Sivu 1/3

Hj61 savuttaa ja täristää

Lähetetty: Su Marras 04, 2012 7:11 pm
Kirjoittaja Sami80
Tänään alkoi kesken ajon hj61 savuttaa helvekosti,ja täristämään,ampuu putkeen myös melkein kokoajan.Ei huohota korkista,ja vedet ja öljyt normaaleja,eikä kone kuumene.

Onko vinkkejä mistä alkaa etsimään vikaa? Olisiko turbo valmis?

Lähetetty: Su Marras 04, 2012 8:06 pm
Kirjoittaja janski79
Mites polttoainesuodatin tai vedenerotin jos sattuu olemaan? Voi yrittää käydä vedellä tai ilmalla...tai muu ilma vuoto

Lähetetty: Su Marras 04, 2012 8:34 pm
Kirjoittaja vartiainen
Minkä väristä savua?

Lähetetty: Su Marras 04, 2012 9:46 pm
Kirjoittaja Sami80
Aika sinistä näyttää olevan,välillä tosin mustaa/harmaata.

Käymään lähtee normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä mut kokoajan "prötköttää" putkessa,ja kun nostaa kierroksia,niin pahenee.

Lähetetty: Su Marras 04, 2012 10:19 pm
Kirjoittaja vartiainen
Luulis et turbovika ei sotkis käyntiä tyhjäkäynnillä? Paljon on cruiserilla menty, lunttasin et on -86 auto? Meinaan et jos on ne männänrenkaat...
tai sit halpa versio et vaan jotain polttoainepuolella.

Lähetetty: Su Marras 04, 2012 10:26 pm
Kirjoittaja Sami80
525 mittarissa,ja tähän asti käynyt kuin kello.Luulis huohottavan,jos vikaa olis sylintereissä,renkaissa?

No pitää alkaa tutkia..

Lähetetty: Su Marras 04, 2012 10:36 pm
Kirjoittaja vartiainen
Offipalstalta voi lukea Oltzin stoorin. Silläkin hajos täydestä laukasta sen kummemmin varottelematta, alkoi vaan naputtaa ja vissiin vähän kalkattamaan. Öljyt ja muut ok eikä hirveesti huohotellutkaan. Kesti kotimatkankin ihan ok. Joskus alkaa sirittämään kun se männänrenkaanpalanen siirtyy sinne sylinterin ja männän väliin, sitten se siirtyy sinne palotilaan ja alkaa isommat häiriöt kun se takoo siellä aikansa. Mut sietäis tuossa sun jutussa katsoa vielä perusasiat eli polttoaine+suodin, pumppu ja sellaset..
Ite etin meille toiseksi autoksi kanssa kuusykköstä ja näin on opastettu että 500-600tkm ajetussa saa varautua tähän. Käyvät kyllä kuin kello viimeiseen asti, mitä oon käynyt ajelemassa...

Lähetetty: Ma Marras 05, 2012 4:08 pm
Kirjoittaja vartiainen
OT: Kävin tänään katsomassa yhtä konerikkoista HJ:ta Merimaskussa. Kolmannella yrityksellä se käyntiin jäi, neljällä pytyllä, sitten heräs viideskin. Harmaansinistä savua mäki täys. Viidellä se kävi ihan nätisti ja hyvin tyhjäkäyntiä mutta kaasuttaessa huomas et joku pytty puuttu, vatkas ja vähän säksätti. Aika reilusti huohotti tikusta ja venakopan kannesta... Kun lämpes, tuli vaan sinistä putken täydeltä. Paljonkohan tommosen remontti maksaa? Koneella oli ajettu 720tkm.

Lähetetty: Ma Marras 05, 2012 6:15 pm
Kirjoittaja Heikki L
Jos sitä konetta ei rikota enempää käynnistelemällä niin remonttiin maksaa osat n1300-1500

JOs ajelee kotiin kolisevalla niin voi heittää samantien sen padan verkkopainoksi.

