HJ60 Ilmaongelma
Valvoja: Käyttäjä
HJ60 Ilmaongelma
Nonni, elikkä 2 viikkoa toyotan omistaneena ei tähän asti oo ollu kuin hyviä kokemuksia...
Mutta sitten tänään.. Normaalista ajosta ~60km/h vauhdeista alko pätkiä perkuleesti ja lopulta sammahti.. noo käsipumpusta ja ilmaruuvista ilmaamalla käytiin.. Pääsin jatkamaan matkaa ja en päässyt kun jonku matkaa nii jo taas sammahti..
Siinä sitten parin kilometrin aikana 6-7 ilmauskertaa ainavaan tiheämmin välein. Viimeisen puolikkaan kilsan rullasin sitten kotiin.
-Siirtopumppu alkaa vissiin olla loppu (bosch 2 447 222 125) Koitin juottaa autolle naftaa pullostakin, mutta kävi hetken, ja sammu.. sitten ku siirtopumpusta otti sen muovimännän ja jousen välistä pois nii käyntiaika piteni paljon, ja nyt alkaa pätkiä enää keula ylöspäin, vaikka tavara tuleekin auton omalta tankilta..
-veden erotinta ei kai ole enää, sillä letku menee suoraan tankin päältä siirtopumpulle..
Onko näissä nyt jotain muita omia konsteja kun alkaa ongelmia ilmenemään? Itse en oikein keksi muutakuin tuon siirtopumpun ongelmaksi. Pitääköhän se vaihtaa koko pumppu, vai riittääkö että sen pumppu-osan vaihtaa? Ei nuo rivipumput oo oikeen tuttu juttu
Mutta sitten tänään.. Normaalista ajosta ~60km/h vauhdeista alko pätkiä perkuleesti ja lopulta sammahti.. noo käsipumpusta ja ilmaruuvista ilmaamalla käytiin.. Pääsin jatkamaan matkaa ja en päässyt kun jonku matkaa nii jo taas sammahti..
Siinä sitten parin kilometrin aikana 6-7 ilmauskertaa ainavaan tiheämmin välein. Viimeisen puolikkaan kilsan rullasin sitten kotiin.
-Siirtopumppu alkaa vissiin olla loppu (bosch 2 447 222 125) Koitin juottaa autolle naftaa pullostakin, mutta kävi hetken, ja sammu.. sitten ku siirtopumpusta otti sen muovimännän ja jousen välistä pois nii käyntiaika piteni paljon, ja nyt alkaa pätkiä enää keula ylöspäin, vaikka tavara tuleekin auton omalta tankilta..
-veden erotinta ei kai ole enää, sillä letku menee suoraan tankin päältä siirtopumpulle..
Onko näissä nyt jotain muita omia konsteja kun alkaa ongelmia ilmenemään? Itse en oikein keksi muutakuin tuon siirtopumpun ongelmaksi. Pitääköhän se vaihtaa koko pumppu, vai riittääkö että sen pumppu-osan vaihtaa? Ei nuo rivipumput oo oikeen tuttu juttu
Tiputtelee naftaa ollessaan paikallaan, ja myös tankkauksen jälkeen käynnissä.. tankinkorkki on mallia crc-pullon korkki edellisen omistajan toimesta. Uskoisin että saa korvusilmaa..
Alkaa usko loppua, kun ei pääse mihinkään kun tällä hetkellä talon ainoa auto.. ja oireet alkoi ihan yhtäkkiä..
Vaikuttaako se siirtopumpun pumppaus-osa mitään muuta siinä siirtopumpussa, kuin siihen käsin ilmaamiseen vai meneekö koko siirtopumppu uusiksi jos vika siinä?
Alkaa usko loppua, kun ei pääse mihinkään kun tällä hetkellä talon ainoa auto.. ja oireet alkoi ihan yhtäkkiä..
