Kuva Kuva

Hyvin alkaa tämä maastoautoilu. Vaihdekeppi jumissa.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Hyvin alkaa tämä maastoautoilu. Vaihdekeppi jumissa.

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

Alla ensimmäinen oma BJ jolla olen noin 70km kerennyt ajaa. Peruutin sen pihassa parkkiin ja vaihdekeppi jäi jumiin. Ei liiku mihinkään. Vapalla on ja pysyy. Onko tämä nyt sitä alottelijan tuuria :oops: Onko hyviä tietoja, joku arvauskin olis tosi jees.
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Keppi irti ja isolla ruuvarilla siirtajat kohdalleen. Kepin paa kun on paassy kulumaan niin tamakin on mahdollista.

Nimimerkilla: pakki ja kakkonen yhta aikaa paalla
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

Kiitos PETEBJ75. Lähden keppiä irrottamaan.
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

Nyt se keppi on irroitettu. 3-4 siirrin siirtyy käsin neloselle ja pois, 1-2 ei liiku mihinkään ja pakin siirryn liikkuu melko vapaasti. Kauhean lujaa en tuota 1-2 siirrintä viellä yrittänyt. Koitan laittaa kuvan kun kerkeän.
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

Yön yli asioita pohdittuani, soitin auton entiselle omistajalle. Hän oli unohtanut kertoa, että autoa ei saa alamäessä jättää pelkän käsijarrun varaan. Laatikko menee jotenkin jumiin. Kun yhdistelen tuota tietoa ja havaintoja laatikon sisältä. Sanoisin pakin siirtimen liukuvan alamäessä omia aikojaan eteen ja lukitsevan kepin. Ongelma siis ratkaistu ja taas kelpaa pöristellä 8)
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Hienoa :D
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

Aivot toimii hitaammin kun kädet. Nyt puski mieleen, että siinä kepin kannen alla on ne jouset, jotka painavat sitä kuulaa, jonka tehtävä on käsittääkseni pitää siirtimet vapaa-asennossa. Se peruutusvaihteensiirtimmeen vaikuttava jousi oli erillainen, kun ne kaksi muuta. Siinä saattaa piillä autoni ominaisuuden syy. Nyt ostetaan ilmoitusta kirjoittelemaa (ostetaan jousi) :lol:
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Siihen kepin juureen saa tiukkaus sarjan, eikä maksa paljo mitään....
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

Liittyyköhän samaan ongelmaan, kun HJ60:ssä ykkösvaihde ikäänkuin valuu pois päältä, kun on ilman vetoa ja kytkin pohjassa?
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

peLoGo just noin se mulla ilmenee. Vaihde vapaalle ja hetki tyhjäkäyntiä,niin ei mene enää mikään silmään. Tasasella ja ylämäessä ongelmaa ei ole. Alamäessä ilmenee. Mulla siis pakki siirtimen jousi kuoleutunut. En ole HJ:n laatikkoon kurkannut, eli ei mitään käryä kuinka toteutettu.
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
Vastaa Viestiin