Sivu 8/14

Lähetetty: To Loka 09, 2014 10:27 pm
Kirjoittaja peLoGo?
Auto kävi 300tkm huollossa merkkiliikkeessä. Pyysin samalla katsomaan suutinten korjausarvot ja kuten pelkäsinkin, alkaa suuttimet olla vaihtokunnossa..

Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8

Sain samalla myös korjausarvion suutinten vaihdolle.
Työtä ~3.5h
Varaosat ~1300€
Näiden lisäksi myös "paineputket" pitäisi vaihtaa ~700€.

Tämä suuttimien hinnan päälle tuleva paineputket jäi askarruttamaan, onko ne todella vaihdettava kun suuttimet vaihdetaan?

Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Olisikohan järkevää teettää remontti jossain muualla kuin merkkiliikkeessä? Esim:
http://www.hiomoisokangas.fi/www/index. ... eselosasto

Lähetetty: Pe Loka 10, 2014 1:09 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Korjausarvot?

Lähetetty: Pe Loka 10, 2014 1:44 pm
Kirjoittaja peLoGo?
PETEBJ75 kirjoitti:Korjausarvot?
Jep, niistähän on puhuttu tässä ketjussa myös aiemmin:
kenni_ kirjoitti:
ottok kirjoitti:Ootteko seurailleet omatoimisesti suuttimien kuntoa?

Viime huollossa merkkiliikkessä todettiin kahden suuttimen olevan vaihtorajalla ja suositeltiin varautumaan vaihtoon.

Tilasin techstreamin+kaapelin, että voi seurailla korjausarvojen kehitystä. On ollut vaan jo 2 kk tulossa kiinasta...

Onko jollakin hajua, minkälaisilla arvoilla viimeistään kannattaa vaihtoon ryhtyä?

Kiitos,
Taitaa olla suositus lähellä nollaa. Omat oli ihan vituillaan jo kun arvo oli jotain 5.

Lähetetty: Pe Loka 10, 2014 9:57 pm
Kirjoittaja kenni_
peLoGo? kirjoitti:

Sain samalla myös korjausarvion suutinten vaihdolle.
Työtä ~3.5h
Varaosat ~1300€
Näiden lisäksi myös "paineputket" pitäisi vaihtaa ~700€.

Tämä suuttimien hinnan päälle tuleva paineputket jäi askarruttamaan, onko ne todella vaihdettava kun suuttimet vaihdetaan?

Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Olisikohan järkevää teettää remontti jossain muualla kuin merkkiliikkeessä? Esim:
http://www.hiomoisokangas.fi/www/index. ... eselosasto
Tilasin ite suuttimet osasuoralta, sieltä saa denson alkuperäsiä suuttimia jonkin verran halvemmalla. En tiedä asentaako ne niitä.
Noi putket kai vaihdetaan sen takia ettei jää vuotaan kun otetaan auki. Perustelevat sitä common railin korkeella ruiskutuspaineella tai jotain... todellisuutta en tiedä.

Lähetetty: Pe Loka 10, 2014 10:20 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
peLoGo? kirjoitti:alkaa suuttimet olla vaihtokunnossa..

Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8
Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?

Uskaltaiskohan vilkasta missä kunnossa on kohta puol miljoonaa ajetun Versokorollan suuttimet? Kuva Kun nyt olis tuo Techstreamikin läppärissä.

Onneks FJ:ssä on bensakone, aika paljon yksinkertasempi kuin nykydieseli, ei EGRääkään.

Lähetetty: La Loka 11, 2014 12:24 pm
Kirjoittaja kenni_
-MaTTi- kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti:
Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?
No sillä olis pystyny välttään yli 8 tonnin koneremontin jos olis vaihtanu ajoissa...

Mutta onneks tän ketjun myötä ihmiset tiedostaa nyt kyseisen ongelman paremmin ja osaa ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin ajoissa.

Lähetetty: La Loka 11, 2014 12:48 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Kirjottaako kenni tonne ukk osioon tietopaketin tästä problematiikasta. Sieltä se löytys sukkelaa.

Lähetetty: La Loka 11, 2014 5:01 pm
Kirjoittaja kenni_
Käyttäjä kirjoitti:Kirjottaako kenni tonne ukk osioon tietopaketin tästä problematiikasta. Sieltä se löytys sukkelaa.
Voinhan sinne rustailla sen mitä aiheesta tiedän. :)

Lähetetty: La Loka 11, 2014 9:54 pm
Kirjoittaja ottok
-MaTTi- kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti:alkaa suuttimet olla vaihtokunnossa..

Suuttimien korjausarvot:
Syl 1 -0,5
Syl 2 -3,3
Syl 3 +5
Syl 4 -1,8
Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?

Uskaltaiskohan vilkasta missä kunnossa on kohta puol miljoonaa ajetun Versokorollan suuttimet? Kuva Kun nyt olis tuo Techstreamikin läppärissä.

Onneks FJ:ssä on bensakone, aika paljon yksinkertasempi kuin nykydieseli, ei EGRääkään.
Mistä MaTTi hommasit Techstreamin? Kiinasta tuli aikoinaan kaapeli ja ohjelma, mutta ohjelmaa en saanut koskaan toimimaan omalla koneella..

Lähetetty: Su Loka 12, 2014 10:01 am
Kirjoittaja -MaTTi-
ottok kirjoitti: Mistä MaTTi hommasit Techstreamin? Kiinasta tuli aikoinaan kaapeli ja ohjelma, mutta ohjelmaa en saanut koskaan toimimaan omalla koneella..
Kiinasta se tämäkin tuli: http://www.uobd2.net/wholesale/mini-vci ... -2442.html

Jos sulla on jo tollanen kaapeli, saat ton mukana tulleen levyn lainaan jos haluut, niin voit kokeilla josko pelais. Ei oo tunnuksia eikä mitään. Tolle kaapelillehan on oma ajurinsa, kai sen huomasit asentaa?

