Kuva Kuva

Etuperän kardaanin stefa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Etuperän kardaanin stefa

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Oliks tossa jotain ihmeellistä ton stefan vaihdossa? Perä vuotaa oilia laipasta kun nelivetoa käyttää. Kardaani veks, laippa veks ja sit se krymppiholkki, ja sittenkö se stefa on siinä pois ronkittavissa?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Eikös stefa pitäs olla het laipan takana??? Vai muistanko väärin...
-Mutteri pois
-Laipp apois
-Pölysuoja pois
-stefa veke...
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1984_T ... 101.3.html
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Niinhän se muuten onkin. Onko suotavaa liruttaa öljyt pois ennenkuin stefan irrottaa vai tuleeko sieltä tuota kautta kaikki syliin?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

vartiainen kirjoitti:Niinhän se muuten onkin. Onko suotavaa liruttaa öljyt pois ennenkuin stefan irrottaa vai tuleeko sieltä tuota kautta kaikki syliin?
Kantsuu liruttaa sillä öljyn pita on pinionia ylempänä...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Ok, kiitän...tilasin oikein Toyotalta stefan, samalla kun uusin perien huohotuksen venttiilit ja nipat tai mitkä nyt onkaan ne kumiletkut kun lähtee murikoista. Tilasin samalla myös jakiksen päähän stefan (se on eri numerolla) kun siinäkin on jotain hikoilua. Keskiviikkona auto menee pohjan öljyruiskaamiseen, sitten se saakin talvi tulla.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Stefa tuli tuossa vaihdettua, ei kummonen hommeli. Se laipan iso mutteri oli vähän piukassa.
Oli jostain syystä mennyt noi etuperän öljyt taas ihan sellaseks vihreenmustaks velliksi, ihan ku olis vettä mennyt sekaan. Huohotus on kyllä kunnossa enkä ole tota akselia upotellut mihinkään. Ei ummarra. Vaihdoin öljyt viimeks keväällä. Siellä on nyt, kuten viimekskin, Mobil SHC 75w-90.
Juno
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 9:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juno »

Voisko olla vaseliinia ölpän seassa ? Sinne käännön maljaan jos innolla lisäilee vassua murrokselle, niin sitten kun on malja täysi rupeaa akseliputken stefa päästämään vassua murikan suuntaan. Stefan huulen tehtävä on pitää se peräöljy banjossa, joten toiseen suuntaan on vassulla helppo mennä...varsinkin jos sinne maljaan painaa oikein prässillä, ja hartaasti.
# 266

Jj`a tuosta......
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

No oon mä kyllä laittanut tota vaseliinia niistä sellasista irti ruuvattavista neliöpäisistä tulpista. Mutta kun mulla ei ole nippoja niissä niin oon pitänyt vaan prässin suutinta toisella kädellä siinä reiän päällä ja toisella painellut rasvaa menemään (mulla on yhen käden prässi). Kertaakaan ei oo vielä tullut täyteenkään.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Yhen käden prässi???? Siis ilma prässi jäykällä putkella?Normi prässi on n.kolmen käden malli....:shock:

Anyway peräölpät on aina jokseenkin oudon näköistä lilletttiä oli sitä upotettu tai ei. Eli ei sitä kannata säikkyä. Sitten jos ne on mustat ja haisee palaneelle niin sitten kylläkin...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Öh. No ei siinä prässissä mitään jäykkää putkea oo vaan normi kumiletku. Ja hemmetin kätevä käyttää. Mato on valmistaja.
Kuva
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Tuo on kahden käden malli :mrgreen:
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Joo, toisella pumpataan ja toisella kaivetaan nenää..
Lumimies
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:43 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Lumimies »

vartiainen kirjoitti:No oon mä kyllä laittanut tota vaseliinia niistä sellasista irti ruuvattavista neliöpäisistä tulpista. Mutta kun mulla ei ole nippoja niissä niin oon pitänyt vaan prässin suutinta toisella kädellä siinä reiän päällä ja toisella painellut rasvaa menemään (mulla on yhen käden prässi). Kertaakaan ei oo vielä tullut täyteenkään.
No eihän niissä pidäkään olla nippoja, joku vois painaa ne täyteen vassua. "Vanha Taitaja" opetti, että kaksi painallusta rässistä riittää, oli sitten yhden, kahden tai kolmenkäden rässi.
Cruiseri talossa on vaurauden merkki
Vastaa Viestiin