Sivu 1/1

LJ70 latausvalo probleemi

Lähetetty: To Marras 14, 2013 11:26 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Yllättäen LJ:ssä alkoi palamaan latauksen merkkivalo auton käydessä.
Valo himmenee kun antaa mailaa koneelle.
Muut valot ja mittarit toimii kunnolla.
Eli ei perinteinen joulukuusiprobleemi.
Latauksen merkkivalo ei pala virrat päällä WTF ?
Latauksen sulakkeen kun ottaa pois niin valo sammuu.

Laturin päällä olevat liitokset tarkastettu.
Akun liitokset rarkistettu
Sulakkeet tarkistettu.
Koneen käydessä latausvirta tarkastettu ja todettu että laturi toimii oikein.

Olisko kenelläkään ideaa mikä on pyöräyttänyt merkkivalon toiminnan päinvastaiseksi :idea: :idea: :idea:
Uskaltaako ylipäänsä autolla ajaa kyseisen ongelman ollessa päällä. :?: :?: :?:

Lähetetty: To Marras 14, 2013 10:59 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Laturi toimii oikein, paljonko jännite n 1000k/min ja valot ja lämppäri päällä? Diori???

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 6:29 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Hoosuu kirjoitti:Laturi toimii oikein, paljonko jännite n 1000k/min ja valot ja lämppäri päällä? Diori???
Kokeilen nyt aamupäivällä jahka hieman valostuu...

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 8:21 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Käyttäjä kirjoitti:
Hoosuu kirjoitti:Laturi toimii oikein, paljonko jännite n 1000k/min ja valot ja lämppäri päällä? Diori???
Kokeilen nyt aamupäivällä jahka hieman valostuu...
12.53 A
Volttimittarin neula oli siinä alussa missä se paksumpi palkki alkaa.

Edelleen, uskaltaako tällä ajella?

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 8:36 am
Kirjoittaja pyyvama
Käyttäjä kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:
Hoosuu kirjoitti:Laturi toimii oikein, paljonko jännite n 1000k/min ja valot ja lämppäri päällä? Diori???
Kokeilen nyt aamupäivällä jahka hieman valostuu...
12.53 A
Volttimittarin neula oli siinä alussa missä se paksumpi palkki alkaa.

Edelleen, uskaltaako tällä ajella?
Siis onko latausvirta vai jännite 12.53. Jos on jännite niin ei riitä,
mutta jos on tosiaan amppeereja niin lataa.

Matti

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 8:47 am
Kirjoittaja Käyttäjä
pyyvama kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti: Kokeilen nyt aamupäivällä jahka hieman valostuu...
12.53 A
Volttimittarin neula oli siinä alussa missä se paksumpi palkki alkaa.

Edelleen, uskaltaako tällä ajella?
Siis onko latausvirta vai jännite 12.53. Jos on jännite niin ei riitä,
mutta jos on tosiaan amppeereja niin lataa.

Matti
Korjaan 14.68 Amppeeria ja se mittarin näyttämä siellä paksun osan puolessa välissä.
Eli lataa kyll' vaikka valot ja puhallin päällä.

En muistanu sitä LJ:n systeemiä et kun lyö käyntiin niin sillon sitä virtaa menee johonkin hetkenaikaa tjsp. eli alkaa lataamaan kunnolla vasta vähän ajan pästä.

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 8:54 am
Kirjoittaja pyyvama
Käyttäjä kirjoitti:
pyyvama kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti: 12.53 A
Volttimittarin neula oli siinä alussa missä se paksumpi palkki alkaa.

Edelleen, uskaltaako tällä ajella?
Siis onko latausvirta vai jännite 12.53. Jos on jännite niin ei riitä,
mutta jos on tosiaan amppeereja niin lataa.

Matti
Korjaan 14.68 Amppeeria ja se mittarin näyttämä siellä paksun osan puolessa välissä.
Eli lataa kyll' vaikka valot ja puhallin päällä.

En muistanu sitä LJ:n systeemiä et kun lyö käyntiin niin sillon sitä virtaa menee johonkin hetkenaikaa tjsp. eli alkaa lataamaan kunnolla vasta vähän ajan pästä.
En niin tunne LJ:tä, mutta ehkä jälkihehkuille menee hetken virtaa.
Mittaa ny vielä se latausjännite että on jossain neljäntoista voltin hujakoilla eikä kauheesti vaella kierrosten mukana.

Matti

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 8:58 am
Kirjoittaja vartiainen
Latausta menee jälkihehkuun vähän aika. Pitäis ladata 14 volttia. LJ:ssä on volttimittari mittaristossa. Hehkun käytyä pitää ladata tyhjäkäynnillä näin:

Kuva

Kuva

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 10:31 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Lataa juuri tuon verran mittarin mukaan.
Nyt tuli uutta mysteeriä. Turbon ledit ja t-belt valo palaa himmeänä ajon aikana. Kun pysäyttää ja sammuttaa valot ja puhaltimen niin ne ledit,t-belt valo sekä latauksen merkkivalo alkaa hieman välkkymään koneen käydessä WTF.

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 11:11 am
Kirjoittaja IironSika
Maadoitusvika/huono maa jossakin?

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 11:55 am
Kirjoittaja Käyttäjä
IironSika kirjoitti:Maadoitusvika/huono maa jossakin?
On kuule kattottu kaikki maat mitä oon löytäny :(

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 1:57 pm
Kirjoittaja burton
14,68v on mielestäni pikkasen liian korkea, 13,8-14.2 se pitäs olla. Oisko jännitteen säädin tiensä päässä, jumivat kärjet?
Motonetin säädintä en suosittele, hiluxii hain ja latas tyhjäkäynnillä jo 16,5v et ne on vähä mitä on.

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 7:14 pm
Kirjoittaja H&K
Mulla oli vastaava vika hiluxissa muutama vuosi sitten. Vein laturin vanhalle laturikorjaajalle ( nyt jo r.i.p) niin tuomio oli että antoi maihin sellasesta paikasta josta ei pitäis, olisikohan ollu kentäkäämit. Mutta tuomio oli että uusi laturi, vanhaa ei kannata pelastaa. Ja hyvin on toiminu siitä saakka.

Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 10:47 pm
Kirjoittaja Hoosuu
http://www.konekansa.net/showthread.php ... -latureita
Oliskohan noista apuja? Näyttäs edukkailta!

Lähetetty: La Marras 23, 2013 12:56 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Sähköjärjestelmän vuoto mitattu akun - navan ja kengän välistä.
Tulos on.
0,01 - 0,02 amppeeria vuotaa yleismittarin mukaan. Eli ainakin laturin diodit pitäs olla kondiksessa.