Kuva Kuva

3B nuhainen?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

3B nuhainen?

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Jep

Elikkäs alla 33" kumit. 2,5 Bar ilmaa, traileri perässä ja siinä kyytissä hirsisauna 2,5 x2,5 pohja kanttiinsa sekä vähän yli 2 metriä korkeutta. Paino kärrillä ja saunalla siellä 1500 kg kantturoissa.

Ensinnäkään tuntui että kiihdyttäminen on sana minkä voi jättää valikoimista pois ja parhaimmillaan moottoritiellä 3 vaihteella alamäkeen pääsi mittarin mukaan n. 70 kmh.

Veljellä oli SS samanlaisella BJ45+kärry paketilla kyytissä (SS on jyrkästi viritelty BJ42) kulki sentään tasaisella 80 kmh 35" alterrainit alla ja 31" kumeilla pystyi vetämään kivutta. mitä nyt mäkiin joutui tarjoilemaan 3. vaihdetta.

Savuarvot oli katsastuksessa juuri ja juuri rajan alla. Käy ja kukkuu muuten tosi hyvän kuuloisesti ja ajettu on 253 tkm.

Onko BJ:ssäni virittämisen varaa ja miten saisi reipastettua perussäädöillä vähän parempaan suuntaan? Turpoa ei nyt ole ihan heti tulossa ja HJ61 konetta en tunge vielä ainakaan...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Tukkonen kone,laita jotain dieselsuutinten putsiainetta ja sit mailaa sille koneelle.
Sen jälkeen hyvää 2-t öljyä daiselin sekaan tankkauksen yhteydesä.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

ÖÖö. Siis mikä on onkelma??? Tommonen utspeskin katetraali vie mehut oli sitä tehoa minkä verran hyvänsä.

Mutta koko homma todentaa sen tosi asian että Lc. vetää ja pelaa vaikka maailman tappiin...

Jos siellä on tuketta niin kyllä se tuolla hommalla lähtee...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Ainiijoo... mutu tuntumalla toi kone kiertää tyhjäkäynnillä aivan liian kovilla kierroksilla...

Oiiiskohan se immenkin rikki :shock: ja miten se muuten vaikuttaa aikuisten leikisti tohon kulkemiseen jne...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Katoppa, jos on rikki niin vaiha, testaa, ja kerro meille. :D
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

SuurSyömäri kirjoitti:Ainiijoo... mutu tuntumalla toi kone kiertää tyhjäkäynnillä aivan liian kovilla kierroksilla...

Oiiiskohan se immenkin rikki :shock: ja miten se muuten vaikuttaa aikuisten leikisti tohon kulkemiseen jne...
Pyrkii menemään täysiä koko ajan. Ja osakaasulla liian "rikkaalla"

Eli sanomattakin selvää että kanattaa korjata ennekuin repeää kokonaan.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Immenkalvo vaihdettu. Entisessä oli iso repeämä. Tyhjäkäynti ainakin putosi reilusti ja aluksi sitä jo arpo notta sammuuko toi... Mut käyhän se 8)

Kuiteski vielä on 33" kumeilla tekemistä että pääsee mittarin mukaan 100 kmh... Muutama njuuttoni tais tulla silti takaisin. Mielestäni olen kyllä silti ajellut reippaammin kulkevilla BJ45:silla ennen...

Kertokaapas, jos ei ole suutin vika, niin missähän kohtaa voisi olla pienen huollon paikka jotta sais sitä väännön tuntua?

Ens viikolla tulee testattua kyllä kuormanvetovoima kun ladataan yx kpl hirsisaunaa kyytiin + kasa kirvesmiehen työkaluja... josko ne mukaan tulleet njuuttonit auttas menemään sen 80....
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No venttiilin välykset vaikuttaa jonkun verran ja samalla siiten kattoo että joka venttiili myös aukeaa eli ettei nokka oo männää pyöriäx.

Jos se ei sauhua vedossa niin lisää hieman syöttöä siltä varalta että sitä on ruuvattu pienemmälle sitä mukaa kun kalvo on antanu periksi...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

:oops: tyhmä kysymys mutta missä siellä on syättäruuvi? 8)
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No se on se mihin se edicin käyttämä lärpäke vastaa. Eli 19 mm mutteri löysälle ja sitten pulttia auki päin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Tässä on aika hyvä viteo dieselipunpun elämästä... vielä kun ymmärtäisi jupinasta jotain niin :)

.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Joo.. ruuvia väännetty auki 3/4 kierrosta... vielä ei ainakaan savu tuprua sen kummemmin pakoputkesta. Hieman tuli taas njuuttoita lisää mutta silti pikkiriikkisen on vielä hakusessa. Väännän sen täyteen kierrokseen ja tyydyn siihen ainakin hetkiseksi... Vai tyydynkö??? onko kierros riittävä??
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

SuurSyömäri kirjoitti:Joo.. ruuvia väännetty auki 3/4 kierrosta... vielä ei ainakaan savu tuprua sen kummemmin pakoputkesta. Hieman tuli taas njuuttoita lisää mutta silti pikkiriikkisen on vielä hakusessa. Väännän sen täyteen kierrokseen ja tyydyn siihen ainakin hetkiseksi... Vai tyydynkö??? onko kierros riittävä??
Ainakin hojottimen kattilassa täys kierros on paljon :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Kuulin et neloskoneessa kyseinen ruuvaus ei auttas kovinkaan paljon...
Saattaa olla hevosmiesten tietotoimiston jorinoita.
Hojottimessa kyllä löyty voimaa ko. ruuvin alta, daiseliakin alko palamaan yhtä kovia määriä :evil: :evil: :evil: :evil:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Oukei... jätän nyt varmuudeksi ton tohon 3/4 tilaan ja ihmetellään sitä tässä kuorman kanssa. Oletusarvona on kuiteski se että edellinen säätäjä on säätänyt sitä syättöä pienemmälle konpensoidakseen katsastukseen tota hajonnutta kalvoa... rautalangat oli poistuneet ruuvin päästä...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No tyhjiltään ilman kärriä pitäisi bertan mennä sen 130 km/h... tai ainakin oma bertta sen menee. Ja 35"silla turbolla ja tankki täynnä alamäkeen meni viimeksi sen 137 km/h navin mukaan.

Ei sitä syöttöruuvia tarvi pelätä. Säädä se niin että kuormalla urku auki vedossa se sauhuaa lievästi. Ei niin että maisema on mustana vaan niin että sitä hutua tulee sen verran että siitä näkee vielä hyvin läpi....
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin