1KZ-TE Lämpö ongelmia, kansi vai joku muu....
Valvoja: Käyttäjä
1KZ-TE Lämpö ongelmia, kansi vai joku muu....
Elikkäs ostin talvella kj95 johon oli tehty parivuotta/30000km sitten mittava kone remppa. Kansi käyny koneistamolla, hoonia, rengastusta, laakeria yms. Mutta nyt alkoi auto tekemään semmosta hauskaa että lämpömittari lähtee nousemaan vauhdilla ylös kun alkaa tieajossa olemaan vauhti siinä 120km/h ja ahdot 0,5-0,7 ja lämpöongelma häviää kun vauhdin tiputtaa alle sataseen ja ahdot samalla tippuu n.0,2:een. Pikainen diagnoosi että kansi tai kannentiiviste sökönä. Auto oli lainassa kun tuo tapahtu ja mutta ainoastaa paisari oli tyhjentyny ja syyläri vielä täynnä. Tyhjäkäynnillä ei tee mitään ylimäärästä painetta eikä kupli eikä ole nesteet ainakaan vielä sekasin. Aattelin kysellä onko tullut vastaan saman tapaista ongelmaa ennen ku alkaa levittämään konetta.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma Syys 09, 2013 6:51 pm
- Paikkakunta: vampula
Mulla Carinassa samat viat ja lämppärin säätimestä kun laittaa sisälle kuumaa ilmaa muutamaksi sekunniksi, niin lämpömittari putoo silmissä normitasolle. Syylarista on kadonnut mulla kaikki rivat, eli jäljellä on vain vesiputket. Oma epäilykseni on, että syylari ei jäähdytä tarpeeks. Tiedä sitten missä kunnossa teidän syylarit on päältä/sisältä...laitosmies kirjoitti:Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
#428
Syylärillä taipumusta tukkeentua sisältäpäin. Näin muistan lukeneeni maailman foorumeilta.laitosmies kirjoitti:Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Mulla auto oottaa vielä pihalla talliin pääsyä ja tarkotus on selvittää purkaessa muitakin vaihtoehtoja. Ajelin autolla vielä tuonne kesäheinäkuun vaihteeseen, usiampituhat kilometriä eikä mitään oireita ku ajaa sievästi ja nesteetki on pysyny erillään. Eilen tuossa olin kaverilla ku se tuskaili rangen kans lämpö ja paine ongelmissa niin vikana oli vaan tukkeutunut ulkoisen paisarin letku, ei se aina ole mikään vakava vika...
Onko laitosmiehellä vika selvinny? Mullaki osat vaihdettu mutta ongelmaa meinaa olla. Pitää vissiin ainaki käydä hakemassa orkkis termari ja korkki mutta ku tekee painetta paisariin eli nostaa pintaa reilusti ku käy vähän vejättämässä mutta ei vedä takas järjestelmään paisarista. Voisko turbon nestekierto tehä paineen vai joko se on kohta alettava purkamaan koko kone. Turbo oli kuittien mukaan huollettu tuossa 45tkm sitten mutta olikohan kuitit sittenkään tästä autosta...laitosmies kirjoitti:Onko vika selvinnyt? Itsellä aivan sama ongelma ja vaihdettu jo: kansi+tiiviste,vesipumppu,termostaatti ja ongelmaa on silti.