Sivu 9/14

Lähetetty: Ti Loka 14, 2014 8:53 pm
Kirjoittaja kenni_
-MaTTi- kirjoitti: Tuo plussallaolohan viittais että ainetta pitää syystä tai toisesta ruutata enemmän.
Juuri tämä aiheutti meillä sen että mäntä halkes. Siis että ainetta ruiskutettiin liikaa.

Lähetetty: Ti Loka 14, 2014 9:13 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
kenni_ kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti: Tuo plussallaolohan viittais että ainetta pitää syystä tai toisesta ruutata enemmän.
Juuri tämä aiheutti meillä sen että mäntä halkes. Siis että ainetta ruiskutettiin liikaa.
Eli suuttimen sumu ei ole varmaankaan tuossa vaiheessa kunnossa, eli ei syty niin helposti ja kakkua työnnetään tämän kompensoimiseksi lisää.

Lähetetty: Ke Loka 15, 2014 5:49 pm
Kirjoittaja peLoGo?
Tulevalle maanantaille on varattu aika kaikkien suutinten vaihdolle paikalliseen Dieselpajaan. Olivat sitä mieltä, että kyseisiä "paineputkia" on ihan turha vaihtaa, eivät vuoda kuulemma "ikinä".

Heidän kauttaan oli saatavilla Denson tehdaskunnostamia Denso suuttimia, uskoisin että samat suuttimet mitä myös merkkiliike olisi käyttänyt?

Uskoisin että vielä moottorille ei ole vahinkoa syntynyt, kun ajossa ei oikeastaan ole juurikaan oireillut, vaan vetää hyvin eikä ole sytytellyt vikavaloja?

Lähetetty: Ke Loka 15, 2014 6:44 pm
Kirjoittaja kenni_
peLoGo? kirjoitti:Tulevalle maanantaille on varattu aika kaikkien suutinten vaihdolle paikalliseen Dieselpajaan. Olivat sitä mieltä, että kyseisiä "paineputkia" on ihan turha vaihtaa, eivät vuoda kuulemma "ikinä".

Heidän kauttaan oli saatavilla Denson tehdaskunnostamia Denso suuttimia, uskoisin että samat suuttimet mitä myös merkkiliike olisi käyttänyt?

Uskoisin että vielä moottorille ei ole vahinkoa syntynyt, kun ajossa ei oikeastaan ole juurikaan oireillut, vaan vetää hyvin eikä ole sytytellyt vikavaloja?
Toyota ei mun mielestä myy kun uusia suuttimia.

Ei meilläkään syttyny mitään vikavaloo missään vaiheessa. Sit ihmettelin itekkin. Saksalaiset olis menny heti limp modeen.

Mutta tuskin on mitään viä tullu jos toimii viä.

Lähetetty: Ke Loka 15, 2014 8:01 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
kenni_ kirjoitti: Ei meilläkään syttyny mitään vikavaloo missään vaiheessa. Sit ihmettelin itekkin. Saksalaiset olis menny heti limp modeen.
Onkos näissä Cruisereissa OBD2? Saattais selittää että vikadiagnostiikka ei oo niin herkkä, en kyl tiedä tarkalleen mitä se dieseleissä tarkkailee. Direktiivit kun ei vaadi yli 2500 kg kokonaismassaisiin kuin vasta 1.1.2006 (kepoisimpiin 1.1.2004). Silloin tuli myös Euro 4 -päästövaatimus ja 127 kW -moottori.

Lähetetty: Ke Loka 15, 2014 8:06 pm
Kirjoittaja pemaripoju
onko cruiserin suuttimet mallia pietso? vai normaalimmat mmitä muissa D4D koneissa yleensä? tarvis mittauttaa oman avensiksen 2,2 D4D suuttimet kans. mutta toimiikos toi toyota testream ohjelma pelkästään xp pohjasessa lppärissä kuten joskus jostain luin?

Lähetetty: Ke Loka 15, 2014 8:22 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
pemaripoju kirjoitti:mutta toimiikos toi toyota testream ohjelma pelkästään xp pohjasessa lppärissä kuten joskus jostain luin?
Mulla on miniläppis Windows 7 Starterilla ja pyörii ok siinä.

Lähetetty: To Loka 16, 2014 9:07 am
Kirjoittaja JJ
Itse sovellus toimii millä winkkarilla vaan mutta tuon pulikan vaatima USB ajuri toimii heittämällä vain 32bit winkkareissa. Tuolta lisää nörtteilyä:
http://www.toyota-4runner.org/general-d ... 4-bit.html

Virittelemällä siis saa tuon ajurin ujutettua uudenkarheaan 64bit winkkariinkin.

Tuli tämän ketjun innostamana tilattua tuo piuha itsellekin, saa nähdä milloin tulee. Kun ei tule kovin paljoa näitä seurailtua niin olin yhä siinä luulossa, että näihin Cruisereihin pitää hommata se Denson Intelligent Tester 2, jota kyllä Alibabat ym. on pullollaan mutta hinta ihan eri.

Näin "alan miehenä", eli töissä nörttihommissa, kädet jo tärisee ajatuksesta päästä säätämään autotalliin omaa läppäriä...

Lähetetty: To Loka 16, 2014 10:41 am
Kirjoittaja peLoGo?
peLoGo? kirjoitti: Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Kyselin muuten tästäkin ja kyllä kuulemma pitää suuttimet vaihdettaessa parittaa ECU:n kanssa.
kenni_ kirjoitti: Toyota ei mun mielestä myy kun uusia suuttimia.
Myös merkkiliike tarjosi kunnostettuja suuttimia. Ilmeisesti on ollut merkkarin valikoimissa vasta hetken.

Lähetetty: To Loka 16, 2014 11:44 am
Kirjoittaja -MaTTi-
peLoGo? kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti: Lisäksi mietin pitääkö suuttimet koodata kun ne vaihdetaan?
Kyselin muuten tästäkin ja kyllä kuulemma pitää suuttimet vaihdettaessa parittaa ECU:n kanssa.
Näyttää tuossa Techstreamissa olevan suutinten kalibrointi tms. homma mikä ilmeisesti just tätä varten.
kenni_ kirjoitti:
peLoGo? kirjoitti: Tämä suuttimien hinnan päälle tuleva paineputket jäi askarruttamaan, onko ne todella vaihdettava kun suuttimet vaihdetaan?
Noi putket kai vaihdetaan sen takia ettei jää vuotaan kun otetaan auki. Perustelevat sitä common railin korkeella ruiskutuspaineella tai jotain... todellisuutta en tiedä.
LC100:ssahan on suutinputkien vaihto jakohihnan kans samaan aikaan 160 tkm välein, vaikka ei mikään commonrail-kone olekaan. En tiedä onko kuinka tarpeellinen operaatio, mitäs niille muuta vois tapahtua kuin murtua? Sen kyllä huomaa sitten varmasti jos niin kävis, en oo kyllä koskaan kuullut ja tuskinpa noihin kaikkiin on niitä vaihdettu koskaan. Eikä konetta rikkois vaikka murtuiski.

Lähetetty: La Loka 25, 2014 10:42 pm
Kirjoittaja pemaripoju
tilasin ton techstream ohjelman, saa nähdä koska tulee ja missä läppärissä saa toimiin. mutta mites jos joutus vaikka suuttimen vaihtaan niin pystyykö tolla piuhalla sen kaliproitteen vai meneeko toyota huollon jutuiksi? pitäiskö ne vanhatki kaliproida uusiksi samalla? jotain joskus luin fintoyssiltä että joku lupas laittaa korjausarvot kohdalleen kaliproinnilla?

Suutin huolto

Lähetetty: La Marras 01, 2014 8:59 pm
Kirjoittaja TS
Käytin pätkää öljynvaihto huollossa reilu kuukausi sitten ja kysyin Toyotan maailmanmestari huoltajilta tästä suutin hommasta että pitääkö sille tehdä jotain ja kerroin mm. mitä olin täältä lukenut aiheesta. Sanoi että vika on ollut joissakin suuttimen tiivisteissä jolloin alkaa päästämään pakokaasua öljyn sekaan ja tukkii öljysiivilän ja ennenpitkää saattaa mennä kone rikki ellei huomata ajoissa.

Vähän aikaa konetta selattuaan selvisi että Toyotan huolto kampanja koski myös tuonti kampettani joten siihen vaihdettiin suuttimen tiivisteet tehtaan laskuun. Tosin Saksassa oli jo ilmeisesti toimenpide suoritettu koska tuumasivat että tiivisteet eivät olleet alkuperäiset, no tehtaan piikkiin meni joka tapauksessa. Samalla korjasivat öljykopan tiivisteen joka vuoti hieman.

TS

Re: Suutin huolto

Lähetetty: La Marras 01, 2014 9:02 pm
Kirjoittaja kenni_
TS kirjoitti:Käytin pätkää öljynvaihto huollossa reilu kuukausi sitten ja kysyin Toyotan maailmanmestari huoltajilta tästä suutin hommasta että pitääkö sille tehdä jotain ja kerroin mm. mitä olin täältä lukenut aiheesta. Sanoi että vika on ollut joissakin suuttimen tiivisteissä jolloin alkaa päästämään pakokaasua öljyn sekaan ja tukkii öljysiivilän ja ennenpitkää saattaa mennä kone rikki ellei huomata ajoissa.

Vähän aikaa konetta selattuaan selvisi että Toyotan huolto kampanja koski myös tuonti kampettani joten siihen vaihdettiin suuttimen tiivisteet tehtaan laskuun. Tosin Saksassa oli jo ilmeisesti toimenpide suoritettu koska tuumasivat että tiivisteet eivät olleet alkuperäiset, no tehtaan piikkiin meni joka tapauksessa. Samalla korjasivat öljykopan tiivisteen joka vuoti hieman.

TS
Joo suuttimien tiivisteistä oli kamppis maailmanlaajuisesti. Mutta tää viestiketju koski itse suuttimia. Eli itse suutin vikaantuu ja aiheuttaa konerikon. Tätähän ei toyota ite myönnä, mutta vikaa näissä on ollu ympäri maailmaa, varsinkin pohjoismaaissa. Eli kannattaa testata omasa autosta noi korjausarvot.
Jos on lähelläkään viittä niin kannattaa vaihtaa suuttimet uusiin.

Lähetetty: La Marras 01, 2014 9:05 pm
Kirjoittaja Gebes
Itellä oli n. kolmen pintaan kun testautin. Ajettu 265tkm

Lähetetty: La Marras 01, 2014 9:09 pm
Kirjoittaja TS
Ok, hyvä tietää niin saa seuraavalla kerralla kysyä tämäkin asia kuntoon!

TS