Kuva Kuva

J120:een kolmatta konetta pukkaa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Hessu kirjoitti:En tiedä mikä mallimerkintä noissa moottoreissa on, mutta kannattaa kattoa englannin ja saksan ebaystä, mitä vaihtoehtoja siellä on tarjolla. Tällainen tuli ainakin vastaan, tiedä sitten onko oikea konetyyppi vai ei: http://www.ebay.co.uk/itm/SHORT-ENGINE- ... 27d2f88574
On oikee kone. Kone on 1KD-FTV. Noita on muistaakseni 3:a eri tehoversioo. Varsinaisista eroavaisuuksista ei oo tietoo …
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Hessu kirjoitti:En tiedä mikä mallimerkintä noissa moottoreissa on, mutta kannattaa kattoa englannin ja saksan ebaystä, mitä vaihtoehtoja siellä on tarjolla. Tällainen tuli ainakin vastaan, tiedä sitten onko oikea konetyyppi vai ei: http://www.ebay.co.uk/itm/SHORT-ENGINE- ... 27d2f88574
Näyttää olevan Dubaissa, joten tullit ja alvit menee maksuun. Äkkiä laskien reilut pari tonnia jää hinnaksi kaikkineen Suomeen toimitettuna.
BJ75 1987
# 274
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jul kirjoitti:
Hessu kirjoitti:En tiedä mikä mallimerkintä noissa moottoreissa on, mutta kannattaa kattoa englannin ja saksan ebaystä, mitä vaihtoehtoja siellä on tarjolla. Tällainen tuli ainakin vastaan, tiedä sitten onko oikea konetyyppi vai ei: http://www.ebay.co.uk/itm/SHORT-ENGINE- ... 27d2f88574
Näyttää olevan Dubaissa, joten tullit ja alvit menee maksuun. Äkkiä laskien reilut pari tonnia jää hinnaksi kaikkineen Suomeen toimitettuna.
Moottorien osien tulli 2,7%, joten karvan alle 2k€ kotiovelle toimitettuna. Jos merkkiliikkeessä maksaa 6k€, niin kyllä tuo mun mielestä on aika asiallinen hinta jo ja varmasti parempi kuin silmät kiinni ostettu saman hintainen käytetty kone. Tiedä vaikka alihassanin remppaama kone olisi asennushiekkojenkin kanssa kestävämpi kuin uus alkuperäinen :)
#428
JukeBoy
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Tammi 17, 2014 8:32 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JukeBoy »

Onko kokemusta tuosta dubaista? tai muualta moottoreiden tilauksesta?
Ei se 6000euroa ollu kone tojotalla suomessakaan.

Veikkauksia mikä mennyt koneeseen?
-Mäntä halki
-Sylinterissä kulumaa
-Sihti kohtuu puhdas
-Sihdissä isoja metallinpaloja (laakerit kaput)
- 3 kiertokankia solomussa

Eikä tosiaan varotellu mitenkään...
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

JukeBoy kirjoitti:Onko kokemusta tuosta dubaista? tai muualta moottoreiden tilauksesta?
Ei se 6000euroa ollu kone tojotalla suomessakaan.
Dubaissa ei ole diesel 120 sarjalaisia kuin kourallinen, eika oikein mitaan muitakaan diesel autoja, joten hiukan varauksella itse tuota vaihtoehtoa miettisin.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Jaa-a. Villi veikkaus että suutin jääny auki niinkun meillä, jonka seurauksena menny mäntä halki ja kanki vääntyny, sitten kun se haljennu mäntä on hinkannu sitä sylinterin seinää niin siitä on sitten irronnu metallilastua joka on sitten tukkinu öljynkierron.

Mun veikkaus..

6000e on puolimoottori.

JukeBoy kirjoitti:Onko kokemusta tuosta dubaista? tai muualta moottoreiden tilauksesta?
Ei se 6000euroa ollu kone tojotalla suomessakaan.

Veikkauksia mikä mennyt koneeseen?
-Mäntä halki
-Sylinterissä kulumaa
-Sihti kohtuu puhdas
-Sihdissä isoja metallinpaloja (laakerit kaput)
- 3 kiertokankia solomussa

Eikä tosiaan varotellu mitenkään...
JukeBoy
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Tammi 17, 2014 8:32 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JukeBoy »

Tuo suutin vika sinällään tuntuu oudolta kun ei savuttanut tai naputtanut ennen täystuhoa.

Männässä pieni halkeama ja se ei ollut mitenkään puhtaampi kuin muutkaan. Ei varmaan kallis operaatio kuitenkaan nuiden mittauttaminen Toyotalla? Vai pystyykö muuallakin mittaamaan/testaamaan?

Missä 6000e maksaa? Oulun tojotalta tuore hinta 4370e. Melekosia hintaeroja.
Avatar
Gebes
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 7:10 pm
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Gebes »

Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

PETEBJ75 kirjoitti: Dubaissa ei ole diesel 120 sarjalaisia kuin kourallinen, eika oikein mitaan muitakaan diesel autoja, joten hiukan varauksella itse tuota vaihtoehtoa miettisin.
Ei kai tuossa muuta outoo ole kuin että kotimarkkinoille ei juurikaan mene. Vai onko?
ALL OUR UNITS ARE JAPANESE IMPORT WITH A VERY LOW MILEAGE AND FIRST TIME DISMANTLED. THOROUGHLY TESTED BY OUR EXPERTISE ENGINEERS.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

JukeBoy kirjoitti: Ei varmaan kallis operaatio kuitenkaan nuiden mittauttaminen Toyotalla? Vai pystyykö muuallakin mittaamaan/testaamaan?

