Syylärinkorkki
Valvoja: Käyttäjä
Syylärinkorkki
Moi, on ollut kovasti kirjoituksia "lämpöongelmista". Onko teillä vanha orkkis syylärinkorkki ,uusi orkkis vai kenties uusi tarvikekorkki malli Motonet tai joku muu? Ostin kesällä tarvikekorkin ,kun se oli täysin saman näköinen kuin orkkis ja hintakin vain muutaman euron. Mutta mutta, ei nostanu uudellakaan korkilla minkäänlaista painetta jäähdytysjärjestelmään. Yläletku oli pehmeä,kuin vanhalla miehellä.Ja letkua painellessa kuului lorinaa paisuntasäiliöstä. Uusi tarvikekorkki on 0.5mm matalampi kuin orkkis. Siis et huomaa ilman tönäriä sitä eroa.Alempi kumitiiviste ei tiivisty riittävästi syylärin reijän tasopintaan. Laitoin alemman kumitiivisteen ja korkinrungon väliin 0.5 mm tiivistepaperista leikatun renkulan ja johan alkoi painetta löytyä järjestelmässä. Voisiko tällainen vaikuttaa niihin teidän lämpöongelmiin? Tässäkin huomataan se orkkiksen ja tarvikkeen ero.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Joo, jyllää jyllää,ja webastotkin toimii, mutta on ollut kyse siitä miten se lämpö sieltä koneesta saadaan lämmityslaitteen kennolle ja edelleen lämmittämään kuskia ja hyttiä.
Kysymys olikin ,miten se tarvikekorkin paineen tuottamattomuus tms. jäähdytysjärjestelmään vaikuttaa siihen miten lämppäri tuottaa lämmintä .
t.jp
Kysymys olikin ,miten se tarvikekorkin paineen tuottamattomuus tms. jäähdytysjärjestelmään vaikuttaa siihen miten lämppäri tuottaa lämmintä .
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
JIIHAA kirjoitti:Mä laitoin tarvikekorkin merkkiä Gates ja hyvin toimii. Mulla toi vanha korkki päästi nesteen paisuntasäiliöön mutta moottorin jäähtyessä otti ilmaa tilalle eikä nestettä säiliöstä niinkuin olisi pitäny.
Mulla on jokin tarvikekorkki ja tekee just noin. Nesteet menee lämpöjen noustessa paisuntasäiliöön, mutta ei sieltä takaisin syyläriin missään tilanteessa. Syylärinkorkki tuntuu hieman jopa löysältä kiinni ollessaan. Voikohan tuolla olla vaikutusta myös siihen ettei sisälle tule edes haalea ilmaa? Saatikka sitten edes vähän lämmintä. Muuten nesteet kyllä lämpenee. Letkut ainakin kuumenee niin ettei koskea pysty.