Kuva Kuva

VIKAA. hj61 neliveto ei kytkeydy?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

tompe88
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2012 11:47 pm
Paikkakunta: tyrwää

VIKAA. hj61 neliveto ei kytkeydy?

Viesti Kirjoittaja tompe88 »

eli ostin hj61:sen neliveto toimi hyvin kun sillä ensiksi ajoin. nyt kun sitä kokeilin niin ei mennyt päälle vaikka veti vivusta L4 kohtaan. hidas puoli meni päälle mutta voima ei välity etuperään?! etuperän kardaani pyörii tyhjää tuolla asennolla, mutta kun painan H4 nappia niin ei enää kardaani pyöri? sama vika vaikka lukot laittaa päälle? voiko pakkanen olla kiusana? mistä vikaa voisi hakea? tuo nopea neliveto on vissiin alipaine kellolla toimiva? kysyy aloittelija!!
Jazka
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 10:00 pm
Paikkakunta: Koski

Viesti Kirjoittaja Jazka »

Onhan napalukot lock- asennossa ?
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Toinen napalukko jäätynyt auki. Nosta tunkilla etuakseli ylös ja kokeile että etunavat menee lukkoon
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Rajakytkimessä johon toi keppi vaikuttaa vikaa
tompe88
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2012 11:47 pm
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja tompe88 »

napalukot ovat päällä ja silti etuperän kardaani pyörii tyhjää. nelivedon valitsin kepissä on hyvä tunto ja tuntuu että siellä jotain tapahtuisi, mutta ei. mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu mistään. täytyy yrittää saada se nyt sulamaan ja koeilla sitten uudestaan jos vaikka se toinen lukko on jäässä, hanttarin puolen lukko oli kyllä paljon raskaampi vääntää päälle kun kuskin puolen.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Kokeile vaikka lämmitellä niitä napiksia jollakin. Jos siellä on vanhat vetiset vassut niin saattavat vaan olla niin jäykät etteivät kytkeydy koska jousi painaa ne napikset kiinni ja kun kiertää irti niin pakolla vapautuvat.

Ja oikea tapa on sitten purkaa ja putsata ne voidella uusiksi ja samalla tiukata pyörän laakerit kun ovat hollilla.

Mutta tuolla saattaa päästä alkuun ja ne voi jättää kiinni asentoon jos voimansiirrosta ei kuulu mitään ylimääräisiä värinöitä tms.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Bjhjcgmod
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja Bjhjcgmod »

Kuusykkösissä on yleensä alipaineella tuo nelivedon lukitus. Jos joku letkuista on irti ei neliveto lukitu. Mutta sen varmaan jo etukartaanin pyörimisestä tai pyörimättömyydestä selvitit

Vetääkö edes kolmella pyörällä jos lukitset tasauspyörästöt?
pihlaja
Viestit: 2
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 9:16 pm
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

mulla oli 61 ilmeisesti napalukko jääs kun neliveto ei pelannu kovilla pakkasilla kun nyt pelaa. toises napalukos on toki jotakin vikaa kun välil paukahtelee. eikä paukunivel sillä vetolakkaa yks kaks. tota hjtä on toki hiukan käskytetty.
tompe88
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2012 11:47 pm
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja tompe88 »

joo eli nyt rupes pelittään neliveto ku pakkaset heltis. eli kiitos vihjeistä!! mites toi nopee neliveto toimii toeriassa? kun laitan sen päälle niin etukardaani kyllä on lukossa, mutta tuntuu ettei silti ole kauhean hyvä etenemis kyky...? on toki huonot renkaat näin talvella kun alla on mud-terrainit :shock:
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

tompe88 kirjoitti:joo eli nyt rupes pelittään neliveto ku pakkaset heltis. eli kiitos vihjeistä!! mites toi nopee neliveto toimii toeriassa? kun laitan sen päälle niin etukardaani kyllä on lukossa, mutta tuntuu ettei silti ole kauhean hyvä etenemis kyky...? on toki huonot renkaat näin talvella kun alla on mud-terrainit :shock:
Nopee nelikko toimii samalla lailla kun hidaskin nelikko, Nopee on nopee ja hidas on hidas.

Nelikolla saat yhen renkaan etuakselilla vetämän ilman akselilukkoa.
Lukot päällä etenee ihan eri tahtiin.

Eikös sinä ole lukkoalekseita?

