Kuva Kuva

ei virtaa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Kopelo
Viestit: 6
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 12:13 pm
Paikkakunta: sastamala

ei virtaa

Viesti Kirjoittaja Kopelo »

Hj 61 vm-88 meni lataus ja laturia poistaessa otti virta johto pikkasen maihin jonka seurauksena ilmeisesti on nyt se että kun sain latauksen pelittään niin eipä tule virtaa mihinkää ko vääntää avaimesta startin rele tai joku vastaava naksahtaa mutta ei muuta sulakkeet tarkastettu ja auto lähti kerran käymään kun aikani avaimia runkutin mutta virtalukon pohja tuskin koska otin sen pois ja testasin ettei tuu virtaa vaikka kuinka johtoja yhistelis.onko joku rele menny vai mikä?
Lelumiini
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2013 10:41 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lelumiini »

katoppa vänkärin puolen akulta + navasta lähtee pari semmosta johtoa jotka vähän matkan päästä menee pieneen muovikoteloon. Toinen menee siihen virran ulosotto poksiin ilmaputsarin kupeessa ja toinen kiertää auton kojelaudan kautta laturille, todennäköisesti palanut johto poikki ennen sitä muovimutikkaa. On melkoista paukkulankaa siihen asti. Tai sitten päävirtarele on kaput.
HJ 61 -88
Kopelo
Viestit: 6
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 12:13 pm
Paikkakunta: sastamala

Viesti Kirjoittaja Kopelo »

joo pitääpi yrittää edellinen omistaja siirtänyt akut peräluukkuun enkä tiiä mitä on tehnyt tolle kyseiselle johdolle.
Kopelo
Viestit: 6
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 12:13 pm
Paikkakunta: sastamala

Viesti Kirjoittaja Kopelo »

onko päävirtarele missä kuskin jalkarilassa vai kone huoneen puolella?
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Soita sille entiselle omistajalle ja kysy onko sinne laitettu sulakkeita tms.sille laturille ja kerro mitä on käynnää. Äkkiä vaikuttaisi että jostakin on joku päävirta sulake kärvähtäny. Orkkiksena ne on ne paukkulanka johdot mitkä lähtee siitä plus navalta.
Mitään päävirta relettähän ei noissa liene.
Äläkä missään tapauksessa käynnistä tuota ennenkuin laturi on varmasti akussa kiinni tai palaa tuo uusikin.

Ja lopuksi käännetään veistä ja kysytään että miksi? Et irrottanu akunkenkää?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Kopelo
Viestit: 6
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 12:13 pm
Paikkakunta: sastamala

Viesti Kirjoittaja Kopelo »

juu pitääpi ja sopii kääntää veistä haavassa,ajattelemattomuutta vaan ja kauhhee kiire saada auto kuntoon mutta kylä kiireet on ny ohi ton mokan takia mutta sain auton tosiaan käymään sen kerran kun siihen virrat tuli ja akuilta mittasin latauksen olevan kyllä melko matala 25.5v mutta auton oma lataus mittari näytti runsaasti enemmän mittasin varmuudeksi kahdella mittarilla.tänään mittailin että virtalukollle tulee virta ja meneekin joihinkin paikkoihin mutta niin sanottu päävirta ei tuu että sasi startattua.eikä sinne laturin päällä olevaan napaan missä mutterilla kaapelikenkä kiinni juuri se johto jonka lykkäsin maihin.ps oon ammatiltani verkostoasentaja niin tollanen 24v tuntuu niin mitättömältä ettei osaa ajatella asiaa oikein niinkun pitäs.
Viimeksi muokannut Kopelo, La Helmi 15, 2014 7:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kopelo
Viestit: 6
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 12:13 pm
Paikkakunta: sastamala

Viesti Kirjoittaja Kopelo »

mutta jos se olis sulake niin tuskin olis lähteny kertaakaan käymään.eli siis sain käymään sen kerran sen jälkeen kun olin laturi saanu kuntoon ja todennu että sähköö puuttuu enkä oikeestaan tehny mitään muuta ku katsoin sulakkeet ja räpläilin kaikkee mikä näyttää releiltä yms.
Lelumiini
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2013 10:41 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Lelumiini »

Jos siihen laturin päällä olevaan liittimeen ei tule sähköä niin silloin on se "johtosulake" napsahtanut todennäköisimmin.
HJ 61 -88
Kopelo
Viestit: 6
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 12:13 pm
Paikkakunta: sastamala

Viesti Kirjoittaja Kopelo »

kaikki sulakkeet katottu!mutta kertaus on opintojen äiti niin käyn kaikki uudestaan läpi.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ja jos siihen laturin päävirtajohtoon ei tule jännitettä niin se ei ole yhteydessä akkuun eli laturi ei voi ladata ja jos käynnistät auton, laturi saa merkkivalolta herätteen ja lähtee lataamaan ilman kuormaa eli akkua niin erittäin suurella todennäköisyydellä siitä palaa diodisilta saman tien eli siitä tulee romua...

Jos noita sähköjä on muuteltu niin ei ole huono varmistus vetää siitä laturilta vaikka toinen kaapeli sinne startille päävirtakaapelin kanssa samaan napaan.

Se 24 volttia voi olla jännitteenä mitätön mutta akuista irtoaa hetkellisesti jotain 1000 amppeeria eli sillä saa kyllä kaikkea metkaa aikaiseksi. Ite sain kerran syyläriin reijän kun irrottelin akun kenkiä väärässä järjestyksessä koska eikainytmiullemitäänsatukunmietiijänmitämieteen... :mrgreen: :mrgreen:
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin