Kuva Kuva

J120 Suutinvika iski

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

-MaTTi- kirjoitti: Tuo plussallaolohan viittais että ainetta pitää syystä tai toisesta ruutata enemmän.
Juuri tämä aiheutti meillä sen että mäntä halkes. Siis että ainetta ruiskutettiin liikaa.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

kenni_ kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti: Tuo plussallaolohan viittais että ainetta pitää syystä tai toisesta ruutata enemmän.
Juuri tämä aiheutti meillä sen että mäntä halkes. Siis että ainetta ruiskutettiin liikaa.
Eli suuttimen sumu ei ole varmaankaan tuossa vaiheessa kunnossa, eli ei syty niin helposti ja kakkua työnnetään tämän kompensoimiseksi lisää.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

Tulevalle maanantaille on varattu aika kaikkien suutinten vaihdolle paikalliseen Dieselpajaan. Olivat sitä mieltä, että kyseisiä "paineputkia" on ihan turha vaihtaa, eivät vuoda kuulemma "ikinä".

Heidän kauttaan oli saatavilla Denson tehdaskunnostamia Denso suuttimia, uskoisin että samat suuttimet mitä myös merkkiliike olisi käyttänyt?

Uskoisin että vielä moottorille ei ole vahinkoa syntynyt, kun ajossa ei oikeastaan ole juurikaan oireillut, vaan vetää hyvin eikä ole sytytellyt vikavaloja?
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

peLoGo? kirjoitti:Tulevalle maanantaille on varattu aika kaikkien suutinten vaihdolle paikalliseen Dieselpajaan. Olivat sitä mieltä, että kyseisiä "paineputkia" on ihan turha vaihtaa, eivät vuoda kuulemma "ikinä".

Heidän kauttaan oli saatavilla Denson tehdaskunnostamia Denso suuttimia, uskoisin että samat suuttimet mitä myös merkkiliike olisi käyttänyt?

Uskoisin että vielä moottorille ei ole vahinkoa syntynyt, kun ajossa ei oikeastaan ole juurikaan oireillut, vaan vetää hyvin eikä ole sytytellyt vikavaloja?
Toyota ei mun mielestä myy kun uusia suuttimia.

Ei meilläkään syttyny mitään vikavaloo missään vaiheessa. Sit ihmettelin itekkin. Saksalaiset olis menny heti limp modeen.

Mutta tuskin on mitään viä tullu jos toimii viä.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

kenni_ kirjoitti: Ei meilläkään syttyny mitään vikavaloo missään vaiheessa. Sit ihmettelin itekkin. Saksalaiset olis menny heti limp modeen.
Onkos näissä Cruisereissa OBD2? Saattais selittää että vikadiagnostiikka ei oo niin herkkä, en kyl tiedä tarkalleen mitä se dieseleissä tarkkailee. Direktiivit kun ei vaadi yli 2500 kg kokonaismassaisiin kuin vasta 1.1.2006 (kepoisimpiin 1.1.2004). Silloin tuli myös Euro 4 -päästövaatimus ja 127 kW -moottori.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

onko cruiserin suuttimet mallia pietso? vai normaalimmat mmitä muissa D4D koneissa yleensä? tarvis mittauttaa oman avensiksen 2,2 D4D suuttimet kans. mutta toimiikos toi toyota testream ohjelma pelkästään xp pohjasessa lppärissä kuten joskus jostain luin?
HJ60 -82
carina II LB GL -89
carina II -90
avensis STW -06

slck#473
Jani Erola
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

pemaripoju kirjoitti:mutta toimiikos toi toyota testream ohjelma pelkästään xp pohjasessa lppärissä kuten joskus jostain luin?
Mulla on miniläppis Windows 7 Starterilla ja pyörii ok siinä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
JJ
Viestit: 44
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 9:53 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JJ »

Itse sovellus toimii millä winkkarilla vaan mutta tuon pulikan vaatima USB ajuri toimii heittämällä vain 32bit winkkareissa. Tuolta lisää nörtteilyä:
http://www.toyota-4runner.org/general-d ... 4-bit.html

Virittelemällä siis saa tuon ajurin ujutettua uudenkarheaan 64bit winkkariinkin.

Tuli tämän ketjun innostamana tilattua tuo piuha itsellekin, saa nähdä milloin tulee. Kun ei tule kovin paljoa näitä seurailtua niin olin yhä siinä luulossa, että näihin Cruisereihin pitää hommata se Denson Intelligent Tester 2, jota kyllä Alibabat ym. on pullollaan mutta hinta ihan eri.

