Kuva Kuva

Räjäytys kuvaa hj 61 lukkoperästä?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Räjäytys kuvaa hj 61 lukkoperästä?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onko kellään Hj 61 kytkettävän lukon räjäytys kuvaa. jos mahdollista niin voisiko joku laittaa ne tänne tai opelisti@hotmail.com ajatus laukkaa meinaan nopeammin kuin järki
temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja temu »

Jooo! Oisko kellään? minuaki kiinnostais, ku omasta uudesta hojottimesta ei oo käytetty lukkoja yli 7 vuoteen! Joten ovat vähän vivut jumissa tai jotain...
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Onko näistä apua?

Kuva

Kuva

Kuva

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja temu »

KIITOS KOMK! Nyt on hyvä etsiskellä kadonneita osia purkamisen jälkeen... :D
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 25, 2004 1:38 pm
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

p15436 kirjoitti:Jooo! Oisko kellään? minuaki kiinnostais, ku omasta uudesta hojottimesta ei oo käytetty lukkoja yli 7 vuoteen! Joten ovat vähän vivut jumissa tai jotain...
Tossa tapauksessa kannattaa ekaksi herkistellä ne vivut jotka on perän päällä ulkopuolella koska ne on yleensä jumissa.
Kyllä se siitä menee.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Tossa tapauksessa kannattaa ekaksi herkistellä ne vivut jotka on perän päällä ulkopuolella koska ne on yleensä jumissa.
Tuo kyllä pitää paikkansa. Itse lukkomekanismihan huilaa turvallisesti öljyssä eli se ei ole juntturassa.

Mulla oli ainakin nuo keskimmäisen kuvan vivut ihan jumissa kun hoijakan akseleita alle suunnittelin.

Taitaa ne vaijeritkin ajanoloon mennä juntturaan.

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja temu »

Joo... nii mieki luulen (eli sydämmestäni toivon!) et pelkästään vaijerit/vivut jumittaa.

Mut ku ohjekirjan mukaan lukot kytketään päälle vetämällä vivuista. Nyt miun autossa on taka-akselin lukkojen vipu yläasennossa ja oon tulkinnut että se on päällä. Lukko ei ole mielestäni kuitenkaan kytkeytynyt perässä päälle. Tämä ko. vipu ei liiku mihinkään, ei edes raakalla voimalle eli miun paksulla hauiksella...

Mutta: etuperän lukkovipu liikkuu, eli saan sen vedettyä päälle todella voimakkaasti vetämällä ja senhän ei pitäisi mennä päälle jos takaperä ei ole kytketty päälle. Emmie tiijä, pitää vielä tutkia paremmin kunhan puotan ens kuussa vaihdelaatiko pois ja kunnostutan sen. Ai nii, auto on -87 hj 61, sain sen tosi halvalla. :)
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Eikös se oo niin ettei etulukko mee päälle ilman takalukkoa, mutta rajoitin on ainoastaan lukkovivuissa, eli etulukon vipu nostaa myös takalukon vipua jos se ei oo ylhäällä, ja sehän oli.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
ämkoo
Viestit: 173
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:25 pm
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ämkoo »

Moro
Laita kaveri auton alle ja vetele takalukon vivusta. Jos taka-akselilla näkyy liikettä (siirtäjä) mutta lukko ei kytkeydy on tod.näköistä että lukkoakselin ja siitohaarukan ruuvi on mennyt poikki. Osa nro.41463B. Avaa se pieni luukku siirovivuston kyljestä niin näet akselin ja samalla onko ruuvi ehjä. Tämähän on se kuuluisa mekaanisen lukon "sokka" joka estää yleensä suuremman vahingon syntymisen katkeamalla.
SLCK #172
BJ40
temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja temu »

Kiitos ukot neuvoista! Mie ens viikolla rupean ryömimään auton alla oikein urakalla. Kerron sitten minkäläista vauriota sain aikaan. :lol:
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
hodari
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 5:49 pm

Viesti Kirjoittaja hodari »

Mikä voisi olla vikana mun hj:ssa kun takaperän lukkoa ei saa päälle sitten millään. Otin sen peltisensuojan irti jonka alla lukkovivustot ovat siis taka-akselissa. Vipstaakkelit kyllä liikkuvat mutta lukkovipu ei siirry sisäänpäin ollenkaan. Kokeilin naputtaa vasaralla varovasti ja sitten sain lukon päälle jonka jälkeen se liikkui herkästi käsillä mutta yhtäkkiä lukko jäi taas auki asentoon eikä enään mene edes vasaralla naputtelemalla. Voisko perän sisällä olla jotain hämminkiä??
Vastaa Viestiin