Vaikuttaako se siirtopumpun pumppaus-osa mitään muuta siinä siirtopumpussa, kuin siihen käsin ilmaamiseen vai meneekö koko siirtopumppu uusiksi jos vika siinä?
Ja suodatin on vaihettu oireiden alettua?
Niitä suotimia ym on siellä tankissa,veden erotin, sakkakuppi(?) ja siirtopumpun banjoliittimen sisällä on myös sihvilä, ja lopuksi varsinainen putsari.
Kaikki muut paitsi tuo varsinaninen putsari, on imupuolella. Jos se putsari on vaihdettu niin Se että siinä ei ole korkkia puoltaisi joko imusiivilän tukkeutumista tai sen banjoliittimen sisällä olevan sihvilän tukkeutumista.
Ja sieltä mistä dieseliä pääsee vuotamaan ulos niin sieltä on myös ilma maollista päästä järjestelmään eli selvitä ensin tuo homma. Se käsipumppu vuotaa melkein järestään jokaisessa mutta en oo varma että onko se sen siirtopumpun painepuolella eli pääseekö siitä ilmaa systeemiin vai ei.
AInakin 3B koneessa menee suuttimien paluulinja suoraan imupuolelle siihen polttoaine linjaan eli jos joku paluu putkista on vuotaa, hörii se silloin sieltä myös ilmaa.
Noissa Hojoissa lienee usein se notta tankin päällä oleva imuputki hapantuu puhki ja ilmavaivaahan siitä seuraa...
JA eti siihen se korkki koska tärkein suodatin on siinä korkissa ja siinä mitä sen kautta menee tankkiin...
Niitä suotimia ym on siellä tankissa,veden erotin, sakkakuppi(?) ja siirtopumpun banjoliittimen sisällä on myös sihvilä, ja lopuksi varsinainen putsari.
Kaikki muut paitsi tuo varsinaninen putsari, on imupuolella. Jos se putsari on vaihdettu niin Se että siinä ei ole korkkia puoltaisi joko imusiivilän tukkeutumista tai sen banjoliittimen sisällä olevan sihvilän tukkeutumista.
Ja sieltä mistä dieseliä pääsee vuotamaan ulos niin sieltä on myös ilma maollista päästä järjestelmään eli selvitä ensin tuo homma. Se käsipumppu vuotaa melkein järestään jokaisessa mutta en oo varma että onko se sen siirtopumpun painepuolella eli pääseekö siitä ilmaa systeemiin vai ei.
AInakin 3B koneessa menee suuttimien paluulinja suoraan imupuolelle siihen polttoaine linjaan eli jos joku paluu putkista on vuotaa, hörii se silloin sieltä myös ilmaa.
Noissa Hojoissa lienee usein se notta tankin päällä oleva imuputki hapantuu puhki ja ilmavaivaahan siitä seuraa...
JA eti siihen se korkki koska tärkein suodatin on siinä korkissa ja siinä mitä sen kautta menee tankkiin...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Joo, elikkä tankkiin on joku älypää tehny uuden polttoainelähdön, ja puristanut vanhan lähdön littaan, pistänyt päälle kerroksen kuumaliimaa, lasuikuitupakkelia, ja kerroksen sikaliimaa ja rätin päälle,.. sitä kuumaliimaa oli joutunut tankkiin jostain syystä, ja oli päässyt tuonne siirtopumpun sihtiin muun roskan kanssa ja tukkinut sitten tuon linjan..
Ja minä tuon tampereelta ajoin kotia, ja en edes osannu pelätä että sielä on kuumaliimalla paikkailtu... Noo, tankki on pesty, ja nyt vaan odotetaan uusi siirtopumppu ja eikun kovaa ajoa Toivottavasti ongelmat poistuu....
Ja minä tuon tampereelta ajoin kotia, ja en edes osannu pelätä että sielä on kuumaliimalla paikkailtu... Noo, tankki on pesty, ja nyt vaan odotetaan uusi siirtopumppu ja eikun kovaa ajoa Toivottavasti ongelmat poistuu....