Itellä meni:Männät, renkaat laakerit, 900e tiivistesarja sis kansipahvin 150e(vai oliko 250e en muista) Nokka akselin laakerit toyotalta 86e (ei välttämättä tarvii mutta uusin kuitenkin.

Koneistukset oli ihan kannen ja lohkon plaanaus, hoonaus ja venttiilien läppäys. en muista mitä maksoi mutta ei paljoa yli 250e
Niin ja remontin syy, 3 kk laakeri hävis. Josta alkoi helvetin kolina.
Pelit heti seis niin ei tullu enempää vauriota. kampuran yksi kaula koneistettiin seuraavaan kokoon, muut kiillotettiin.

Sitten voiskin päivittää suuttimet ja pumpun n400 ja 400e :D

juu itte tekemällä saa suunnilleen tohon rahaan, jos jonnekkin pajalle vie niin voi mennä toinen mokoma helposti, sen verta rautaa tossa padassa että ei sitä viitti kukaan ilmaseks siirrellä :lol:

Lähetetty: Ma Marras 05, 2012 6:19 pm
Kirjoittaja vartiainen
Joo myyjäpuoli ilmoitteli et hyvin se auto oli saatu 15km päästä ajettua niille sijoilleen, savutti kuulemma vaan pirusti...koneeseen kaadettiin nyt noin kolme litraa öljyä että saatiin tikkuun alarajalle pintaa. Että voipi olla aika moottori mallissa sisältä. Urhoollisesti se kyllä kävi. Runko ja koppa tuossa oli ihan ok, että voishan tuosta ottaa rojektin jos se hintapyynti olis muuta kuin 3500 euroa. :D

Lähetetty: Ma Marras 05, 2012 8:01 pm
Kirjoittaja Sami80
Mistä Heikki ostelit nuo männät sun muut osat? Tässä jo valmiiksi kaikkea mietitään.Keskiviikkona vajaan parin viikon reissu,eli sen jälkeen alkaa vasta tutkiminen toden teolla.

Tossa toi mun rohjo,on sen verran hienossa kunnossa,et kone laitetaan kyllä viimisen päälle iskuun!!

http://www.minunauto.com/auto/30360

Lähetetty: Ma Marras 05, 2012 9:01 pm
Kirjoittaja Heikki L
Täältä palstalta nimimerkki timoP:ltä tilasin, tosin siitä on jo useampi vuosi aikaa niin hinnat on voinu vähän muuttua.

Tuo vika mikä sulla on voi kyllä johtua ihan suuttimista ja sininen savu kovettuneista ohjurinkumeista. noi renkaat on tosiaan siitä vittumaiset ettei paljoa ilmoittele etukätëen. Kannattaa tutkia.

Juu omilla männillä olis voinu vielä pistää meneen varmaan 50000kin mutta pistin uusiksi ettei tarvii pelätä reissussa porsimista. oli niissä useampi kymppi välystä kyllä. ja 475tkm tais olla mittarissa kun laakeri hävis.

Lähetetty: Ti Marras 06, 2012 5:24 am
Kirjoittaja vartiainen
http://www.roodogs4wd.com.au/
Tosin noitten sivut tuossa jokin aika sitten h4x0roitiin ja tekevät nyt ebayssa kauppaa. Mutta tuonne yhteys niin saa kyllä 12h-t:seen kaikki tarvittavat osat.

Lähetetty: Ti Marras 06, 2012 10:01 am
Kirjoittaja vartiainen
Sami80 kirjoitti:Tossa toi mun rohjo,on sen verran hienossa kunnossa,et kone laitetaan kyllä viimisen päälle iskuun!!
http://www.minunauto.com/auto/30360
Hieno on. Tommosta mäkin oon aina halunnut.

Lähetetty: Ti Marras 06, 2012 8:24 pm
Kirjoittaja Sami80
No niin tänää hiukan selvis juttuja.5 ja 6 pyttyjen suuttimet jumissa,vuotaa kokoajan naftaa pyttyisiin ja kone käy neljällä pytyllä!