Kuva Kuva

BJ45 Tuulilasinpyyhkijä ei vörki :(. Nyt vörkkii ontuen..

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

BJ45 Tuulilasinpyyhkijä ei vörki :(. Nyt vörkkii ontuen..

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Jes

Ei millään saa peuhaamaan pyyhkijää. kaks pyyhkijää jo käytetty paikalla ja testailtu toimintoja. Millään virityksellä ei saa moottoria pyörimään. pyyhkijän moottorit on avattu ja tsekkailtu sisuskalut jotta ovat kunnossa. Virrat tulee johtosarjasta. Yks piuhan paikka on pimeä.. siihen ei tule virtaa eikä se myös maadotakkaan... mitähän sitä seuraavaksi keksis?

Onko jollakulla mahdollisuutta avata pyyhkijän moottorin kotelo ja käydä mittailemassa virrat mihin menee milläkin asennolla? Mun kulkineen sähösarja on vm. 81 etenpäin mutta samalta näyttää ton vanhemman Beejein sähökaavion mukaan olevan väritykset suunnilleen... kolme asentoa on vivussa...
Viimeksi muokannut SuurSyömäri, Ke Loka 03, 2012 6:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Onko mahdollisesti pyyhkijöiden varsien kiinnitysakselit niin jumissa että moottorista loppuu poveri?
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Siinä vaihtu vm 83 tuli tihku, eli sitä ennen katkaisijassa tais olla vaan 2 asentoa+kusi ja tossa uudemmassa siis 3+kusi ja uudemmassa tosiaan mekaaninen tihkurele eli semmonen rasia, jossa pyörii sähkömoottorilla rattaisto sisällä.

Lisäksi ne pyyhkijän moottorien kannen alla olevat kärjet on aika usein ollu loppu eli nänni kulunut pois liuskan päästä ja osa liuskaakin puuttuu jo...
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Joo.. kojelaudan alla hyndailee joku rasia kun kytkee vedon pyyhkijänmoottoriin. Eli taitaa sähkösarjat olla uudemmasta mallista. Moottoreissa on ne liuskat tosi hyvässä kunnossa. ja se pyörivä käämikapine kans on hyvässä iskussa. Hiiliä riittää pitkälle tulevaisuuteen...

Nyt kun joku vain kertoilisi mihin pistokkeeseen tulee milloinkin virta missäkin kytkimen asennossa. Tai kertoo miten moottorin voi testata jollain tyyliin akkulaturilla... tms. Itse en ole saanut minkäänlaista elämää aikaiseksi millään konstilla moottoriin.

Vivustot liikkuu sujuvasti. No problemo..
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Onks sulla se liitin siellä lasin saranapuolen alla jossain kojelaudassa ok, itellähän olis tossa pihassa kyllä -81, 82 ja 83 autot eli koitan vaikka huomenissa mittailla, kun noissa kahessa ainakin on sähköä akuissa.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

On piuhat ok. Nyt on tsekattu kaikki alkuperäiset asetukset piuhoituksissa ja väreissä. Kiinnostaa tietää mitä virtoja tulee siihen piuhaan joka tulee tuulilasinkehyksestä moottorillepäin. Eli kun siellä liikkuu virtaa kytkimen eri asennoissa niin missä väreissä milloinkin on virrat. Mun sähösarja on yli 83 vuosimallinen ja siinä on väreinä

sini-puna
sini-musta
sini-valkoinen
Sininen

Tänsorttinen hässäkkä löyty netistä FJ45 mallista...

Kuva

Sekoittaakohan, esim jos rikkinäinen, tihkukytkin pyyhkijämoottorin ihan käyttökelvottomaksi???.. Jokin mysteeri nyt pitäisi ratkaista. Katsastukseen olis hinku mutta toi malmikasa seisoo niin kauan että saa pyyhkimet peuhaan.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Joo

bj45lava Mikon kanssa pohdittu dilemmaa. Eli tihkukytkimellisessä versiossa moottoriosaston piuhoitus on eri kuin vanhemmassa pariasentoisessa mallissa. Moottori itsessään on ihan sama mutta piuhat vaihtelee aika radikaalisti paikkoja. Huomena on kolvaussessio jossa laitetaan piuhat uusiin paikkoihin. Mikään entisistä piuhan paikoista ei tule olemaan sama...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Jotta meet oikein sekaisin, niin se moottorista sinne oikeanpuoleiseen nipukkaan menevä sininen johto pysyy paikallaan, mutta sen väri tossa 83--> moottorissa on musta.

Mut eli jos tää homma toimii niin piirrän kuvan siitä tonne ukk:hon

Ja jos ei toimi, niin ei kai sieltä sulaketta kummemppaa pala :)

Ja olihan taas hyvä penkoa nurkkia, en tiennyt omistavani yhtä ylimääräistä 83-> pyyhkijänmosaa.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Nyt vörkkii pari nopeutta kun Naapurin Kruiserikaima käväs vähän vilkuileen sähöjä. Nyt kun vielä jostain joku sais kaivettua kytkentäkaavion tihkukytkimelliseen BJ4x- 83 ja etenpäin niin sais kytkäiltyä vielä loput nopeudet.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Jahka käyn penttilässä niin otan sen tehtaan manuaalin ja skannailen sen kaavion sulle.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Tänks Ranbo!! 8)
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
ajomies
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Heinä 20, 2009 10:46 am
Paikkakunta: Ingå

Viesti Kirjoittaja ajomies »

Käyttäjä kirjoitti:Jahka käyn penttilässä niin otan sen tehtaan manuaalin ja skannailen sen kaavion sulle.
Voisko tän jakaa myös tuolla UKK-osiossa, vois olla tarpeen muillekin jatkossa.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

ajomies kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:Jahka käyn penttilässä niin otan sen tehtaan manuaalin ja skannailen sen kaavion sulle.
Voisko tän jakaa myös tuolla UKK-osiossa, vois olla tarpeen muillekin jatkossa.
Tottakai
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
ajomies
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Heinä 20, 2009 10:46 am
Paikkakunta: Ingå

Viesti Kirjoittaja ajomies »

Hienoa! 4x4_88 olikin jo laittanut suomenkielisen sähkökaavion, mutta tässä käsittääkseni ei-tihkukytkimellinen versio.. alkoi vaan kiinnostamaan, josko tohon omaan laitokseen joskus ehtis/jaksais tollasen tihkun väkästellä 8) välillä sitä meinaan kaivannu.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kaavioita lailettu mutta toi tihkumallin kaavio on niin penteleen pieni kaavio että skannatessa siitä ei saa parempaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin