti Kirjoittaja Spetkelä »

Pakko kysyä onko muut saaneet yllä mainitun konepellin ruostumisen toyotan piikkiin? Omassa huomasin pesun yhteydessä alkavaa kukkaa pilkottamassa konepellissä etumaskin välistä joka ei johdu varmasti kiveniskuista, samoin takaluukussa rekkarivalojen kromisomisteen alta mönkii peikko esiin..
Onhan autolla heti kohta kymmenen vuotta ikääkin, eihän se uusi ole mutta melekein ku uus
----
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Re: LC 120:ssa esiintyneet viat?

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Jos on takuu voimassa niin korjataan Toyotan piikiin
belzu
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 07, 2012 9:33 am
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: LC 120:ssa esiintyneet viat?

Viesti Kirjoittaja belzu »

Näitä LC 120 siis jo toinen kpl menossa. Eka vm 2004 ja tuohon vaiheltiin jumittuneita jarrumäntiä, tähän toiseen 2007 malliin samoin pistettiin eteen vaihtostulat + levyt ja palat uusiin. Tästä 2007 automaatista katkesi tuo virta/rattilukon tikku, osasyynä lienee vikaa käyttäjissäkin koska tuolla ajaa perheessä montakin kuskia ja mahdollista että mm avainta yritetään ottaa pois virtalukosta muussakin kuin P-asennossa. 127kW vaihdettu suutinten prikat Toyotan kampanjana. Molempiin iskarit kertaalleen, nuo alkuperäiset jo maantieajoonkin vähän lerput. Saksasta tilasin Koni Heavy Trackit (koko sarja oli muistaakseni noin 450€) molempiin ja nuo norm käytössä ihan hyvät ajettavuudeltaan.
Yht noilla ajokokemusta 250tkm ja ehdottomasti lujimmat ja toimintavarmimmat kulkineet mitä ikinä meillä ollut. Molemmat ruostesuojattu noin 3 vuoden iässä + tarkastukset sitten 2 vuoden välein, ruostumisesta ei tietoakaan!
Vastaa Viestiin