Mikkäs rinkulat sulla on hojarissa?

ps. napalukot irti ja löpöllä pesu,sit notkeen vassun ja öljyn sekotuksella kevyt silaus napiksen liikkuvin osiin ja kasaan.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Käyttäjä kirjoitti:
tompe88 kirjoitti:joo eli nyt rupes pelittään neliveto ku pakkaset heltis. eli kiitos vihjeistä!! mites toi nopee neliveto toimii toeriassa? kun laitan sen päälle niin etukardaani kyllä on lukossa, mutta tuntuu ettei silti ole kauhean hyvä etenemis kyky...? on toki huonot renkaat näin talvella kun alla on mud-terrainit :shock:
Nopee nelikko toimii samalla lailla kun hidaskin nelikko, Nopee on nopee ja hidas on hidas.

Nelikolla saat yhen renkaan etuakselilla vetämän ilman akselilukkoa.
Lukot päällä etenee ihan eri tahtiin.

Eikös sinä ole lukkoalekseita?

Mikkäs rinkulat sulla on hojarissa?

ps. napalukot irti ja löpöllä pesu,sit notkeen vassun ja öljyn sekotuksella kevyt silaus napiksen liikkuvin osiin ja kasaan.
Hei ukkeli.Tarkkuutta peliin. Tämä on Cruiseri palsta eikä suoli24.

Kyllä ne molemmat pyörät vetää ihan samalla tavalla kuin takanakin. Ruopivat kyllä mielummin yksi kerrallaan...Mutta se on eri asia. Molemmat vetää silti sen minkä heikompi pito antaa myöten.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Antsa kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:
tompe88 kirjoitti:joo eli nyt rupes pelittään neliveto ku pakkaset heltis. eli kiitos vihjeistä!! mites toi nopee neliveto toimii toeriassa? kun laitan sen päälle niin etukardaani kyllä on lukossa, mutta tuntuu ettei silti ole kauhean hyvä etenemis kyky...? on toki huonot renkaat näin talvella kun alla on mud-terrainit :shock:
Nopee nelikko toimii samalla lailla kun hidaskin nelikko, Nopee on nopee ja hidas on hidas.

Nelikolla saat yhen renkaan etuakselilla vetämän ilman akselilukkoa.
Lukot päällä etenee ihan eri tahtiin.

Eikös sinä ole lukkoalekseita?

Mikkäs rinkulat sulla on hojarissa?

ps. napalukot irti ja löpöllä pesu,sit notkeen vassun ja öljyn sekotuksella kevyt silaus napiksen liikkuvin osiin ja kasaan.
Hei ukkeli.Tarkkuutta peliin. Tämä on Cruiseri palsta eikä suoli24.

Kyllä ne molemmat pyörät vetää ihan samalla tavalla kuin takanakin. Ruopivat kyllä mielummin yksi kerrallaan...Mutta se on eri asia. Molemmat vetää silti sen minkä heikompi pito antaa myöten.
Juu ei ole suolipaskapalsta eikä tule...
Vetäähän ne molemmat renkaat juu kun niillä on samat kitkaominaisuudet.

Mutta sillon ne vetää molemmat 100% kun siellä on akselilukko.
Elä opeta isääs naimaan :mrgreen:

Ymmärrän kyllä miten auton voimansiirto käyttäytyy mutta jos olet sitä mieltä että tässä tarvii perusasioita alkaa selittämään ja rautalangasta vääntämään niin kyllä se sopii.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Neliveto

Ton artikkein mukaan vain nivassa ja brittipiiraassa on ainoastaan OIKEA neliveto.
Tätä sovellusta en pidä nelivetona ollenkaan.

T:Ukkeli
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ou Jee. Vaan pointti on se että jos joku kysyy jotakin tietämättömyyttä niin siihen pitää vastata faktalla eikä essonbaari termein. KUN ollaan asia palstalla.

Piirakan paisto ja piparin kostutus jutut on sitten erikseen. :mrgreen:

Ugh.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
tompe88
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2012 11:47 pm
Paikkakunta: tyrwää

Viesti Kirjoittaja tompe88 »

hauskoja viestejä :D tiedän kyl siis ton että ilman lukkoja sutii rengas jolla huonoin pito, mut tarkotin että mikä kytkee nopeen nelivedon kun nappia painaa, joku alipaine hässäkkä??
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Jep... Ja joku joka tietää paremmin kertoo lisää.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin