Kuva Kuva

1KZ-TE Lämpö ongelmia, kansi vai joku muu....

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

anssi80
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Oulunsalo

1KZ-TE Lämpö ongelmia, kansi vai joku muu....

Viesti Kirjoittaja anssi80 »

Elikkäs ostin talvella kj95 johon oli tehty parivuotta/30000km sitten mittava kone remppa. Kansi käyny koneistamolla, hoonia, rengastusta, laakeria yms. Mutta nyt alkoi auto tekemään semmosta hauskaa että lämpömittari lähtee nousemaan vauhdilla ylös kun alkaa tieajossa olemaan vauhti siinä 120km/h ja ahdot 0,5-0,7 ja lämpöongelma häviää kun vauhdin tiputtaa alle sataseen ja ahdot samalla tippuu n.0,2:een. Pikainen diagnoosi että kansi tai kannentiiviste sökönä. Auto oli lainassa kun tuo tapahtu ja mutta ainoastaa paisari oli tyhjentyny ja syyläri vielä täynnä. Tyhjäkäynnillä ei tee mitään ylimäärästä painetta eikä kupli eikä ole nesteet ainakaan vielä sekasin. Aattelin kysellä onko tullut vastaan saman tapaista ongelmaa ennen ku alkaa levittämään konetta.
ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Kokeile ensinnäkin vaihtaa kunnon termari !
anssi80
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja anssi80 »

Juu näin oli tarkotus. Pääsis vielä vähällä ja halvalla. Kannen pulttien kireyttä on vissiin hankala todeta jälki käteen,vai onko siinä joku momentti? Yleensä on se momentti ja sitten käännellään vielä asteet päälle.
ruiseri
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2012 7:46 am
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja ruiseri »

Tuskin kansipahvi ! Se nimittäin pahenee nopeasti , Muutamassa päivässä jottei voi ajaa enää ! Jos kävi kuumana niin kansi kannattas jälkikiristää !!
laitosmies
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Syys 09, 2013 6:51 pm
Paikkakunta: vampula

Viesti Kirjoittaja laitosmies »

Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

laitosmies kirjoitti:Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
Mulla Carinassa samat viat ja lämppärin säätimestä kun laittaa sisälle kuumaa ilmaa muutamaksi sekunniksi, niin lämpömittari putoo silmissä normitasolle. Syylarista on kadonnut mulla kaikki rivat, eli jäljellä on vain vesiputket. Oma epäilykseni on, että syylari ei jäähdytä tarpeeks. Tiedä sitten missä kunnossa teidän syylarit on päältä/sisältä...
#428
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

laitosmies kirjoitti:Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
Syylärillä taipumusta tukkeentua sisältäpäin. Näin muistan lukeneeni maailman foorumeilta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
anssi80
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja anssi80 »

Mulla auto oottaa vielä pihalla talliin pääsyä ja tarkotus on selvittää purkaessa muitakin vaihtoehtoja. Ajelin autolla vielä tuonne kesäheinäkuun vaihteeseen, usiampituhat kilometriä eikä mitään oireita ku ajaa sievästi ja nesteetki on pysyny erillään. Eilen tuossa olin kaverilla ku se tuskaili rangen kans lämpö ja paine ongelmissa niin vikana oli vaan tukkeutunut ulkoisen paisarin letku, ei se aina ole mikään vakava vika...
anssi80
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2012 10:22 pm
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja anssi80 »

laitosmies kirjoitti:Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
Onko laitosmiehellä vika selvinny? Mullaki osat vaihdettu mutta ongelmaa meinaa olla. Pitää vissiin ainaki käydä hakemassa orkkis termari ja korkki mutta ku tekee painetta paisariin eli nostaa pintaa reilusti ku käy vähän vejättämässä mutta ei vedä takas järjestelmään paisarista. Voisko turbon nestekierto tehä paineen vai joko se on kohta alettava purkamaan koko kone. Turbo oli kuittien mukaan huollettu tuossa 45tkm sitten mutta olikohan kuitit sittenkään tästä autosta...
Vastaa Viestiin