Sivu 1/1

Sähköt kateissa

Lähetetty: To Loka 11, 2012 7:39 pm
Kirjoittaja ruiseri
tietäskö kukaan ,miten saadaan syöttöpumpun askelmoottorille (sammutinrele ) virrat ! Ei tule virtoja ! Auto hj 60 vm 1990 ! Kokeiltu toisellakin releellä ! Sulakkeet ehjät ! Ei lähde käyntiin jos ei ota välitaakia pois !

edic?

Lähetetty: Ma Loka 15, 2012 12:04 pm
Kirjoittaja Cental73
ELi sulla jää sammutusasentoon se tanko?

Itellä oli vika liittimessä, Irrotat sen latuskaliittimen ja putsaat (saattaa olla hapettunut). Mulla toisin oli johtopoikki jossain liittimen nurkilla, tein liittimen ohituksen ja alkoi pelittään.

En vaan pysty tarkistamaan/muistamaan minkävärinen piuha kyseessä, kun ei ole enää tuota kiesiä ollut vuosiin.

Toinen vaihtoehto vois olla edicin rele siellä vänkärin jalkotilassa.

Lähetetty: Ma Loka 15, 2012 7:06 pm
Kirjoittaja ruiseri
Mikä näköinen rele siellä jalkotilassa ? Pyöreään liittimeen ei tule virtoja ! Kokeilin aluksi toisella sammuttimella ,muttei pelannu ! Mitkä on ne releet ja sulakkeet oikeassa likasuojassa konehuoneessa ? ?

Lähetetty: Ma Loka 15, 2012 7:08 pm
Kirjoittaja ruiseri
Joo sammutus asennossa kokoajan ! värkki seissy kuin kauan ties ! Varmaan jossakin hapettumaa ,sulakkeet katselin yms,

Lähetetty: Ma Loka 15, 2012 7:11 pm
Kirjoittaja ruiseri
Toinen tuo volttimittari ! Ei pelitä ! mikä tuo sitä vois vaivata ? olisko kellään tietoo ?

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 9:18 am
Kirjoittaja Antsa
ruiseri kirjoitti:Toinen tuo volttimittari ! Ei pelitä ! mikä tuo sitä vois vaivata ? olisko kellään tietoo ?
Tuossahan on jo kaksi toisiinsa liittyvää vikaa. Eli paas tutkien se virtalukon seutu ja se että sinne virtalukolle tulee ensittäinkin virtaa ja että sieltä lähtee sitä. Sitten käy ne sulakkeet vielä kerran läpi.

Mites palaako mitään merkkivaloja??? Ja sammuuko ne kun saat tuon käyntiin??

Toimiiko radiasento,ja pyörittääkö starttia avaimesta? Konehuoneessa ei saisi olla mitään irtojohtoja seilaamassa kun joku ylilämpö, moottorin asentotunnistin tai mitä tuohon nyt kuuluukaan saattaa estää käynnistymisen.

Ja alkokoiko vika yllättäen vai onko uusi ostos mikä on seissy satavuotta??

Onko laturi mekaanisella vai sisäisellä säätimellä??

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 6:22 pm
Kirjoittaja ruiseri
Mekaaninen lokarissa ! Seisonut 2 vuotta ! ei roiku johtoja ! Löyty kytkentäkaavio oli yes ! No tosi pienellä tekstillä ja vähä oudolla murteella ! olisko jollakulla suomeksi ! Epäilen niitä johtoliittimiä tai relettä ,van kun ei kehtaas purkaa koko autoa kyseisen vian takia ! Lataa se kyllä ja lähtee käyntii kun taaaki on irti !

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 7:17 pm
Kirjoittaja Antsa
Naksuuko se rele siellä kuskin jalkatilassa??

Sen edicin moottorin voisi myös koittaa putsailla. Tai ainakin hieman koputella.

Lähetetty: Ke Loka 17, 2012 8:50 am
Kirjoittaja Cental73
yks homma olis ottaa se liitin irti ja testata hyppylangalla liikkuuko se edicin tanko suoralla virralla eteenpäin. Varmistais ainakin että se mutikka on kunnossa. Sit tosiaan meneekö virtalukon pohjasta virta sinne edicin releelle, eikös se sijainnut siellä hanskalokeron oikeassa kyljessä (lokeron ja a pilarin välissä).

Lähetetty: Ke Loka 17, 2012 7:09 pm
Kirjoittaja ruiseri
Kiitos ! Tarkistan asian !

Lähetetty: La Joulu 15, 2012 1:53 pm
Kirjoittaja ruiseri
No löytyhän se vikakin ! oli joku lainannu sen releen sieltä jalkatilasta ! (unohtanu palauttaa )