Kuva Kuva Kuva Kuva

LJ70 latausvalo probleemi

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4071
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

LJ70 latausvalo probleemi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » To Marras 14, 2013 11:26 am

Yllättäen LJ:ssä alkoi palamaan latauksen merkkivalo auton käydessä.
Valo himmenee kun antaa mailaa koneelle.
Muut valot ja mittarit toimii kunnolla.
Eli ei perinteinen joulukuusiprobleemi.
Latauksen merkkivalo ei pala virrat päällä WTF ?
Latauksen sulakkeen kun ottaa pois niin valo sammuu.

Laturin päällä olevat liitokset tarkastettu.
Akun liitokset rarkistettu
Sulakkeet tarkistettu.
Koneen käydessä latausvirta tarkastettu ja todettu että laturi toimii oikein.

Olisko kenelläkään ideaa mikä on pyöräyttänyt merkkivalon toiminnan päinvastaiseksi :idea: :idea: :idea:
Uskaltaako ylipäänsä autolla ajaa kyseisen ongelman ollessa päällä. :?: :?: :?:
Viimeksi muokannut Käyttäjä, Pe Marras 15, 2013 8:19 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

Hoosuu
Viestit: 226
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu » To Marras 14, 2013 10:59 pm

Laturi toimii oikein, paljonko jännite n 1000k/min ja valot ja lämppäri päällä? Diori???

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4071
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Pe Marras 15, 2013 6:29 am

Hoosuu kirjoitti:Laturi toimii oikein, paljonko jännite n 1000k/min ja valot ja lämppäri päällä? Diori???
Kokeilen nyt aamupäivällä jahka hieman valostuu...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4071
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Pe Marras 15, 2013 8:21 am

Käyttäjä kirjoitti:
Hoosuu kirjoitti:Laturi toimii oikein, paljonko jännite n 1000k/min ja valot ja lämppäri päällä? Diori???
Kokeilen nyt aamupäivällä jahka hieman valostuu...
12.53 A
Volttimittarin neula oli siinä alussa missä se paksumpi palkki alkaa.

Edelleen, uskaltaako tällä ajella?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

pyyvama
Member
Viestit: 233
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama » Pe Marras 15, 2013 8:36 am

Käyttäjä kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:
Hoosuu kirjoitti:Laturi toimii oikein, paljonko jännite n 1000k/min ja valot ja lämppäri päällä? Diori???
Kokeilen nyt aamupäivällä jahka hieman valostuu...
12.53 A
Volttimittarin neula oli siinä alussa missä se paksumpi palkki alkaa.

Edelleen, uskaltaako tällä ajella?
Siis onko latausvirta vai jännite 12.53. Jos on jännite niin ei riitä,
mutta jos on tosiaan amppeereja niin lataa.

Matti

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4071
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Pe Marras 15, 2013 8:47 am

pyyvama kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti: Kokeilen nyt aamupäivällä jahka hieman valostuu...
12.53 A
Volttimittarin neula oli siinä alussa missä se paksumpi palkki alkaa.

Edelleen, uskaltaako tällä ajella?
Siis onko latausvirta vai jännite 12.53. Jos on jännite niin ei riitä,
mutta jos on tosiaan amppeereja niin lataa.

Matti
Korjaan 14.68 Amppeeria ja se mittarin näyttämä siellä paksun osan puolessa välissä.
Eli lataa kyll' vaikka valot ja puhallin päällä.

En muistanu sitä LJ:n systeemiä et kun lyö käyntiin niin sillon sitä virtaa menee johonkin hetkenaikaa tjsp. eli alkaa lataamaan kunnolla vasta vähän ajan pästä.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

pyyvama
Member
Viestit: 233
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 5:47 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pyyvama » Pe Marras 15, 2013 8:54 am

Käyttäjä kirjoitti:
pyyvama kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti: 12.53 A
Volttimittarin neula oli siinä alussa missä se paksumpi palkki alkaa.

Edelleen, uskaltaako tällä ajella?
Siis onko latausvirta vai jännite 12.53. Jos on jännite niin ei riitä,
mutta jos on tosiaan amppeereja niin lataa.

Matti
Korjaan 14.68 Amppeeria ja se mittarin näyttämä siellä paksun osan puolessa välissä.
Eli lataa kyll' vaikka valot ja puhallin päällä.

En muistanu sitä LJ:n systeemiä et kun lyö käyntiin niin sillon sitä virtaa menee johonkin hetkenaikaa tjsp. eli alkaa lataamaan kunnolla vasta vähän ajan pästä.
En niin tunne LJ:tä, mutta ehkä jälkihehkuille menee hetken virtaa.
Mittaa ny vielä se latausjännite että on jossain neljäntoista voltin hujakoilla eikä kauheesti vaella kierrosten mukana.

Matti

Avatar
vartiainen
Member
Viestit: 782
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen » Pe Marras 15, 2013 8:58 am

Latausta menee jälkihehkuun vähän aika. Pitäis ladata 14 volttia. LJ:ssä on volttimittari mittaristossa. Hehkun käytyä pitää ladata tyhjäkäynnillä näin:

Kuva

Kuva

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4071
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Pe Marras 15, 2013 10:31 am

Lataa juuri tuon verran mittarin mukaan.
Nyt tuli uutta mysteeriä. Turbon ledit ja t-belt valo palaa himmeänä ajon aikana. Kun pysäyttää ja sammuttaa valot ja puhaltimen niin ne ledit,t-belt valo sekä latauksen merkkivalo alkaa hieman välkkymään koneen käydessä WTF.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika » Pe Marras 15, 2013 11:11 am

Maadoitusvika/huono maa jossakin?

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4071
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Pe Marras 15, 2013 11:55 am

IironSika kirjoitti:Maadoitusvika/huono maa jossakin?
On kuule kattottu kaikki maat mitä oon löytäny :(
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

burton
Member
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton » Pe Marras 15, 2013 1:57 pm

14,68v on mielestäni pikkasen liian korkea, 13,8-14.2 se pitäs olla. Oisko jännitteen säädin tiensä päässä, jumivat kärjet?
Motonetin säädintä en suosittele, hiluxii hain ja latas tyhjäkäynnillä jo 16,5v et ne on vähä mitä on.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex

H&K
Member
Viestit: 101
Liittynyt: To Loka 27, 2005 7:58 pm
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja H&K » Pe Marras 15, 2013 7:14 pm

Mulla oli vastaava vika hiluxissa muutama vuosi sitten. Vein laturin vanhalle laturikorjaajalle ( nyt jo r.i.p) niin tuomio oli että antoi maihin sellasesta paikasta josta ei pitäis, olisikohan ollu kentäkäämit. Mutta tuomio oli että uusi laturi, vanhaa ei kannata pelastaa. Ja hyvin on toiminu siitä saakka.

Hoosuu
Viestit: 226
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu » Pe Marras 15, 2013 10:47 pm

http://www.konekansa.net/showthread.php ... -latureita
Oliskohan noista apuja? Näyttäs edukkailta!

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4071
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » La Marras 23, 2013 12:56 pm

Sähköjärjestelmän vuoto mitattu akun - navan ja kengän välistä.
Tulos on.
0,01 - 0,02 amppeeria vuotaa yleismittarin mukaan. Eli ainakin laturin diodit pitäs olla kondiksessa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

Vastaa Viestiin