Kuva Kuva

J120 Suutinvika iski

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Vähä updatee..

Vesipumppu oli sökö ja webaston palopesä.. great.
No hyvä uutinen oli että öljysihti oli puhdas, joten todennäkösesti kone on muuten ehjä.
Suuttimet on matkalla englannista, mallia kunnostetut. Hintaa kerty 333e/kpl, vuoden takuulla. Saavat kyllä luvan toimia _vähintään_ seuraavat 200tkm.
Sitten kun vielä tulisivat ajallaan, eli mielellään tällä viikolla. On "hiukan" epämääräinen oi ICCn seuranta palvelu.
Vai saako joku muu tästä jotain tolkkua? -> http://www.globalexpress.uk.com/quicktr ... 0067851989

Anyway, tulossa sellanen ihan mukavan kallis remontti.. :x
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Viittaisko Status/POD: OHRAKAMMEN Kaukokiidon iltatyöjohtajaan Ari Ohrakämmeneen: http://www.auramaa.fi/yhteystiedot/vantaa

Joten saattaa olla jo lähellä...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

-MaTTi- kirjoitti:Viittaisko Status/POD: OHRAKAMMEN Kaukokiidon iltatyöjohtajaan Ari Ohrakämmeneen: http://www.auramaa.fi/yhteystiedot/vantaa

Joten saattaa olla jo lähellä...
:D Hehh, aika kaukaa haettu, mutta ei mahdotonta. Toivottavasti nyt vaan sais auton mahd. pian kuntoon. Alkaa pääsiäinenkin lähestyyn...
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Joop. Olivat englanninpoijjaat sitten pakanneet mukaan yhen väärän suuttimen. Eli 3 tuli oikeita. Prkl. No jos saisivat tilattua yhen uuden toyotalla sitten, ja jos ei niin sit pitää vaan laittaa pariks viikoks nippuun se yhellä vanhalla suuttimella ja toivoo ettei poi'i. Pikkuhiljaa alkaa kyllä nakertaa!
LTT
Viestit: 20
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 10:49 am
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja LTT »

Miten automaattivaihteiston öljynvaihdot (-05 landcruiser). Öljyksi suositellaan ATF WS jos muistan oikein, mutta mitä tällainen öljy on. Toyotan omaa öljyä mutta onko tietoa mikä olisi vastaava niin vois ne öljytkin vaihdattaa muualla kuin tojo-autossa. Vaihtoväliksi antaa ohjekirja 90 tkm. Onko siellä jotain suodattimia tai tiivisteitä mitkä pitää samalla vaihtaa?
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Enpä tiedä, mutta toyotalla maksaa se öljynvaihto joku ~150e, ite kyllä kärsisin sen verran että tulee varmasti oikeat öljyt ja määrät. Kaikenlisäks pk-seudulla ei tuntunu millään onnistuvan tuo, mutta tampereella kylläkin.
alticity
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 2:23 pm
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja alticity »

Huollossa tiputtavat pois sen 4 litraa ja uutta tilalle. Jää 8 litraa vanhaa öljyä kiertämään. Onko siitä sitte mitään hyötyä, sen voi itse kukin arvioida.
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Ei kannata öljyissä sästellä kannattaa pestä se laatikko uudella öljyllä siis vanhat ulos uudet öljyt sisään ajaa jonku kymmenen km. Ja öljyt ulos ja uuta oljyä maksaa paljon mutta se laatikko maksaa vielä enemän :D
Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

Onko kukaan kysynyt Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen OY:stä voivatko vaihtaa kärjet ja säätää 120 Cruiserista?
Autokatu 1 20380 Turku
puh. 02-2538447
Laittavat ainakin muutamaan muuhun merkkiin sähköohjatut suuttimet kuntoon. (lähetin irto suuttimet huoltoon)
Asiallinen ja hyvä palvelu. Ainakin omalla kohdalla.
Tv. Rein
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Nallentalli kirjoitti:Onko kukaan kysynyt Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen OY:stä voivatko vaihtaa kärjet ja säätää 120 Cruiserista?

Tuonne en ole soittanut, mutta muutamaan muuhun soitin ja kaikista sanoivat ettei suomessa tee mikaan paikka toyotan suuttimia. Kaikki kylla myyvat englannista tulevia vaihtosuuttimia.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Miten automaattivaihteiston öljynvaihdot (-05 landcruiser). Öljyksi suositellaan ATF WS jos muistan oikein, mutta mitä tällainen öljy on. Toyotan omaa öljyä mutta onko tietoa mikä olisi vastaava


Vanhemmassa 4 vaihteisessa on öljytikku ja eri öljyt.
Jos on 5 vaihdetta, silloin on A750F-laatikko ja öljynä toyota ws(world standard) ei tikkua, öljymäärä katsotaan ylivuotoreiästä valuttamalla, kun öljyn lämpötila oikea. Katsotaan testerillä tai huijaamalla hyppylangalla, atf temp valosta katsomalla. Helppoa
:D

Ainoa toinen tietämäni luokitukset täyttävä öljy on RedLine D6 atf
Toyota WS yli 10e/l 14 ? (tulee peltisessä 1l säilykepurkissa, jossa lukee toyota genuine motor oil :D )

RedLine yli 20e/l 22,5?

On muuten melko liruja nuo matalan viskositeetin öljyt..

Ja öljyä laatikossa reippasti yli 10l
(Vanhalla koneella tuonki laatikon korjauskirja, sieltä saisi tarkan määrän)
Tuosta pohjasta en saanut kuin n. 3l ulos,
Uudet sisälle ja jonkin ajan päästä uudestaan vaihto.
Onko muuta apua kuin mielenrauhaa? No kyllä ainakin saa lisää kitkanmuuntimia tai jotain lisäaineita kiertoon.