Näin "alan miehenä", eli töissä nörttihommissa, kädet jo tärisee ajatuksesta päästä säätämään autotalliin omaa läppäriä...
kädetön apumies
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

peLoGo? kirjoitti: Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Kyselin muuten tästäkin ja kyllä kuulemma pitää suuttimet vaihdettaessa parittaa ECU:n kanssa.
kenni_ kirjoitti: Toyota ei mun mielestä myy kun uusia suuttimia.
Myös merkkiliike tarjosi kunnostettuja suuttimia. Ilmeisesti on ollut merkkarin valikoimissa vasta hetken.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

peLoGo? kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti: Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Kyselin muuten tästäkin ja kyllä kuulemma pitää suuttimet vaihdettaessa parittaa ECU:n kanssa.
Näyttää tuossa Techstreamissa olevan suutinten kalibrointi tms. homma mikä ilmeisesti just tätä varten.
kenni_ kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti: Tämä suuttimien hinnan päälle tuleva paineputket jäi askarruttamaan, onko ne todella vaihdettava kun suuttimet vaihdetaan?
Noi putket kai vaihdetaan sen takia ettei jää vuotaan kun otetaan auki. Perustelevat sitä common railin korkeella ruiskutuspaineella tai jotain... todellisuutta en tiedä.
LC100:ssahan on suutinputkien vaihto jakohihnan kans samaan aikaan 160 tkm välein, vaikka ei mikään commonrail-kone olekaan. En tiedä onko kuinka tarpeellinen operaatio, mitäs niille muuta vois tapahtua kuin murtua? Sen kyllä huomaa sitten varmasti jos niin kävis, en oo kyllä koskaan kuullut ja tuskinpa noihin kaikkiin on niitä vaihdettu koskaan. Eikä konetta rikkois vaikka murtuiski.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tilasin ton techstream ohjelman, saa nähdä koska tulee ja missä läppärissä saa toimiin. mutta mites jos joutus vaikka suuttimen vaihtaan niin pystyykö tolla piuhalla sen kaliproitteen vai meneeko toyota huollon jutuiksi? pitäiskö ne vanhatki kaliproida uusiksi samalla? jotain joskus luin fintoyssiltä että joku lupas laittaa korjausarvot kohdalleen kaliproinnilla?
HJ60 -82
carina II LB GL -89
carina II -90
avensis STW -06

slck#473
Jani Erola
Avatar
TS
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Loka 28, 2014 9:02 am
Paikkakunta: Alavus

Suutin huolto

Viesti Kirjoittaja TS »

Käytin pätkää öljynvaihto huollossa reilu kuukausi sitten ja kysyin Toyotan maailmanmestari huoltajilta tästä suutin hommasta että pitääkö sille tehdä jotain ja kerroin mm. mitä olin täältä lukenut aiheesta. Sanoi että vika on ollut joissakin suuttimen tiivisteissä jolloin alkaa päästämään pakokaasua öljyn sekaan ja tukkii öljysiivilän ja ennenpitkää saattaa mennä kone rikki ellei huomata ajoissa.

Vähän aikaa konetta selattuaan selvisi että Toyotan huolto kampanja koski myös tuonti kampettani joten siihen vaihdettiin suuttimen tiivisteet tehtaan laskuun. Tosin Saksassa oli jo ilmeisesti toimenpide suoritettu koska tuumasivat että tiivisteet eivät olleet alkuperäiset, no tehtaan piikkiin meni joka tapauksessa. Samalla korjasivat öljykopan tiivisteen joka vuoti hieman.

TS
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: Suutin huolto

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

TS kirjoitti:Käytin pätkää öljynvaihto huollossa reilu kuukausi sitten ja kysyin Toyotan maailmanmestari huoltajilta tästä suutin hommasta että pitääkö sille tehdä jotain ja kerroin mm. mitä olin täältä lukenut aiheesta. Sanoi että vika on ollut joissakin suuttimen tiivisteissä jolloin alkaa päästämään pakokaasua öljyn sekaan ja tukkii öljysiivilän ja ennenpitkää saattaa mennä kone rikki ellei huomata ajoissa.

Vähän aikaa konetta selattuaan selvisi että Toyotan huolto kampanja koski myös tuonti kampettani joten siihen vaihdettiin suuttimen tiivisteet tehtaan laskuun. Tosin Saksassa oli jo ilmeisesti toimenpide suoritettu koska tuumasivat että tiivisteet eivät olleet alkuperäiset, no tehtaan piikkiin meni joka tapauksessa. Samalla korjasivat öljykopan tiivisteen joka vuoti hieman.

TS
Joo suuttimien tiivisteistä oli kamppis maailmanlaajuisesti. Mutta tää viestiketju koski itse suuttimia. Eli itse suutin vikaantuu ja aiheuttaa konerikon. Tätähän ei toyota ite myönnä, mutta vikaa näissä on ollu ympäri maailmaa, varsinkin pohjoismaaissa. Eli kannattaa testata omasa autosta noi korjausarvot.
Jos on lähelläkään viittä niin kannattaa vaihtaa suuttimet uusiin.
Avatar
Gebes
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 7:10 pm
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Gebes »

Itellä oli n. kolmen pintaan kun testautin. Ajettu 265tkm
Avatar
TS
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Loka 28, 2014 9:02 am
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja TS »

Ok, hyvä tietää niin saa seuraavalla kerralla kysyä tämäkin asia kuntoon!

TS
Vastaa Viestiin