Lähetetty: Su Loka 12, 2014 3:52 pm
Kirjoittaja peLoGo?
kenni_ kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti: Mitä sillä suutinten vaihdolla saavutettais? Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?
No sillä olis pystyny välttään yli 8 tonnin koneremontin jos olis vaihtanu ajoissa...

Mutta onneks tän ketjun myötä ihmiset tiedostaa nyt kyseisen ongelman paremmin ja osaa ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin ajoissa.
Juurikin tätä 8 tonnin koneremonttia haluttaisiin välttää.
Lisäksi auto tuntuu hieman janoiselta ja välillä tyhjäkäynti ikäänkuin "empii". Olen epäillyt tämän johtuvan suuttimista. Päästöarvot olivat kyllä juuri leimalla hyvät..

Oliko ihmisillä mielipidettä kannattaako nuo "paineputket" todella vaihtaa? Ne tuntuvat ainakin merkkarilla sikahintaisilta.

Lähetetty: Su Loka 12, 2014 8:42 pm
Kirjoittaja kenni_
peLoGo? kirjoitti: Juurikin tätä 8 tonnin koneremonttia haluttaisiin välttää.
Lisäksi auto tuntuu hieman janoiselta ja välillä tyhjäkäynti ikäänkuin "empii". Olen epäillyt tämän johtuvan suuttimista. Päästöarvot olivat kyllä juuri leimalla hyvät..

Oliko ihmisillä mielipidettä kannattaako nuo "paineputket" todella vaihtaa? Ne tuntuvat ainakin merkkarilla sikahintaisilta.
Ite just selailin toyotan laskua enkä sieltä löytänyt että meille olis niitä vaihdettu. Eikä ainakaan vielä ole alkanu vuotaan. *kop kop* ;)

Paljonko oli savuarvo päästötestissä? Meillä oli huomattavan korkea just ennen tota laukeemista. Muistaakseni olisko saanu olla 2,5 ja oli 2,1. Rempan jälkeen tippu 0.2:een


Nyt löytyy UKK osiosta mitä meikäläinen tietää tästä ongelmasta. Sinne voi käydä täydenteleen jos on täydennettävää. :)

Lähetetty: Ma Loka 13, 2014 1:18 pm
Kirjoittaja peLoGo?
kenni_ kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti: Juurikin tätä 8 tonnin koneremonttia haluttaisiin välttää.
Lisäksi auto tuntuu hieman janoiselta ja välillä tyhjäkäynti ikäänkuin "empii". Olen epäillyt tämän johtuvan suuttimista. Päästöarvot olivat kyllä juuri leimalla hyvät..

Oliko ihmisillä mielipidettä kannattaako nuo "paineputket" todella vaihtaa? Ne tuntuvat ainakin merkkarilla sikahintaisilta.
Ite just selailin toyotan laskua enkä sieltä löytänyt että meille olis niitä vaihdettu. Eikä ainakaan vielä ole alkanu vuotaan. *kop kop* ;)

Paljonko oli savuarvo päästötestissä? Meillä oli huomattavan korkea just ennen tota laukeemista. Muistaakseni olisko saanu olla 2,5 ja oli 2,1. Rempan jälkeen tippu 0.2:een


Nyt löytyy UKK osiosta mitä meikäläinen tietää tästä ongelmasta. Sinne voi käydä täydenteleen jos on täydennettävää. :)
K-arvo leimalla oli 1,4. Eli siinäkin taitaa olla parantamisen varaa :)

Lähetetty: Ma Loka 13, 2014 1:55 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
peLoGo? kirjoitti: K-arvo leimalla oli 1,4. Eli siinäkin taitaa olla parantamisen varaa :)
Tyyppihyväksynnän päästötestissä mitattu k-arvo, johon lisätty 0,5, löytyy vas. etusisäloksusta valmistajankilven vieressä olevasta tarrasta. Mahtoiks olla 1,jotain.

Täällä tuosta tehtaan raja-arvosta ei välitetä vaan kone saa tupruttaa 3.0. 127 kW Euro4-koneet 1.5.

Lähetetty: Ti Loka 14, 2014 8:10 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
-MaTTi- kirjoitti:Siihen asti kun auto osaa itse kompensoida suutinten kulumisen, onko väliä jos siellä joku näyttää +5?

Uskaltaiskohan vilkasta missä kunnossa on kohta puol miljoonaa ajetun Versokorollan suuttimet? Kuva Kun nyt olis tuo Techstreamikin läppärissä.
No niin, nytpä on tsekattu ja opittu taas uuttakin siinä samalla.
Kuva
Techstreamilla saa suuttimia kytkettyä vuorotellen pois pelistä, samalla huomasin että suuttimen korjaus on välillä -4.996 ->5.004 mm3 eli jos arvo on ton skaalan ulkopuolella niin suutin on moro. Eli pelogon huoli ei ole ollenkaan aiheeton, päinvastoin, se 3. pytyn suutin pitäisi vaihtaa asap. Yli vitosen korjausarvoa kun ei näemmä voi olla eli se on tapissaan nyt.

Pitäispä kokeilla mitä Forten diesellitku vaikuttais tilanteeseen. Tuo plussallaolohan viittais että ainetta pitää syystä tai toisesta ruutata enemmän.