Muissa laatikoissa olen pudottanut öljypohjan alas, pessyt magneetit ja suotimen, tuossakin ilmeisesti sellainen metalliverkko, sen tarkka kaveri vaihtaakin joskus. Sitten tuoretta öljyä täyttö ja jäähdyttimeltä letku irti. Pari litraa kerrallaan tyhjään kanisteriin vanhaa öljyä, moottoria aina sen aikaa käyttäen. Ja samanverran uutta taas tilalle. Tätä toistetaan kunnes tulee tuoretta kirkkaan punaista öljyä ulos. Sitten ajoa kuumaksi ja öljytason tarkastus. Nyt on oikeaoppinen automaatin öljynvaihto suoritettu.

Ainakin volvolla ovat käyttäneet tuota kierrätysmenetelmää, onko oikein sellainen vaihtaja sitten joka riittävän pitkään kierrättää öljyä, että on puhdasta? Voi mennä enemmänkin öljyä kuin laatikon tilavuus on..


Onhan siinä hommaa, mutta jatkaa kivasti laatikon ikää, ja tosiaan se aski ihan oikeasti on kallis..
Viimeksi muokannut kzj, Ma Huhti 01, 2013 9:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

kzj kirjoitti:ja tosiaan se aski ihan oikeasti on kallis..

Kallis se on ja eritoten suomessa. Hiekkamaassa laatikko jakolaatikon kanssa olisi ollut yhteensa melkein 2000e :roll:
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

No siellä olis ollut hinta kohdallaan, toyodiy näyttää vajaata 10 000e atm+jakolaatikko..
alticity
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 2:23 pm
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja alticity »

kzj kirjoitti:Miten automaattivaihteiston öljynvaihdot (-05 landcruiser). Öljyksi suositellaan ATF WS jos muistan oikein, mutta mitä tällainen öljy on. Toyotan omaa öljyä mutta onko tietoa mikä olisi vastaava


Vanhemmassa 4 vaihteisessa on öljytikku ja eri öljyt.
Jos on 5 vaihdetta, silloin on A750F-laatikko ja öljynä toyota ws(world standard) ei tikkua, öljymäärä katsotaan ylivuotoreiästä valuttamalla, kun öljyn lämpötila oikea. Katsotaan testerillä tai huijaamalla hyppylangalla, atf temp valosta katsomalla. Helppoa
:D

Ainoa toinen tietämäni luokitukset täyttävä öljy on RedLine D6 atf
Toyota WS yli 10e/l 14 ? (tulee peltisessä 1l säilykepurkissa, jossa lukee toyota genuine motor oil :D )

RedLine yli 20e/l 22,5?

On muuten melko liruja nuo matalan viskositeetin öljyt..

Ja öljyä laatikossa reippasti yli 10l
(Vanhalla koneella tuonki laatikon korjauskirja, sieltä saisi tarkan määrän)
Tuosta pohjasta en saanut kuin n. 3l ulos,
Uudet sisälle ja jonkin ajan päästä uudestaan vaihto.
Onko muuta apua kuin mielenrauhaa? No kyllä ainakin saa lisää kitkanmuuntimia tai jotain lisäaineita kiertoon.

Muissa laatikoissa olen pudottanut öljypohjan alas, pessyt magneetit ja suotimen, tuossakin ilmeisesti sellainen metalliverkko, sen tarkka kaveri vaihtaakin joskus. Sitten tuoretta öljyä täyttö ja jäähdyttimeltä letku irti. Pari litraa kerrallaan tyhjään kanisteriin vanhaa öljyä, moottoria aina sen aikaa käyttäen. Ja samanverran uutta taas tilalle. Tätä toistetaan kunnes tulee tuoretta kirkkaan punaista öljyä ulos. Sitten ajoa kuumaksi ja öljytason tarkastus. Nyt on oikeaoppinen automaatin öljynvaihto suoritettu.

Ainakin volvolla ovat käyttäneet tuota kierrätysmenetelmää, onko oikein sellainen vaihtaja sitten joka riittävän pitkään kierrättää öljyä, että on puhdasta? Voi mennä enemmänkin öljyä kuin laatikon tilavuus on..


Onhan siinä hommaa, mutta jatkaa kivasti laatikon ikää, ja tosiaan se aski ihan oikeasti on kallis..
Noin tein itse, melkein parikymmentä litraa sain öljyä kulutettua. Mulla on se 4 vaihteinen laatikko. Jotakin mobilin öljyä oli mitä laitoin, muistaakseni 240eur/20ltr. Ihan hyvänhajuset öljyt oli vanhatkin, mutta tulipahan vaihdettua.
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Laitoin 4 vaihteiseen (A343F) automaattiin Teboil Fluid S . n. 10e/l ,
4L pänikässä
Siinä on Toyota T-IV luokitus. (Ohjekirjan suositus)


Tosin askin propussa lukee D II ?
Silloin kävis esim. Teboil Fluid D , Reilu 80e 20L pönttö.
Pitäis tarkemmin tutkia vanhemman laatikon vaatimukset.
Voisi olla vanhaan laatikkoon parempikin tuo Dexron II , vähemmän luistoa.
Vielä ei uskalla kokeilla.

Ja en ole mikään teboil mainosmies, muilta löytyy kanssa vastaavat liemet.
Nuo vaan läheltä edullisesti löytyi..
Vastaa Viestiin