Missä 6000e maksaa? Oulun tojotalta tuore hinta 4370e. Melekosia hintaeroja.
No tossa vaiheessa en kyllä jättäis yhtään vanhaa suutinta vaan samantien kaikki uusiks, jos sitä meinasit.

En tiedä sitten mitä kaikkee siinä puolimoottorissa oli, ilmeisesti jotain muutakin. Toyotalla pitäis olla samat hinnat jokapuolella suomessa.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

-MaTTi- kirjoitti:ALL OUR UNITS ARE JAPANESE IMPORT WITH A VERY LOW MILEAGE AND FIRST TIME DISMANTLED. THOROUGHLY TESTED BY OUR EXPERTISE ENGINEERS.
Siella ei ole endimmaistakaan diesel experttia..
Voin seuraavan reissun aikana koittaa kayda katsastamassa paikan, mutta epailen kovasti.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
JukeBoy
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Tammi 17, 2014 8:32 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JukeBoy »

Juu tosiaan oikeassa olit eli kaikki suuttimet vaihtoon.
Kävin mittauttamassa ennen uuteen koneeseen laittoa.

Paljonko sinulla oli ajettu suuttimet?

Tuntuu itselle aika vähältä tuo 230tkm mitä omalla ajeltu ja menee nuin pahaan kuntoon että männät halkeaa ja raja-arvot yli tuplasti ylittyy.

Mitenhän näissä laatikot kestää, vaikkei ihan aiheeseen liitykkään.


kenni_ kirjoitti:
JukeBoy kirjoitti: Ei varmaan kallis operaatio kuitenkaan nuiden mittauttaminen Toyotalla? Vai pystyykö muuallakin mittaamaan/testaamaan?

Missä 6000e maksaa? Oulun tojotalta tuore hinta 4370e. Melekosia hintaeroja.
No tossa vaiheessa en kyllä jättäis yhtään vanhaa suutinta vaan samantien kaikki uusiks, jos sitä meinasit.

En tiedä sitten mitä kaikkee siinä puolimoottorissa oli, ilmeisesti jotain muutakin. Toyotalla pitäis olla samat hinnat jokapuolella suomessa.
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

JukeBoy kirjoitti:Juu tosiaan oikeassa olit eli kaikki suuttimet vaihtoon.
Kävin mittauttamassa ennen uuteen koneeseen laittoa.
Paljonko sinulla oli ajettu suuttimet?
Tuntuu itselle aika vähältä tuo 230tkm mitä omalla ajeltu ja menee nuin pahaan kuntoon että männät halkeaa ja raja-arvot yli tuplasti ylittyy.

Mitenhän näissä laatikot kestää, vaikkei ihan aiheeseen liitykkään.
199tkm oli meillä ajettu ku laukes. 2 oli sököö, ja 2 ehjää. Mut kaikki vaihdettiin.

Laatikot (automaatti) taitaa kestää ihan hyvin. Kuhan vaan vaihtaa öljyt aina vähintään 90tkm välein. Vaikka tojotalla muuta väitettäiskin. Kuulemma joku laatikko on sellanen mihin ei ikinä tarvis vaihtaa öljyjä.
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Missä mittautit suuttimet?

Laatikot kestää hyvin, ei ainakaan ole kuulunut kauhutarinoita.
5-vaihteiseen A750F automaattiin Toyotan WS / RedLine D6 ATF
Ohjekirjan mukaan ei tarvitse vaihtaa kuin erityisen raskaassa/vetokäytössä.
Itse vaihtaisin kyllä parin vuoden välein, ja koko öljymäärän kierrättämällä sekä putsaisin öljypohjan.

Jenkit ainakin ovat ruvenneet vaihtamaan noita öljyjä, ja onhan näistä MB/BMW ikiöljylaatikoista ihan tarpeeksi kokemuksia. Kun ei ole niitä öljyjä vaihdettu vaihdetaankin sitten koko laatikko..

Tietysti jos on menty päälle 400tkm ilman öljynvaihtoa eikä laatikko oireile, saattaa öljynvaihto olla riskibisnes.
JukeBoy kirjoitti:Juu tosiaan oikeassa olit eli kaikki suuttimet vaihtoon.
Kävin mittauttamassa ennen uuteen koneeseen laittoa.

Paljonko sinulla oli ajettu suuttimet?

Tuntuu itselle aika vähältä tuo 230tkm mitä omalla ajeltu ja menee nuin pahaan kuntoon että männät halkeaa ja raja-arvot yli tuplasti ylittyy.

Mitenhän näissä laatikot kestää, vaikkei ihan aiheeseen liitykkään.


kenni_ kirjoitti:
JukeBoy kirjoitti: Ei varmaan kallis operaatio kuitenkaan nuiden mittauttaminen Toyotalla? Vai pystyykö muuallakin mittaamaan/testaamaan?

Missä 6000e maksaa? Oulun tojotalta tuore hinta 4370e. Melekosia hintaeroja.
No tossa vaiheessa en kyllä jättäis yhtään vanhaa suutinta vaan samantien kaikki uusiks, jos sitä meinasit.

En tiedä sitten mitä kaikkee siinä puolimoottorissa oli, ilmeisesti jotain muutakin. Toyotalla pitäis olla samat hinnat jokapuolella suomessa.
Pasi1
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Marras 27, 2012 6:55 pm
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Pasi1 »

Käytin oman 120:sen 300tkm huollossa.
Viereisellä nosturilla oli irlantilaisten 120:nen 140tkm ajettu-07.
Kone leikannut kiinni öljypumpun sihti oli kuulemma tukkeessa.Suuttimen tiivisteet siihenkin oli vaihdettu mutta ei oikein hyvin ollut muuten huollettu.
Uusi moottori toyotalla 16000€
Vastaa Viestiin