Kuva Kuva

HJ60 tankin letkuista?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

HJ60 tankin letkuista?

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Tankki paikattu vaan meni taas sormi suuhun tämän kanssa. Tankin yläkulmassa on sellainen pyöreä lätkä, jossa on vain yksi putki polttoainesyötön letkulle. Tankin päädyssä on täyttöputken lisäksi 1*15mm, 1*10mm ja 3*6mm lähdöt. Autossa on alunperin ollut paluuputkikin, mutta se on hapertunut ja hävinnyt matkan varrelle niin että kannakkeiden kohdalle on jäänyt pikku pätkiä muistoksi. Jos tähän rakentaa uuden paluuputken, niin mihin se on ollut kytkettynä? Siinä muovisessa "evaporaattorissa" on kyllä yksi ylimääräinen lähtö. Onko se paluu ollut kytkettynä sinne?
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Alunperin se paluu on mennyt sinne tankinpäälle, siihen imuputken viereen.
Eikös taas sitten siitä muovihässäkässä ole kaikille letkuille paikka, ja yksi teräsputki pitäisi lähteä (kuullun mukaan) tulipeltiin saakka ilmanvaihtoon, tai sitten runkoputken sisään myöskin ilmanvaihtoon
Itellä oli kuusykkösessä tällälailla, ainoastaan se ylimääräinen putki oli poikki läheltä runkoputkea, mutta eipä tuo menoon vaikuttanut.


ps. tarkemmin luettuna nyt olikin kyseessä 60. Eikös siinä olekin ollut vain ja ainoastaan imuputki, ei siis ollenkaan paluuputkea.(tämä ei varmaa tietoa, ainoastaan isotpojat kertoneet.)

Ja olisiko se pätkissä oleva putki nyt sitten se "separaattorin" katkennut ilmanvaihto putki?
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Kuulosta järkeenkäyvältä. ehdinkin jo ihmetellä, että miten tuo on voinut pelata ilman paluuputkea. Täytyy ryömiä tuonne alle ja tutkia sen hapertuneen putken alkupää.
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Näyttää siltä, että tuo hapertunut putki ei olisi koskaan mennyt keulaan saakka.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Jep, kuuskympissä, vai pitäskö sanoa 2H:ssa, paluu on vaan siihen siirtopumpulle. Evaporaattorin huohotusletku menee jonnekki rungon tuntumaan/sisään, ettei valu tankkia tyhjäksi vaikka ois katollaan.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Mikä noista neljästä evaporaattorin neljästä pohjassa olevasta lähdöstä po letkun paikka?
PS HJ:n suunnittelussa näyttää otetun kaikki mahdollinen huomioon :)
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

No siis sieltä ylhäältä se ulkomuistin mukaan lähti, mutta ota tästäki selvää.

Kuva

Koitan muistaa huomenna käydä kattomassa tuosta rojektiautosta...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Omaani kun korjailin niin poistin kaikki pikkuputket jotka tulee sinne muovihärpäkkeeseen sinne takakylkeen. Tankinpäästä tai siis vasemmasta kyljetä vaan kytkin sellaisilla putkenpätkillä toisiinsa siis vaan putkella lenkki toisesta toiseen. Sen pikkuputken jätin joka tulee sinne täyttöputken yläpäähän. Paluulinjaa ei ole niinkuin tuossa ylempänä jo kerrottiin. Ainoastaan syöttö tankinpäältä oikeeesta etukulmasta pumpulle. Hyvin pelaa tuolleenkin. Auto on HJ60, vm-81.
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno »

hj60 kirjoitti:No siis sieltä ylhäältä se ulkomuistin mukaan lähti, mutta ota tästäki selvää.

Kuva

Koitan muistaa huomenna käydä kattomassa tuosta rojektiautosta...
Itellä kans tankki irti hitsailun takia, ja vaihdettava näköjään toi tankilta tuleva imuputki/laippa kun menny haperoks mutta......mikä ton evaporaattorihärdellin alkuperänen idea on ?! Tekis mieli jättää kokonaan pois käytöstä ( ja kuten JIIHAA kertoili pelaa näköjään ilmanki) ...mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä ?
# 266

Jj`a tuosta......
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno »

Anyone...? :shock:
# 266

Jj`a tuosta......
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Eikai tuolla härdellillä ole mitään suurempaa käyttöä, kuin säiliön "hengittäminen", eli ilma pääsee poistumaan/tulemaan tilalle tankin sisällön muutoksista johtuen.
Ja sitten olisiko tuon tarkoitus vielä kerätä dieselhöyryjä tankista?

Mutta kyllähän tuo toimii ilmankin tuota härveliä, kunhan tankki vaan saa korvausilmaa.
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Nimen mukaan sen on tarkotus kerätä ne löpöhöyryt pois haisemasta, + estää katollaan ollessa tankkia vuotamasta huohottimen kautta, ja niitä huohotuslähtöjä on tarinan mukaan niin monta ku siihen tankkiin on laitettu kunnolla loiskelevyjä...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Mutta onhan niissä loiskelevyissäkin oltava reikiä kun mulla ainakaan ei ole kuin yksi imuputki tankissa ja siitä saa ajettua tankin tyhjäksi Täyttökorkkeja on vain yksi auton kyljessä ja siitä täyttyy koko tankki. Vai oonko taas käsittäny jotain väärin?
Vastaa Viestiin